Lekkende cabarateur

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

Hallo,

Gisteren kwam ik erachter dat als ik stil staat mijn cabarateur lekt :cry: . Onderaan de cabarateur, een MIKUNI TDMR (38/40/41) zit een soort overloopslangetje waar benzine uit stroomt als ik niet rij.

weet iemand of dit simpel te verhelpen is? Ik hoop het wel want het is nogal een klus om de cabarateur tussenhet filter en de cilinder weg te halen....ik weet ook niet of je het probleem makkelijk zelf kunt verhelpen of dat dit werk is voor een specialist.

Ik hoor graag!
Mooi werk!!
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

Dit is prima zelf te doen, alleen moet je voor het beste resultaat wel de carb. ertussen weg halen.

Dan de vlotterkamer er onder weg, vlotter eruit , dan kom je een klein aluminium pennetje met een rubber puntje tegen , vooral hier heel goed schoon maken, vak zit er ook nog een filtertje waar je benzineslang op de carb. zet.

Maak/controleer ook even of je zand in je tank of jerrycan hebt zitten anders lekt hij zo weer

gr robert
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Als je em er niet onderuit krijgt, kan je hem meestal ook nog draaien. Zo kan je er ook goed aan.

grtz
Afbeelding
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....
Mooi werk!!
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

Gery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat

Gery
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rij
Mooi werk!!
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

Gery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat

Gery
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rij
Mooi werk!!
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het vlotterniveau zomaar veranderd.
zappa.suzuki
Berichten: 8372
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Veranderd idd niet zo maar, zal waarschijnlijk een stukje vuil zijn, of aanslag of ingesleten vlotternaald.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Dion schreef:
ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....
Draaien wordt moeilijk waarschijnlijk i.v.m. gaskabellengte en bovenkant carburateur die tegen het frame bonkt (= bijna een valstroom-type, vlotterkamer staat onder een hoek van pakkumbeet 45°). Tank eraf en carburateur gewoon even er tussenuit halen, werkt veel gemakkelijker.
Carburateur tussen de rubbers uit- en infriemelen is een beetje pielen, maar werkt veel fijner als het spul los is.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

Zal vandaag even lekker gaan friemen.....hoop dat ik hem er tussenuit krijg want de cabaratuer zit redelijk strak tissen luchtfilterhuis en de cylinder....
Mooi werk!!
Dion
Berichten: 80
Lid geworden op: do jul 07, 2005 23:12
Locatie: Meppel

en klaar is kees.....bedrading los, subframe gekanteld, cabarateur los van luchtfilter en cylinder, vlotterkamer voorzichtig opengeschroefd, beetje lopen rammelen, pen op cabarateur eruit gehaald, schoongeblazen, de boel weer in elkaar geschroefd, gechecked op het "lekken" maar alles bleef mooi droog.
Zaakje weer gemonteerd, stukje gereden, alles weer voor elkaar.
Op deze manier leer je je fiets wel beetje bij beetje kennen :P
Mooi werk!!
zappa.suzuki
Berichten: 8372
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vaak is het makkelijker dan je denkt, maar als het de eerste keer is maak je je altijd een beetje zorgen :wink:
In 4 jaar ben ik van 4 takt en motor leek naar redelijk ervaren sleutelaar gegaan en het viel tot nu toe allemaal erg mee 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie