injectie is de toekomst
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ja dr zitten compensatie mappen in voor temperatuur en luchtdruk.speedphreax schreef:Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
Anders was een twee dimensionale map met alleen toerental en gasklep opening voldoende .
Motormanagement meet koelwater temp
inlaatlucht temp
inlaatlucht druk
druk achter de gasklep (manifold air pressure)
gasklep opening
toerental
Vandaar dat een map maken nogal wat werk is en de meeste veranderingen alleen te maken zijn in een beperkt stukje van de map.
Power commanders beinvloeden alleen de correctie factoren om daarmee alleen de gasstand afhankelijke tijden te beinvloeden.
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!