Had ruim 5000 km met de originele remblokken (voor & achter) op m'n WR450F gedaan maar ze moesten dan toch echt vervangen worden.
Heb er nu EBC TT-blokken opliggen die na één rit (nog geen 200km) al half versleten zijn
Zijn er remblokken die de originele Yamaha-blokken evenaren of kan ik gewoon beter die originele erop zetten??
Graag jullie ervaringen
Groeten,
Arnaud.
Remblokken...
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
5000km dat moet je me toch even voordoen
ik weet uit ervaring dat originele yamaha remblokken lang meegaan indien ze goed ingeremd zijn, daarom steek ik die ook op de gasgas.
wat ik je wel kan zeggen is dat originele remblokken het dubbele kosten van een setje ebc'kes en dat ze wel minstens 3x langer meegaan.
dus gewoon originele gaan halen, much better. Ook zitten bij originele de trillingsplaatjes bij waardoor zuiger meer naar binnen blijft ten alle tijden.
greetz
ik weet uit ervaring dat originele yamaha remblokken lang meegaan indien ze goed ingeremd zijn, daarom steek ik die ook op de gasgas.
wat ik je wel kan zeggen is dat originele remblokken het dubbele kosten van een setje ebc'kes en dat ze wel minstens 3x langer meegaan.
dus gewoon originele gaan halen, much better. Ook zitten bij originele de trillingsplaatjes bij waardoor zuiger meer naar binnen blijft ten alle tijden.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
5000km , dan heb je zeker nooit in de modder gereden
Als ik 1000km kan rijden met een setje ( achter) remblokken dan is het toch echt op.
Je hebt het toch wel over de achterste remblokken hé ?
Met de voorste rij ik ook wel een jaar mee uit en dat is ook wel zo'n 5000km.
Als ik 1000km kan rijden met een setje ( achter) remblokken dan is het toch echt op.
Je hebt het toch wel over de achterste remblokken hé ?
Met de voorste rij ik ook wel een jaar mee uit en dat is ook wel zo'n 5000km.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Doe mij zulke remblokken.. 2000km weg+off road max achter..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Niet persé dus, een keertje een setje originele Nissin's van pakkumbeet € 51,= in een rit van een paar uurtjes versleten. Het hangt gewoon van de hardheid van de blokken af, er zijn verschillende hardheden leverbaar.Klx300R schreef:wat ik je wel kan zeggen is dat originele remblokken het dubbele kosten van een setje ebc'kes en dat ze wel minstens 3x langer meegaan.
dus gewoon originele gaan halen, much better. Ook zitten bij originele de trillingsplaatjes bij waardoor zuiger meer naar binnen blijft ten alle tijden.
greetz
Goedkope versies waar ik der laatste tijd mee heb gereden houden het meestal stukken langer uit dan destijds die zachte Nissin's.
Hangt ook van de ondergrond af trouwens, veel modder = veel slijtage.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Je hebt A.B of C remblokken
ze staan voor de zachtheid van de blokken en daarmee wordt bepaald hoe snel je remblokken aangrijpen en het wiel blokeert. Daarmee komt de slijtage vban de blokken ook kijken.
Een zachtblok dat snel aangrijpt en bij 1tikje het wiel laat blokkeren zijn zacht en verslijten snel. Bij harde blokken minder slijtage maar moet je vaak net wat harder op je pedaal drukken voor het remmen.
Hoe de volgorde is weet ik echter niet
edit: hmmm bericht van sjoske zegt al genoeg
ze staan voor de zachtheid van de blokken en daarmee wordt bepaald hoe snel je remblokken aangrijpen en het wiel blokeert. Daarmee komt de slijtage vban de blokken ook kijken.
Een zachtblok dat snel aangrijpt en bij 1tikje het wiel laat blokkeren zijn zacht en verslijten snel. Bij harde blokken minder slijtage maar moet je vaak net wat harder op je pedaal drukken voor het remmen.
Hoe de volgorde is weet ik echter niet
edit: hmmm bericht van sjoske zegt al genoeg
verstand op nul en nadenken
Gesinterde van Carbone Lorraine!!
