![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Vorig jaar ben ik begonnen met offroad-trainingen voor beginners in Duitsland. We hebben beschikking over een priveterrain in de Eifel, geen crossbaan maar licht glooiend met een groot, vlak weiland erbij. De deelnemers zijn meestal voor het eerst offroad. Veel stellen, want we hebben een vijftal CRF 230 en die vinden de dames schattig. Maar vooral mensen met allroad motoren zoals Africatwin en BMW GS. In begin verwachtte ik er niet veel van maar die kennis had me gevraagt om te helpen en de data's was geen probleem.
Al gauw zag ik de humor hiervan want het blijken gewoon superleuke weekends te zijn met erg enthusiaste deelnemers, mooie omgeving en gezellige entourage. Sport is geen item maar voorop staat het begeleiden van mensen die vaak nog geen meter naast 't asfalt hebben gereden. Ik zou dit best willen uitbreiden maar schuw een beetje de investering; tijd en middelen. Mijn grootste twijfel is dat de nederlandse, en vlaamse, mentaliteit niet overeenkomt met de duitse; men zich dus niet graag zal willen inschrijven voor zo'n "schoolse"actieviteit.
Wat denken jullie?