Suzuki DRZ400-SM ombouwen naar Enduro
Moderator: ghulst
- Jan van Eldik
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
- Locatie: Andelst
Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
Hoelio heeft dat al eens gedaan, behalve het upgraden van de vering.
Hij heet er al diverse off-road-ritjes van de KNMV mee gereden en komt lekker mee.
Hij zal je vast vandaag of morgen wel antwoord geven.
Hij heet er al diverse off-road-ritjes van de KNMV mee gereden en komt lekker mee.
Hij zal je vast vandaag of morgen wel antwoord geven.
Jan van Eldik schreef:Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
- Jan van Eldik
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
- Locatie: Andelst
Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
- Jan van Eldik
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
- Locatie: Andelst
Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk . Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
Ik ben van plan die Crossengo's een keer te proberen. Heb er nog geen ervaring mee, maar het schijnt het 2e merk van Michelin te zijn. Kan Adje die leveren?
T.a.v. de wielen is het vaak het beste om een set te scoren via iemand in Nederland. Als je diep Duitsland in moet rijden en er blijkt een buts in de velg te zitten, dan sta je daar.
Vering is zachter te zetten, maar wat weeg je precies, incl. uitrusting?
T.a.v. de wielen is het vaak het beste om een set te scoren via iemand in Nederland. Als je diep Duitsland in moet rijden en er blijkt een buts in de velg te zitten, dan sta je daar.
Vering is zachter te zetten, maar wat weeg je precies, incl. uitrusting?
Jan van Eldik schreef:Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk . Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
- Jan van Eldik
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
- Locatie: Andelst
Zal incl. uitrusting ong. 85 kg zijn.
En voor wat betreft de wielen, passen schijf e.d. allemaal en is ruimte tussen veerpoten en ruimte tussen achterbrug van een SM gelijk aan die van een Enduro-uitvoering van de DRZ??
En voor wat betreft de wielen, passen schijf e.d. allemaal en is ruimte tussen veerpoten en ruimte tussen achterbrug van een SM gelijk aan die van een Enduro-uitvoering van de DRZ??
Dat is allemaal gelijk, behalve je kilometertellerverhouding; die gaat niet kloppen. Maar daar is een afdekkapje voor op eBay; kan je die hele zooi thuislaten. Off-road heb je dan weer wat minder kans om te blijven hangen achter een tak.
Je gewicht is mooi laag, ik denk niet dat je de veren hoeft te verzwaren.
Je gewicht is mooi laag, ik denk niet dat je de veren hoeft te verzwaren.
Jan van Eldik schreef:Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
Nou, die van mij heeft echt niet minder vermogen dan 'n E hoor...
Afijn, ik heb d'r wel een beetje ervaring mee, zou je kunnen zeggen.
Waar woon je? Misschien hier in Best een keertje afspreken zodat je e.e.a. kun komen "bestuderen"...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
zijn er dan geen verschillen in het blok tov een E versie (nokkenassen,vliegwiel,dikte voetpakking,langere versnellingen...)?
en de kader is die gelijk aan een E ? buiten het extra frame onder het achterspatbord.
heb momenteel een E maar zou een jongere willen en weet nog sm staan vandaar de intesse. meer vermogen mag ,minder zeker niet
en de kader is die gelijk aan een E ? buiten het extra frame onder het achterspatbord.
heb momenteel een E maar zou een jongere willen en weet nog sm staan vandaar de intesse. meer vermogen mag ,minder zeker niet
In standaard versie heeft een SM minder vermogen.
Andere carburator, dikkere voetpakking, dunnere uitlaatbocht, ander luchtfilterkast en nog van die dingen.
Het frame is ook anders, zoals de montage van de tank, maar dat is waarschijnlijk de minste zorg.
Succes ermee.
Andere carburator, dikkere voetpakking, dunnere uitlaatbocht, ander luchtfilterkast en nog van die dingen.
Het frame is ook anders, zoals de montage van de tank, maar dat is waarschijnlijk de minste zorg.
Succes ermee.
- Jan van Eldik
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
- Locatie: Andelst
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken wat mogelijk is en zal hiervoor eerst bij Ronald Overveld in Halle gaan informeren. Hopelijk binnenkort een DRZ400-SM met offroad-pakket op de weg (of in de bagger....
waarom niet gelijk een S of een E aanschaffen???
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk