Achterbrug lagers..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Hoe haal ik het makkelijkts de achterbrug lagers er uit?
Gewoon meppen met een lange drevel?

Vandaag de boel los gehaald, lagers zijn rot..
Ook maar de link lagers bekeken, 1 ook rot :? Die aan het frame zit achter de demper... Ga ik zo maar bestellen bij m'n favorite motorboer..
Hier bekend als Zot, van de prima zaak Snel motoren te zeist :wink:

Hoop morgen de spullen van hessler binnen te krijgen, kan ik vast nieuwe lagers in de brug zetten, m'n upgrade achter demper steken, luchtfilter vervangen enzo... Mischien ook maar nieuwe K760 achter monteren..

Had gehoopt morgen wat modder te happen, maar zal eerst even moeten wachten op nieuw lager :evil:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat

Hya Zappa,

Wat ik me nog kan herinneren van achterbrug lagers is dat je ze er grof uithaalt en voorzichtig nieuwe terug in doet.
Dus eruit tikken met een hamer en lange staaf of M10 draadend en terug voorzichtig terug intikken met hamertje en een passende dop.
... of je moet zo'n pers hebben?

Maar neem het niet zo in ene van mij aan ... laatste keer dat ik dat gedaan heb moet in 1992 geweest zijn :|
zappa.suzuki

heb ze er maar uit gebeukt :wink:
had gehoopt de nieuwe lagers vandaag binnen te krijgen, maar nee hoor :(
1 van de brug lagers was nog redelijk, denk ram ik die even in de link maar heeft nu geen zin.. niet spelen vandaag..
Toen maar m'n nieuwe v-wiel uit mijn extra vork getrokken.. Remklauw zuigers compleet veroest :evil: maar keeringen van de vork goed :D
Als de vork van Shiny erger begint te lekken hoef ik alleen de poten en binnen veren te wisselen :wink:
futurist

Hoi Zappa heb je de lagers er al uit. ik moet die van mij ook doen maar het lager ging kapot zodat ik de buitenste rand eruit tikte. de rest bleef zitten en nou heb ik geen randje meer om te tikken, misschien heb jij een tip?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Andre
Contacteer:

He Zappa lijkt me handig als je gelijk de lagers op de cushion Lever verwisseld en de nodige update doet aan de veer.
Andre
zappa.suzuki

futurist schreef:Hoi Zappa heb je de lagers er al uit. ik moet die van mij ook doen maar het lager ging kapot zodat ik de buitenste rand eruit tikte. de rest bleef zitten en nou heb ik geen randje meer om te tikken, misschien heb jij een tip?
futurist
Heb ze er uit en vervangen, eerst een nacht lekker laten weken in Brunox Turbo Spray, super kruipolie :wink:

Maar je hebt nu geen opstaand randje meer? Ooit gelezen dat je een keilbout [ bout voor plafond die zich zelf vast klemt] er achter vast kan zetten en dan er uit tikken.. Maar deze naald lagers zijn wel erg dun :?

In de lengte doorzagen en opkrullen word ook lastig denk ik..

Heb je de andere er al wel uit? zoniet laten weken in kruipolie, er uit tikken vanaf de andere kant met het verleng stuk uit je doppen zet, evt als het dikke gedeelte erg rond is eerst afvlakken.
Als die er uit is kijken of je het verlengstuk met 20mm dop er op in de brug krijgt, anders 19mm en hopen maar dat de kruipolie en groter contact vlak het voor elkaar krijgen..

@ Andre, zie topic arme Shiny over brug, link [ cushion lever] en aangepaste demper met cross veer :wink:
Plaats reactie