KTM Adventure 950 gereden!

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Daanktm

Ik hoop datik hem over twee weken heb, Erik Vegt van www.evamotor.nl is al bezig om spulletjes te ontwikkelen die (nog) niet zomaar te koop zijn voor de LC8, w.o een fatsoenlijk bagagerekje!
de ex zot schreef:ik heb er maar 15 minuten op gereden en hem snel weer ingeleverd uit angst echt verliefd te worden.

zie motormaniacs
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

huskie schreef:Ja Rudy, je moet een kerel zijn om dat te mennen door dat zand.
Een soort meoni dus :wink:
Deze machine is dus voor de wat dikkere medeman :)
denk dat de dikte nog niet zo'n bepalende factor is maar vooral de kracht :lol:
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 01:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Vandaag op het 'beest' gereden. (de zilver versie)

Jammer genoeg kon ik in Oberhausen geen 'gelande' vinden om echt te testen.

Hoewel ie van de zijkant nogal lomp overkomt, blijft daar weinig van over als je er eenmaal opzit. Gewoon een slanke motor.

Ook voelt ie verrassend licht aan. Ik zou 'm hoogstens 20 kg zwaarder schatten dan mijn 640 Adventure (154 kg), terwijl die 190 (?) kg weegt.

Verder een perfekte (reis)motor met een ongelofelijke kracht.

Toch krijg ik (gelukkig) nog niet de kriebels om te gaan sparen voor deze machine.

Ik hoop de oranje 'S'-versie (met langere veerweg) nog eens te mogen proberen in het terrein.
Wellicht komen die kriebels dan alsnog.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Daan KTM

Ik zit erover te denken om maar gelijk voor een tandje kleiner te gaan!
Volgens mij kan hij dat ook op de snelweg best verdragen, en met het kortere werk (en wheelies) is hij dan handelbaarder.
Wat vind jij ervan Freek?

Freek schreef:Vandaag op het 'beest' gereden. (de zilver versie)

Jammer genoeg kon ik in Oberhausen geen 'gelande' vinden om echt te testen.

Hoewel ie van de zijkant nogal lomp overkomt, blijft daar weinig van over als je er eenmaal opzit. Gewoon een slanke motor.

Ook voelt ie verrassend licht aan. Ik zou 'm hoogstens 20 kg zwaarder schatten dan mijn 640 Adventure (154 kg), terwijl die 190 (?) kg weegt.

Verder een perfekte (reis)motor met een ongelofelijke kracht.

Toch krijg ik (gelukkig) nog niet de kriebels om te gaan sparen voor deze machine.

Ik hoop de oranje 'S'-versie (met langere veerweg) nog eens te mogen proberen in het terrein.
Wellicht komen die kriebels dan alsnog.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 01:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Ik zou er eerst standaard een poosje mee rondrijden.
Kun je altijd nog gaan experimenteren.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Freek schreef:Vandaag op het 'beest' gereden. (de zilver versie)

Jammer genoeg kon ik in Oberhausen geen 'gelande' vinden om echt te testen.

Hoewel ie van de zijkant nogal lomp overkomt, blijft daar weinig van over als je er eenmaal opzit. Gewoon een slanke motor.

Ook voelt ie verrassend licht aan. Ik zou 'm hoogstens 20 kg zwaarder schatten dan mijn 640 Adventure (154 kg), terwijl die 190 (?) kg weegt.

Verder een perfekte (reis)motor met een ongelofelijke kracht.

Toch krijg ik (gelukkig) nog niet de kriebels om te gaan sparen voor deze machine.

Ik hoop de oranje 'S'-versie (met langere veerweg) nog eens te mogen proberen in het terrein.
Wellicht komen die kriebels dan alsnog.
begin maar alvast met het sparen :lol:
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 16:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Nou Freek, de zilveren uitvoering vond ik niet veel bijzonders. Die kwam véél zwaarder en lastiger te manouvreren over dan de S....

Wat betreft dat tandwiel: schakel eerst de begrenzer maar eens uit. Verder is een wheely met een langere overbrenging juist veel makkelijker te cntroleren....
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Daan KTM

Huh!?!
Begrenzer uitschakelen?, hoe moet dat en wat is het nut ervan?
En een langere(standaard) eindoverbrenging levert inderdaad beter controleerbare wheelies op,maar ik vind het wel prettig alstie dat in twee ook doet!,In dat uurtje dat ik ermee gereden heb ,(lage uitvoering)vond ik dat in twee het voorwiel een beetje moeizaam van de grond kwam!
Nu kan dit ook aan mijzelf liggen,en komt dat gevoel wel als ik er een paar weken mee rondgereden heb!
Mischien dat de hoge uitvoering ook wel wat makkelijker in de ketting klimt,
omdat het zwaartepunt bij die uitvoeringnders zal liggen!
Nu denken jullie misschien, 'wat maakt het uit, die wheelies'maar ik vind het zo leuk!!!!!!!!!
Groet Daan!
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 16:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Lees de eerste entry maar Daan.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Plaats reactie