Het is intussen algemeen bekend dat ik niet werkelijk veel hersenen heb, daarom wil ik eigenlijk die van jullie gebruiken.
Vorig jaar ben ik begonnen met offroad-trainingen voor beginners in Duitsland. We hebben beschikking over een priveterrain in de Eifel, geen crossbaan maar licht glooiend met een groot, vlak weiland erbij. De deelnemers zijn meestal voor het eerst offroad. Veel stellen, want we hebben een vijftal CRF 230 en die vinden de dames schattig. Maar vooral mensen met allroad motoren zoals Africatwin en BMW GS. In begin verwachtte ik er niet veel van maar die kennis had me gevraagt om te helpen en de data's was geen probleem.
Al gauw zag ik de humor hiervan want het blijken gewoon superleuke weekends te zijn met erg enthusiaste deelnemers, mooie omgeving en gezellige entourage. Sport is geen item maar voorop staat het begeleiden van mensen die vaak nog geen meter naast 't asfalt hebben gereden. Ik zou dit best willen uitbreiden maar schuw een beetje de investering; tijd en middelen. Mijn grootste twijfel is dat de nederlandse, en vlaamse, mentaliteit niet overeenkomt met de duitse; men zich dus niet graag zal willen inschrijven voor zo'n "schoolse"actieviteit.
Wat denken jullie?
effe meedenken aub
Moderator: ghulst
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ik denk dat het wel meevalt met die schoolse mentaliteit. Je bent nooit te oud om te leren, maar zijn er genoeg zware jongens en bezitters die niet bang zijn om te vallen?? BDM heeft natuurlijk met de Bmw-allroad cursus al een aardige vinger in de pap.
Misschien iets voor "gevorderde" zware jongens ingedeeld in klasses?
Ik denk dat er hier ook wel een aantal iets meer op gebied van snelheid/rally/techniek willen kunnen presteren.
Maar of je die woon-werk Gs zover krijgt??
greetz en suc6
Misschien iets voor "gevorderde" zware jongens ingedeeld in klasses?
Ik denk dat er hier ook wel een aantal iets meer op gebied van snelheid/rally/techniek willen kunnen presteren.
Maar of je die woon-werk Gs zover krijgt??
greetz en suc6
-
Denk dat veel mensen graag iets bij willen leren, vooral wat zwaarder en voor mensen met wat ervaring..
en mensen die zich aanmelden willen dus iets bij leren..
Zou gewoon beginnen dat ze op hun eigen fiets en kleding komen, loopt dat goed kan je gaan denken aan zelf fietsen en kleding er bij te zetten..
Kan zelf al aardig weg komen off road, maar heb het me zelf geleerd..
Stuiter 800S bv voorbij op lef en ervaring, maar deze rijd technisch mooier, deze heeft dan wel een cursus gevolgt..
Zou ook graag de foutjes bij mij er uit laten halen.
en mensen die zich aanmelden willen dus iets bij leren..
Zou gewoon beginnen dat ze op hun eigen fiets en kleding komen, loopt dat goed kan je gaan denken aan zelf fietsen en kleding er bij te zetten..
Kan zelf al aardig weg komen off road, maar heb het me zelf geleerd..
Stuiter 800S bv voorbij op lef en ervaring, maar deze rijd technisch mooier, deze heeft dan wel een cursus gevolgt..
Zou ook graag de foutjes bij mij er uit laten halen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Denk je de nederlandse en belgische markt nodig te hebben?
Klaarblijkelijk wel!
Maar zolang daar geen enduro paradijs verrijst, zoals Bilstain, dan komt er geen hond op af. Een weiland, niet interessant.
De nederlandse stelletjes en niet stelletjes zijn zowiezo allemaal asfalt types, en van die belgen weet ik het niet. Nederlanders willen ook accomodatie en al dat geneuzel. Ze moeten kunnen drinken savonds, want ze zijn even weg bij hun ega.
Steek je vrije tijd maar in je eigen sporturen, ipv proberen een "domain" te gaan runnen.
