Suzuki DRZ400-SM ombouwen naar Enduro

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan van Eldik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
Locatie: Andelst

Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
Noppy
Berichten: 3045
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hoelio heeft dat al eens gedaan, behalve het upgraden van de vering.

Hij heet er al diverse off-road-ritjes van de KNMV mee gereden en komt lekker mee.

Hij zal je vast vandaag of morgen wel antwoord geven.
Jan van Eldik schreef:Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
:toost:
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

heeft een sm versie niet minder vermogen dan een E-versie?
heb nog originele vering liggen van een E ,vooraan en achteraan
Gebruikersavatar
Jan van Eldik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
Locatie: Andelst

Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
Gix
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 04, 2007 00:58
Locatie: Grembergen

Op papier spreken we van 8 PK.
Het gewicht is ook nog een verschil.
Ga alvast op zoek naar een plastiek tank.
Zou zonde zijn de metalen te tank te blutsen.
Gebruikersavatar
Jan van Eldik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
Locatie: Andelst

Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk :) . Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
Noppy
Berichten: 3045
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik ben van plan die Crossengo's een keer te proberen. Heb er nog geen ervaring mee, maar het schijnt het 2e merk van Michelin te zijn. Kan Adje die leveren?

T.a.v. de wielen is het vaak het beste om een set te scoren via iemand in Nederland. Als je diep Duitsland in moet rijden en er blijkt een buts in de velg te zitten, dan sta je daar.

Vering is zachter te zetten, maar wat weeg je precies, incl. uitrusting?
Jan van Eldik schreef:Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk :) . Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
:toost:
Gebruikersavatar
Jan van Eldik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
Locatie: Andelst

Zal incl. uitrusting ong. 85 kg zijn.

En voor wat betreft de wielen, passen schijf e.d. allemaal en is ruimte tussen veerpoten en ruimte tussen achterbrug van een SM gelijk aan die van een Enduro-uitvoering van de DRZ??
Noppy
Berichten: 3045
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Dat is allemaal gelijk, behalve je kilometertellerverhouding; die gaat niet kloppen. Maar daar is een afdekkapje voor op eBay; kan je die hele zooi thuislaten. Off-road heb je dan weer wat minder kans om te blijven hangen achter een tak.

Je gewicht is mooi laag, ik denk niet dat je de veren hoeft te verzwaren.
:toost:
Gebruikersavatar
Hoelio
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 19, 2006 11:29
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Jan van Eldik schreef:Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
:woow:

Nou, die van mij heeft echt niet minder vermogen dan 'n E hoor...

Afijn, ik heb d'r wel een beetje ervaring mee, zou je kunnen zeggen.
Waar woon je? Misschien hier in Best een keertje afspreken zodat je e.e.a. kun komen "bestuderen"...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

zijn er dan geen verschillen in het blok tov een E versie (nokkenassen,vliegwiel,dikte voetpakking,langere versnellingen...)?
en de kader is die gelijk aan een E ? buiten het extra frame onder het achterspatbord.
heb momenteel een E maar zou een jongere willen en weet nog sm staan vandaar de intesse. meer vermogen mag ,minder zeker niet
Gix
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 04, 2007 00:58
Locatie: Grembergen

In standaard versie heeft een SM minder vermogen.
Andere carburator, dikkere voetpakking, dunnere uitlaatbocht, ander luchtfilterkast en nog van die dingen.
Het frame is ook anders, zoals de montage van de tank, maar dat is waarschijnlijk de minste zorg.
Succes ermee.
Gebruikersavatar
Jan van Eldik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 23:10
Locatie: Andelst

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken wat mogelijk is en zal hiervoor eerst bij Ronald Overveld in Halle gaan informeren. Hopelijk binnenkort een DRZ400-SM met offroad-pakket op de weg (of in de bagger.... ;-)
ntx650
Berichten: 94
Lid geworden op: do sep 29, 2005 11:14
Locatie: oostzaan

waarom niet gelijk een S of een E aanschaffen???
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Plaats reactie