NX 650 "verdommi-nator"
Moderator: ghulst
Help. Mijn NX 650 stottert af en toe, waarbij de toerenteller ineens terugvalt. Voornamelijk als ik met een constant toerental rijdt.Exact hetzelfde effect krijg je als je heel even de dodemansknop gebruikt. Het lijkt dus een electrisch probleem. Het toerental valt maar 1 a 2 seconden terug en daarna rijdt de motor weer gewoon. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Bougie is vervangen, stekkers en kabels gecontroleerd echter kan niets ontdekken. Wie kan mij helpen met dit zeer irritante probleem.
de ex zot schreef:Het kan van alles zijn. Er zit een TCI ontsteking op, dus heb je accu spanning nodig. D.w.z. dat een slechte accu aansluiting al problemen kan geven.
Ro, die eerst alle elektra verbindingen zou controleren.
Gevonden!!!! Twee geknikte draadjes naar de bobine waarbij de isolatie gedeeltelijk weggesleten was. Op het moment dat ze elkaar raken (getest) slaat de motorfiets af.
Probleem van stotteren is weer terug. Weer af en toe. Verbindingen wederom gecontroleerd. Pulse-generator doorgemeten, die volgens het werkplaatshandboek een weerstand moet geven van 420-520 Ohm, die echter 0 ohm weerstand geeft. Ik weet het ook niet meer. Een leuk probleem als je de motor nodig hebt voor woon-werkverkeer.
Pulse generator vervangen door een nieuwe.Heeft niets geholpen. Het wordt steeds erger met het afslaan. Er is niet meer te rijden met de motor. Ik moet ongeveer 10 keer per km opnieuw starten, met de nodige "ploffen en knallen" Zou het de CDI kunnen zijn??????
Hoi, ik heb ook zo'n motor gehad, zelfde probleem viel in de garantie Nou ben ik niet technisch maar het schijnt dat er ergens een aandrijfband zit die ergens van af is gelopen. Naarmate de band wegglijdt wordt het erger. Anders moet je v.d. Bosch motoren in Utrecht bellen en vragen naar Ed, hij heeft het destijds opgelost.gradje schreef: Pulse generator vervangen door een nieuwe.Heeft niets geholpen. Het wordt steeds erger met het afslaan. Er is niet meer te rijden met de motor. Ik moet ongeveer 10 keer per km opnieuw starten, met de nodige "ploffen en knallen" Zou het de CDI kunnen zijn??????