Ik snap wel, het is een beetje een droom, maar een "living" er in opbouwen, mwhaaaa
Alleen als de locatie mooier is dan Bilstain.
Klaarblijkelijk wel!
Maar zolang daar geen enduro paradijs verrijst, zoals Bilstain, dan komt er geen hond op af. Een weiland, niet interessant.
De nederlandse stelletjes en niet stelletjes zijn zowiezo allemaal asfalt types, en van die belgen weet ik het niet. Nederlanders willen ook accomodatie en al dat geneuzel. Ze moeten kunnen drinken savonds, want ze zijn even weg bij hun ega.
Steek je vrije tijd maar in je eigen sporturen, ipv proberen een "domain" te gaan runnen.
Ik snap wel, het is een beetje een droom, maar een "living" er in opbouwen, mwhaaaa
Alleen als de locatie mooier is dan Bilstain.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoi Pruus,
Je bent leuk bezig!
Kijk eens goed welke doelgroepen je wilt bedienen, schrijf het op een A4tje en maak er dan een website van.
Google is je beste vriend; als je deze site in 3 of 4 talen maakt dan hoef je minder in marketing en drukwerk te investeren. Een klein Google advertentiebudgetje ernaast voor bedrijfsuitjes en je on-line agenda loopt via de Google zoekservice lekker vol.
Keerzijde: regel goed je aansprakelijkheid via een 'eigen risico verklaring', zeker in Duitsland. Eén goede claim en je hebt daar nog jaren plezier van
Veel succes met ondernemen!
Noppy
Je bent leuk bezig!
Kijk eens goed welke doelgroepen je wilt bedienen, schrijf het op een A4tje en maak er dan een website van.
Google is je beste vriend; als je deze site in 3 of 4 talen maakt dan hoef je minder in marketing en drukwerk te investeren. Een klein Google advertentiebudgetje ernaast voor bedrijfsuitjes en je on-line agenda loopt via de Google zoekservice lekker vol.
Keerzijde: regel goed je aansprakelijkheid via een 'eigen risico verklaring', zeker in Duitsland. Eén goede claim en je hebt daar nog jaren plezier van
Veel succes met ondernemen!
Noppy
Mooi, uiteenlopende meningen. Voor gevorderten ben ik zelf niet goed genoeg vrees ik Wat we doen is heel voorzichtig beginnen met overzichtelijke groepjes, max 10 personen met liefst soortgelijke motoren.
Eerst beetje uitleggen, dan beetje sleutelen. Hierna wat oefeningen om een beeld te krijgen van de groep en dan langzaam opbouwen. Dag twee gaat er bij mensen met de juiste spirit ook wel és de sweep erover De formule functioneerd prima en de fun wat die gasten hebben bij simpele dingen werkt gewoon aanstekelijk.
Locatie is een item. Bilstain is te moeilijk en gevaarlijk voor beginners met zwaare fietsen. Eifel is iets verder maar super kwa omgeving, vergeefelijke ondergrond en goed betaalbaar wat onderkomen en verkostiging betreft.
zo'n weekend is voor mij even lachen als voor de deelnemers en ik zie het dan ook echt als hobby en niet zozeer als een nieuwe carriere.
Vraag me alleen nog steeds af of hier in de lage landen voldoende animo te verwachten valdt om de inspanningen van de reclame te rechtvaardigen.
Geloof wel dat de mensen wat hier soortgelijke kursussen aanbieden wel duidelijk meer richting sport werken, of niet?
Eerst beetje uitleggen, dan beetje sleutelen. Hierna wat oefeningen om een beeld te krijgen van de groep en dan langzaam opbouwen. Dag twee gaat er bij mensen met de juiste spirit ook wel és de sweep erover De formule functioneerd prima en de fun wat die gasten hebben bij simpele dingen werkt gewoon aanstekelijk.
