injectie is de toekomst

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gebruikersavatar
big M
Berichten: 94
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:48
Locatie: apeldoorn

speedphreax schreef:Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
Ja dr zitten compensatie mappen in voor temperatuur en luchtdruk.
Anders was een twee dimensionale map met alleen toerental en gasklep opening voldoende .

Motormanagement meet koelwater temp
inlaatlucht temp
inlaatlucht druk
druk achter de gasklep (manifold air pressure)
gasklep opening
toerental

Vandaar dat een map maken nogal wat werk is en de meeste veranderingen alleen te maken zijn in een beperkt stukje van de map.

Power commanders beinvloeden alleen de correctie factoren om daarmee alleen de gasstand afhankelijke tijden te beinvloeden.
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
Plaats reactie