Is dat normaal dat je de voorremklauw op een CRF450X MY08 lichtjes heen en weer kunt halen? De bevestiging met de 2 bouten aan de vork zit vast maar de klauw op deze bevestiging dus niet.
Achter klauw zit gewoon vast.
Speling remklauw CRF450
Moderator: ghulst
Is volkomen normaal.
Achteraan moet dit ook zo zijn.
Dit is omdat de remblokken natuurlijk na het remmen ook weer terug moeten kunnen
Achteraan moet dit ook zo zijn.
Dit is omdat de remblokken natuurlijk na het remmen ook weer terug moeten kunnen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Maar op mijn italiaanse buikschuiveres zitten de remklauwen muurvast. Zelfs op mijn atb zitten de klauw(tjes) vast.
Ik meen gebrepen te hebben dat ze terug geduwd worden door de warmte ontwikkeling?
Ik meen gebrepen te hebben dat ze terug geduwd worden door de warmte ontwikkeling?
You're free to do as we tell you!
Op de remklauw zitten 2 pennen die in de gaatjes schuiven van de remklauwbevestiging.
Deze moet je af en toe ook eens schoonmaken en nieuw vet aan smeren.
Deze moet je af en toe ook eens schoonmaken en nieuw vet aan smeren.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Hebben we het nu over hetzelfde? De remblokken zitten inderdaad los ja, met inderdaad 2 pennetjes geborgen aan de klauw. Maar de remklauw welke de remblokken bevatten die behoren toch muurvast aan de vork te zitten?
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
Bij je duc zitten aan beide zijden remzuigers. Dus achter elk blok. Hierdoor komen je blokken weer los van de schijf. Omdat op je CRF maar aan 1 zijde 1 of 2 remzuigers zitten moet er gebruik gemaakt worden van geleidepennen. Waarschijblijk zitten op je duc ook "losse" schijven waardoor je blokken beter loskomen van de schijf.
ktm300mxc
(De zuigers komen los doordat de afdichtringen ,om de zuiger, weer terug in hun oorsprokelijke vorm komen nadat deze vervormd waren tijdens het remmen.)Marc Otten schreef:Bij je duc zitten aan beide zijden remzuigers. Dus achter elk blok. Hierdoor komen je blokken weer los van de schijf. Omdat op je CRF maar aan 1 zijde 1 of 2 remzuigers zitten moet er gebruik gemaakt worden van geleidepennen. Waarschijblijk zitten op je duc ook "losse" schijven waardoor je blokken beter loskomen van de schijf.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je klauw "zweeft" rond je schijf op 2 pinnen gevangen in rubbers..
De blokken komen los door druk van de schijf en vacium in de rem leiding en door de rubbers rond de zuigers, deze rollen op tijdens het remmen en rollen terug in hun oude vorm..
Je klauw achter zit waarschijnlijk vast door stof/zand..
De blokken komen los door druk van de schijf en vacium in de rem leiding en door de rubbers rond de zuigers, deze rollen op tijdens het remmen en rollen terug in hun oude vorm..
Je klauw achter zit waarschijnlijk vast door stof/zand..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vacuum ? Vast?zappa.suzuki schreef:Je klauw "zweeft" rond je schijf op 2 pinnen gevangen in rubbers..
De blokken komen los door druk van de schijf en vacium in de rem leiding en door de rubbers rond de zuigers, deze rollen op tijdens het remmen en rollen terug in hun oude vorm..
Je klauw achter zit waarschijnlijk vast door stof/zand..
Lezen?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Veer achter de piston in de master cilinder drukt deze terug waardoor er weer wat olie terug gezogen word..
modder/zand/stof op de zuigers van de klauw zorgen voor weerstand waar door deze "vast" loopt..
beter?
modder/zand/stof op de zuigers van de klauw zorgen voor weerstand waar door deze "vast" loopt..
beter?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Neezappa.suzuki schreef:Veer achter de piston in de master cilinder drukt deze terug waardoor er weer wat olie terug gezogen word..
beter?
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_14/ ... 14%2F86%2F
Met dank aan Renault
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Stel je het volgende voor.
Remklauw met enkel aan de buitenkant remblokjes.
Deze klauw zit vast aan de vorkpoot.
Bij het remmen duw je dus gewoon de schijf naar binnen, lees krom.