Locatie is een item. Bilstain is te moeilijk en gevaarlijk voor beginners met zwaare fietsen. Eifel is iets verder maar super kwa omgeving, vergeefelijke ondergrond en goed betaalbaar wat onderkomen en verkostiging betreft.
zo'n weekend is voor mij even lachen als voor de deelnemers en ik zie het dan ook echt als hobby en niet zozeer als een nieuwe carriere.
Vraag me alleen nog steeds af of hier in de lage landen voldoende animo te verwachten valdt om de inspanningen van de reclame te rechtvaardigen.
Geloof wel dat de mensen wat hier soortgelijke kursussen aanbieden wel duidelijk meer richting sport werken, of niet?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Een collega (met een allroad) heeft onlangs zoiets gedaan bij Gerard Rond bij het Blauwe Meer in Loon op Zand. Beetje om pilonnen draaien, over de wipwap, zandpaadje pakken.
Er is dus een markt voor (maar er is dus al iets dergelijks in Nederland).
's Avonds was hij helemaal gesloopt, heb hem dus maar uitgenodigd om met ons een keer mee te bollen op een wat softer ritje
Er is dus een markt voor (maar er is dus al iets dergelijks in Nederland).
's Avonds was hij helemaal gesloopt, heb hem dus maar uitgenodigd om met ons een keer mee te bollen op een wat softer ritje
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
http://motorrijschoolhendriks.blogspot. ... g-otr.html
Dit is ook al zo'n initiatief. Er zijn dus concurrenten!
Toine van Dijk organiseert in april ook een endurocursus. Die zal vast wel wat heftiger zijn dan die van Hendriks.
Dit is ook al zo'n initiatief. Er zijn dus concurrenten!
Toine van Dijk organiseert in april ook een endurocursus. Die zal vast wel wat heftiger zijn dan die van Hendriks.
Toch niet voor aankomende zaterdag want dan hebben we al een gastrijder.Sjokske schreef: heb hem dus maar uitgenodigd om met ons een keer mee te bollen op een wat softer ritje
Misschien wordt hij ook wel een vaste clubrijder als hij een keer met ons is meegereden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Contacteer:
Kom anders eens bij Roel Oldekamp kijken(van Selling in Amsterdam), die in het Brabantse (zand)land met een stuk of 8 Drz Suzuki's trainingen voor beginners houdt. In de buurt van het Blauwe meer van Gerard Rond gaat hij vervolgens een roadbookoffroadritje rijden waar de baggerstukken zijn uitgelaten.
Veel lol en er gaat een wereld open voor de asfaltrijder.
Veel lol en er gaat een wereld open voor de asfaltrijder.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
daar heb ik dus ook ervaring opgedaan, eerst in nl. en daarna in bilstain
hij is de reden dat ik nu liever naast de weg als erop rij
http://www.motortrails.nl/Trainingen.htm (leuke fotos trouwens)
hij is de reden dat ik nu liever naast de weg als erop rij
http://www.motortrails.nl/Trainingen.htm (leuke fotos trouwens)
ziet er goed verzorgt uit daar in Brabant!
Natuurlijk zou ik voor potentieele deelnemers al meteen een fikse drempel opwerpen door mijn trainings in duitsland te doen, maar dat kan ik wel compenseren door kwaliteit, denkk
Twijfel alleen nog aan mijn eigen motivatie, want voor 't zelfde geld haal ik me een hoop werk op de nek voor nop...
Aan de andere kant zal het er kwa gezelligheid hendig op vooruitgaan aan de bar van dat kleine hotelletje, als er wat Holland/ Duitsland-moppen worden getapt...
Natuurlijk zou ik voor potentieele deelnemers al meteen een fikse drempel opwerpen door mijn trainings in duitsland te doen, maar dat kan ik wel compenseren door kwaliteit, denkk
Twijfel alleen nog aan mijn eigen motivatie, want voor 't zelfde geld haal ik me een hoop werk op de nek voor nop...
Aan de andere kant zal het er kwa gezelligheid hendig op vooruitgaan aan de bar van dat kleine hotelletje, als er wat Holland/ Duitsland-moppen worden getapt...