wil dit zeggen dat het nieuwe van het nieuwe lief alweer af is? of hebben we geluk dat je nog in ons midden bentDirt can hurt (en straatstenen trouwens ook als er zo'n snelle vertegenwoordiger in z'n Passat met een bloedgang van links komt )
hebben wij wat gemist?
Moderator: ghulst
Laten we zeggen dat Jack veel geluk gehad heeft en dat hij gewoon onze zaterdagmiddagrit heeft kunnen meerijden.
TMetje is wel wat licht beschadigd en zijn nieuwe broek ook
TMetje is wel wat licht beschadigd en zijn nieuwe broek ook
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
TM kan er wel tegen, maar zijn broek??
Laatst gewijzigd door Rolando op ma mar 17, 2008 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Welk boekRolando schreef:TM kan er wel tegen, maar zijn boek??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Uitleg : op weg naar clubmaat/dorpsgenoot sla ik rechtsaf bij hem de straat in en zie nog net een vertegenwoordigerstype met Passat met een bloedgang van links komen, hij heeft me nooit kunnen zien met die snelheid (zal gedacht hebben : is een slank ding en dus toch maar een brommerke ).
Gelukkig zag ik hem wel op tijd (ondanks sterke lenzen), dus vol in de remmen en natuurlijk begint m'n voorwiel te schuiven op de klinkers.
Gevolg : enkele lichte krasjes op handkap en rechter zijschild (moet toch nog een sticker overheen), en naar later bleek klein gaatje in de hagelnieuwe crosspantalon (op het moment zelf niet eens gezien). Kortom beschadigingen die er na verloop van tijd toch wel van komen, dus ik had geen zin (en tijd) om er heel moeilijk over te gaan doen (m'n vrienden stonden te wachten). Nu een beetje veel spijt dat ik hem er zo gemakkelijk af heb laten komen
Commentaar van Suske van Wiske en de passerende Passat : ik schrok me dood. Mijn commentaar : wat dacht je van mij
Eigenlijk had ik moeten zeggen : schrik je vooral niet dood, want dan kun je me de naam van je verzekeringsmaatschappij niet meer vertellen.
Voor de rest weer lekker gereden, voel het nu lekker nog.
Gelukkig zag ik hem wel op tijd (ondanks sterke lenzen), dus vol in de remmen en natuurlijk begint m'n voorwiel te schuiven op de klinkers.
Gevolg : enkele lichte krasjes op handkap en rechter zijschild (moet toch nog een sticker overheen), en naar later bleek klein gaatje in de hagelnieuwe crosspantalon (op het moment zelf niet eens gezien). Kortom beschadigingen die er na verloop van tijd toch wel van komen, dus ik had geen zin (en tijd) om er heel moeilijk over te gaan doen (m'n vrienden stonden te wachten). Nu een beetje veel spijt dat ik hem er zo gemakkelijk af heb laten komen
Commentaar van Suske van Wiske en de passerende Passat : ik schrok me dood. Mijn commentaar : wat dacht je van mij
Eigenlijk had ik moeten zeggen : schrik je vooral niet dood, want dan kun je me de naam van je verzekeringsmaatschappij niet meer vertellen.
Voor de rest weer lekker gereden, voel het nu lekker nog.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Adje op de 250 weer?
Bevalt deze goed?
Bevalt deze goed?
Met een rooie neus??
250 bevalt uitstekend
Alleen zoals Jack al zei , is de topsnelheid wat aan de magere kant.
Hij kan wel harder maar bij meer dan 80km/u begint die serieus toeren te maken ( zo'n 11000 )
Alleen zoals Jack al zei , is de topsnelheid wat aan de magere kant.
Hij kan wel harder maar bij meer dan 80km/u begint die serieus toeren te maken ( zo'n 11000 )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Deed die van mij ook. Hij rijdt nu beter nadat ik een 14 voortandwiel erop gezet heb. Achter is 50 tands.adje schreef:250 bevalt uitstekend
Alleen zoals Jack al zei , is de topsnelheid wat aan de magere kant.
Hij kan wel harder maar bij meer dan 80km/u begint die serieus toeren te maken ( zo'n 11000 )
Honda crf 250
Dat ga ik ook proberen voor hier in Nederland.ktm_gs300 schreef:Deed die van mij ook. Hij rijdt nu beter nadat ik een 14 voortandwiel erop gezet heb. Achter is 50 tands.adje schreef:250 bevalt uitstekend
Alleen zoals Jack al zei , is de topsnelheid wat aan de magere kant.
Hij kan wel harder maar bij meer dan 80km/u begint die serieus toeren te maken ( zo'n 11000 )
In het buitenland op het harde en technische heb je echt wel een 13 voor en 51 achter nodig.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
geen geluk met het nieuwe lief? of gewoon een eikel die niet oplet en vorige week gewoon pech gehad
Afgelopen zaterdag - afgezien van de eikel die eigenlijk gewoon in z'n boom had moeten blijven hangen - heerlijk gereden (Adje for president van gidsenland ). Gelukkig zaterdag gaan rijden i.p.v. zondag
Highsider van vorige week (eerste uitje van 't nieuwe liefke) was eigenlijk een beetje vanwege het feit dat ik met haar weer net iets harder kon, alleen kon ik mezelf nog niet bijhouden en het was al weer een week of vijf geleden.
En de normale ronde achterstevoren gereden zodat ik het fijne houten (gladde) vlonderke over een slootje niet op tijd (eigenlijk helemaal niet) zag.
Ooit wordt het misschien nog wel eens wat.