Wat met remblokjes die over de helft versleten zijn?
Hoe kan de vergrote afstand die de blokjes dan moeten overwinnen opgevangen worden.
Bij een motor met zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant pistons wordt dit alles opgevangen door de pistons.
Vrij logisch toch.
Remklauw met enkel aan de buitenkant remblokjes.
Deze klauw zit vast aan de vorkpoot.
Bij het remmen duw je dus gewoon de schijf naar binnen, lees krom.
Wat met remblokjes die over de helft versleten zijn?
Hoe kan de vergrote afstand die de blokjes dan moeten overwinnen opgevangen worden.
Bij een motor met zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant pistons wordt dit alles opgevangen door de pistons.
Vrij logisch toch.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks voor de link.. maar ken het via m'n werk..gassen schreef:Neezappa.suzuki schreef:Veer achter de piston in de master cilinder drukt deze terug waardoor er weer wat olie terug gezogen word..
beter?
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_14/ ... 14%2F86%2F
Met dank aan Renault
Werkingsprincipes
Werking van een zwevende remklauw (losgelaten rempedaal)
het rempedaal loslaat, zakt de hydraulische druk. De zuigerafdichtring (1) krijgt weer zijn oorspronkelijke vorm (2) zodat de zuiger terugkeert
Aanvulling dan nog maar
Een "zwevende" schijf [meestal voor, hangt aan ringen aan de bevesteging aan de naaf] werkt ook mee aan het los komen van de klauw en blokeerd minder snel.. Klauw achter vangt meer vuil en zal sneller "stroef" gaan..
Ach, als Surfroy het maar snapt is het goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki schreef:
Een "zwevende" schijf [meestal voor, hangt aan ringen aan de bevesteging aan de naaf] werkt ook mee aan het los komen van de klauw en blokeerd minder snel.. Klauw achter vangt meer vuil en zal sneller "stroef" gaan..
Ook achteraan worden zwevende schijven gebruikt.
Husqvarna past dit al enkel jaren toe.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ik snap het onderhand helemaal, wat een simpele vraag al niet teweeg brengt. Maaruh hoe zit het dan met semi floating disc? ach laat ook maar. Wat overigens wel zo is dat de achterrem het prima doet enkel zit de klauw daar gewoon vast aan de vork dit in tegen stelling tot de voorklauw.
Waar het me eigenlijk om te doen is, de voorrem maakt een zoemend geluid, wil eigenlijk de pads even bekijken en evt. opschuren, hoe krijg ik die pads eruit?
Waar het me eigenlijk om te doen is, de voorrem maakt een zoemend geluid, wil eigenlijk de pads even bekijken en evt. opschuren, hoe krijg ik die pads eruit?
You're free to do as we tell you!
Gewoon de pen die door de remblokjes zit losdraaien met een inbussleutel.
Wel eerst het beschermboutje met een grote schroevendraaien er uit draaien natuurlijk en daar achter zit de inbus.
Wel eerst het beschermboutje met een grote schroevendraaien er uit draaien natuurlijk en daar achter zit de inbus.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Heb je geen werkplaatshandboek bij de CRF bij gekregen toen je hem gekocht hebt ?
Bij mij zit er altijd zo'n boek bij , bij elke nieuwe Honda die ik koop.
Bij mij zit er altijd zo'n boek bij , bij elke nieuwe Honda die ik koop.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ja maar daar kon ik het niet duidelijk in vinden, of ik heb niet goed genoeg gezocht.....overigens is dat een universeel boek zeker want er zit ook een nederlands gedeelte in........
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Remblokken eruit gehaald opgeschuurd en het piepende geluid is eruit met remmen, achter rem klauw schoongespoten en zit dus toch wel een beetje los zoals het hoort
Helaas niet met de CRF pad op kunnen gaan, had gisteren een trackday met de Ducati, wahoo, weer 4 seconden van mijn beste tijd af gereden!!!!
Helaas niet met de CRF pad op kunnen gaan, had gisteren een trackday met de Ducati, wahoo, weer 4 seconden van mijn beste tijd af gereden!!!!
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
In januari hadden we 2 weken regen, dat blijft dan wel een tijd liggen omdat de grond gebakken klei is, e bovenlaag wordt dan wel drassig een paar weken, maar ach nu is het weer 1 stof bende van rond de 40 graden
You're free to do as we tell you!