Adje, Ik rij met m'n WR onder alle omstandigheden: zand, modder, regen, droog, maakt me niet uit.adje schreef:5000km , dan heb je zeker nooit in de modder gereden
En die 5000km geldt voor beide sets dus voor én achter! En ontzien is er echt niet bij...
Maar als ik jullie reacties zo 'ns lees, heb ik m'n keuze al gemaakt: ik ga gewoon die originele Yamaha blokken er weer opzetten! EBC heeft voor mij na 1 ritje al echt afgedaan...
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Daar zweer ik tegenwoordig ook bij (als een kloppende vinger).Rolando schreef:Gesinterde van Carbone Lorraine!!
Blokken vóór gaan ongeveer 5 x langer mee dan achter in mijn geval, ook al rem ik toch behoorlijk veel via de voorkant, maar daar krijgen ze gewoon stukken minder bagger te verduren. Mischien dat zo'n Honda-op z'n kop-haaievin voor de achterschijf scheelt ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ja, dat scheelt...
Al is het maar omdat er bagger in blijft hangen waardoor ook je schijf mooi wordt gepolijst...
Al is het maar omdat er bagger in blijft hangen waardoor ook je schijf mooi wordt gepolijst...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
De gesinterde remblokken zijn gewoon helemaade shit weet je , zachte remblokken en natte omstandigheden, een half dagje en ze zijn op.
Zie begin van dit topic
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Noppy, die rode TT-blokken liggen er nu op.
Heb er dus 1 offroad-rit mee gereden en afgelopen zondag nog een beetje mee wezen spelen in Almere Poort. Ik schat nog 1 rit en ze moeten worden vervangen (in totaal rond de 500 km). Da's wel wat anders als de 5000 km die die originele blokken eronder hebben gezeten!
Voor mij nooit meer EBC!
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Gesinterde zachtSanne schreef:De gesinterde remblokken zijn gewoon helemaade shit weet je , zachte remblokken en natte omstandigheden, een half dagje en ze zijn op.
Volgens mij bedoeld Rolando die met messing-gesinterde spikkels.
De bij mij snel versleten Nissin's waren de grijze versie zonder spikkels, erg zacht.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hey Sjors dit is vette straat taal man! Helemaal de shit betekent zoiets als: Dit moet je hebben!
Zachte remblokken juist niet of je bent prof rijder en de baan is knalhard.
Zachte remblokken juist niet of je bent prof rijder en de baan is knalhard.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Volgens mij zijn de zwarte ,de zachte organische blokken.
Gesinterde blokken zijn harder dan de zwarte.Meestal die messing kleur.
Gesinterde blokken zijn harder dan de zwarte.Meestal die messing kleur.
Maar ze schijnen ook nog van die zwarte Kevlar series te maken. Maken ze die dan niet voor off-roadmotoren?
Gesinterde kan ik goeiekoper ergens anders kopen, denk ik.
Gesinterde kan ik goeiekoper ergens anders kopen, denk ik.
Arnaud schreef:Noppy, die rode TT-blokken liggen er nu op.
Heb er dus 1 offroad-rit mee gereden en afgelopen zondag nog een beetje mee wezen spelen in Almere Poort. Ik schat nog 1 rit en ze moeten worden vervangen (in totaal rond de 500 km). Da's wel wat anders als de 5000 km die die originele blokken eronder hebben gezeten!
Voor mij nooit meer EBC!
Zal toch m'n naam eens een keer aanpassen, de ene keer is het Sjoske (meestal door noppenbelgen), dan weer SjorsSanne schreef:Hey Sjors
Uitleg : Sjokske is plat Brabants verkleinwoord voor Sjakie.
Streetwise gezien ben ik momenteel in opleiding, er zit een stagiair van een jaar of twintig bij me in de buurt op het werk. Alleen hebben die gasten van tegenwoordig een temperatuurprobleem, de ene keer zijn ze hot, dan vinden ze weer iets cool en vandaag was alles weer laaauuuwww
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Inderdaad Sjakie, je bent natuurlijk nooit te oud om te leren!
Maareuh je zit de hele dag om je tijdens het verdienen van je centen? Sommige mensen hebben het wel erg makkelijk
Ohw en die meldt zich vanzelf? Cool, hot en vet lauwwwwww gadget!