Highsider van vorige week (eerste uitje van 't nieuwe liefke) was eigenlijk een beetje vanwege het feit dat ik met haar weer net iets harder kon, alleen kon ik mezelf nog niet bijhouden en het was al weer een week of vijf geleden.
En de normale ronde achterstevoren gereden zodat ik het fijne houten (gladde) vlonderke over een slootje niet op tijd (eigenlijk helemaal niet) zag.
Ooit wordt het misschien nog wel eens wat.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Verleden week een 3 daagse gereden in spanje met een tandwielverhouding 13-51 (oude set die ik nog liggen had) en dat beviel prima,topsnelheid is meer dan hoog genoeg op de harde en bochtige ondergrond en in de technische stukken en klimmetjes heeft de 250 met deze tandwielverhouding nog genoeg power.adje schreef:Dat ga ik ook proberen voor hier in Nederland.ktm_gs300 schreef:Deed die van mij ook. Hij rijdt nu beter nadat ik een 14 voortandwiel erop gezet heb. Achter is 50 tands.adje schreef:250 bevalt uitstekend
Alleen zoals Jack al zei , is de topsnelheid wat aan de magere kant.
Hij kan wel harder maar bij meer dan 80km/u begint die serieus toeren te maken ( zo'n 11000 )
In het buitenland op het harde en technische heb je echt wel een 13 voor en 51 achter nodig.
Normaal rij ik met 13/52 dat standaard is aanbevolen in ik vind dit goed.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
wie voelt er nou 1 tandje verschil achter?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Als je een overvloed aan koppel/pk's hebt zal je dat minder voelen dan bij een motor die een beperkt koppel/vermogen heeft. Dat klein beetje vlotter oppakken of snelheid maken kan wel degelijk verschil maken bij een 250 viertakt.pruus schreef:wie voelt er nou 1 tandje verschil achter?
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Da klopt Erik,op een 250 4T voel je wel degelijk het verschil van 1 tand achter,niet ZOOOO enorm maar je voelt het wel degelijk.Erik V schreef:Als je een overvloed aan koppel/pk's hebt zal je dat minder voelen dan bij een motor die een beperkt koppel/vermogen heeft. Dat klein beetje vlotter oppakken of snelheid maken kan wel degelijk verschil maken bij een 250 viertakt.pruus schreef:wie voelt er nou 1 tandje verschil achter?
Voornamelijk bij het terug optrekken na een bocht hoef je met een tandje meer achter minder te schakelen.
Maar het was me voornamelijk te doen dat een 14/52 op een 250 4T zoals Adje schreef volgens mij te groot zou zijn.Ik heb dit wel nog niet getest.
Ik heb nog een oude kit 14/52 liggen van mijn vorige 400 en ga dit eens proberen.
Een 13 vooraan slijt beduidend sneller dan een 14.Das normaal want ie moet meer omwentelingen maken om dezelfde snelheid te kunnen aanhouden.
De 250 was veel beter handteerbaar in de technische stukken in Spanje dan men vorige 400,zoals op 'het geitepad' dat je wel nog zal kennen...
Hij is lichter in kilo's en voelt lichter aan,wanneer het achterwiel doorslipt en terug grip krijgt sleurt hij ook zo niet aan je armen.Dus minder vermoeiend.
We hebben een nieuwe singletrack gevonden die de mountain bikers afdalen en wij in de andere richting naar omhoog klefferen,geen rotsen deze keer maar tussen de bomen en struiken met aarde als ondergrond.
Ook hebben we een nieuwe piste onder electriciteitsleidingen ontdekt en nog een aantal technische passages.
Dus het wordt er altijd maar interessanter maar er kan ginder nog veel ontdekt worden hé...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Sorry maar ik heb het helemaal niet over 14/52 gehad.
Wel over 13/51 en dat ik dat ga rijden als ik in het buitenland ben.
In het Nederlandse zand wil ik eerst nog een keer 14/51 proberen omdat we hier best veel doorgaande paden hebben en weinig klimmen.
Daardoor mis ik wel een beetje topsnelheid.
Wel over 13/51 en dat ik dat ga rijden als ik in het buitenland ben.
In het Nederlandse zand wil ik eerst nog een keer 14/51 proberen omdat we hier best veel doorgaande paden hebben en weinig klimmen.
Daardoor mis ik wel een beetje topsnelheid.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Oeps verkeerd gezien met de posting daarboven...adje schreef:Sorry maar ik heb het helemaal niet over 14/52 gehad.
Wel over 13/51 en dat ik dat ga rijden als ik in het buitenland ben.
In het Nederlandse zand wil ik eerst nog een keer 14/51 proberen omdat we hier best veel doorgaande paden hebben en weinig klimmen.
Daardoor mis ik wel een beetje topsnelheid.
Diene gast sprak van ne 14 maar zal waarschijnlijk gene 250 4T hebben.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik rij nu 14-52 (250F KTM), wat ik normaal alleen op de crossbaan gebruikte. Afgelopen jaar eigenlijk altijd 14-51 of 14-50 gereden maar met een enduro zoals Holten was 14-52 een stuk fijner en topsnelheid was met die van mij niet echt een probleem. Je kan meer in de 3e versnelling rijden en hoog toeren rijden kan die wel tegen. Met 14-52 trekt die toch door naar een 110km/h en dan heb ik nog over. Ik rijd wel met een crossbak maar dat heeft Adje denk ik ook, die zal geen CRF X hebben
Da hadde gij goe gedachtmech schreef: Ik rijd wel met een crossbak maar dat heeft Adje denk ik ook, die zal geen CRF X hebben
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Je haalt de woorden uit mijn mond!!
Waar gaat het hier eigenlijk over
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
is het cafe dan mag je dom lullen