Het toonaangevende franse blad Moto Verte heeft de tweetakt GasGas 300 uitgeroepen tot motor van het jaar 2008. Een groep testrijders van 45 personen is tot deze conclusie gekomen. Prijs/kwaliteit, handelbaarheid en een fluisterstille motor , gaven de doorslag.
2e Yamaha WRF250 4-takt
3e KTM EXC-E 300 2-takt
Hoewel ik als verstokte 2 takt rijder, voorzichtig aan een viertakt zat te denken, ga ik toch eerst eens praten met Wim Oerlemans (GasGas verdeler).
GasGas 300EC enduromotor van het jaar 2008
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Ik weet wat hij gaat zeggen : waaat moette gij met zoeen kettingzaag???
Is mooi ding maar ben zelf verslingerd aan de FSR 450.
Scheelt natuurlijk wel 20 kg, dat dan weer wel
Is mooi ding maar ben zelf verslingerd aan de FSR 450.
Scheelt natuurlijk wel 20 kg, dat dan weer wel
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ad,
jij als verstokte 2takt man.... denk nou na.
Je kunt niet voor een 4takt gaan. Met een 300cc 2takt heb je de 4takt die je wilt hebben.
Jij rijd met een crossblok, toch? Daar is die 1ste versnelling niet laag, of is het hoog, genoeg voor.
Koop nou gewoon een enduro 2takt, met bail-out 1ste versnelling en alles komt goed, echt waar.
jij als verstokte 2takt man.... denk nou na.
Je kunt niet voor een 4takt gaan. Met een 300cc 2takt heb je de 4takt die je wilt hebben.
Jij rijd met een crossblok, toch? Daar is die 1ste versnelling niet laag, of is het hoog, genoeg voor.
Koop nou gewoon een enduro 2takt, met bail-out 1ste versnelling en alles komt goed, echt waar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik wist wel dat ik de juiste keuze heb gemaakt
Ad, je weet mijn mening, maar ........
gewoon zelf op zo'n ding gaan rijden en je eigen mening vormen
http://brochures.numeriques.info/docs/_/MotoVerte409/
Filmpje van 't testen op:
http://www.motoverte.com/site/motos-de- ... 30613.html
Ad, je weet mijn mening, maar ........
gewoon zelf op zo'n ding gaan rijden en je eigen mening vormen
http://brochures.numeriques.info/docs/_/MotoVerte409/
Filmpje van 't testen op:
http://www.motoverte.com/site/motos-de- ... 30613.html
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Hmm, de 2008 van de meeste merken zijn omstreeks november in het jaar ervoor leverbaar. Motoren die in 2008 op de markt komen zijn dan (meestal) 2009 modellen.Surfroy01 schreef:Blijf dat toch altijd knap vinden dat het jaar nog geen 4 maanden oud is en ze nu al weten dat deze het beste van dit jaar is????????
Het is en blijft een mening, maar als die gevormd wordt door een 45 tal verschillende rijders dan lijkt de test toch wel representatief.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Uiteraard ben ik al eens gaan kijken naar zo´n nieuwe Kawa 450 enduro. Prachtige machine, maar wel prijzig. In Moto Verte van deze maand wordt flink uitgepakt met deze machine, omdat Kawa France deze Kawa voor een dumpprijs aan het verkopen is. Hij kost in Frankrijk 7400 euro. In Nederland geldt nog de normale prijs van 10000 euro.
Afgelopen weekend op enkele viertakten gereden. Dat rijdt uiteraard ook mooi, maar een moderne tweetakt pakt ook mooi op in elke versnelling en bij het wegrijden, lig je tegenwoordig ook niet meer op je rug. Het voelt lichter aan en ik kan niet zo goed wennen aan het afremmen op de motor. In Frankrijk wordt overigens niet meer over een 2/takt, maar over een 3/takt gepraat.
Afgelopen weekend op enkele viertakten gereden. Dat rijdt uiteraard ook mooi, maar een moderne tweetakt pakt ook mooi op in elke versnelling en bij het wegrijden, lig je tegenwoordig ook niet meer op je rug. Het voelt lichter aan en ik kan niet zo goed wennen aan het afremmen op de motor. In Frankrijk wordt overigens niet meer over een 2/takt, maar over een 3/takt gepraat.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Gisteren heeft Hein even op mijn brommer gereden, en ook hij was onder de indruk van dit motortje. Afgetankt 102kg. Tegen 115kg voor de lichtste 4takt. Kijk dat scheelt als het zwaar en technisch wordt. Komt bij dat ik 65kg weeg. Vanmorgen opeens 66kg. Ik moet weer gaan trainen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Is een slipperclutch er in dan niets voor jou? Oerlemans heeft daar ook wel oplossingen voor.Ad Ketelaars schreef: Het voelt lichter aan en ik kan niet zo goed wennen aan het afremmen op de motor. In Frankrijk wordt overigens niet meer over een 2/takt, maar over een 3/takt gepraat.
Maar goed zo'n lichte tweetakt (qua gewicht dan he) is ook wat voor te zeggen. En qua onderhoud valt een viertakt best mee, vind ik.
Buiten het gewone olie verversen en luchtfilters verschonen heb ik geen duur onderhoud.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
wat heb je gisteren gedaan dan,had je toch mee moeten gaan het was erg glad en technisch en veel lichte 2 taktjes die geen last van de glaheid haddenhuskie schreef:Gisteren heeft Hein even op mijn brommer gereden, en ook hij was onder de indruk van dit motortje. Afgetankt 102kg. Tegen 115kg voor de lichtste 4takt. Kijk dat scheelt als het zwaar en technisch wordt. Komt bij dat ik 65kg weeg. Vanmorgen opeens 66kg. Ik moet weer gaan trainen.