Deugen de KTM 2008 modellen?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

adje schreef:Ik wou eigenlijk dit weekend ook mijn nieuwe bike gaan uitlaten maar de griep dacht daar anders over :cry:
Idem :cry:
Affijn, morgen valt m'n kenteken binnen, dus ................... hopelijk a.s. zaterdag
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

huskie schreef:Waar blijven de plaatjes, Stefaan?
Zal van de week een fototje plaatsen van mijne white power :wink: :lol: .
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Zo... inmiddels een aantal weken verder en dus ook wat kilometers gereden.

Ben op zich tevreden met de motor. Het rijwiel gedeelte is toch duidelijk wat beter dan van mijn 2005 525. Motorisch doet hij het ook nog prima al heb ik wel af en toe last van oprispingen via de carterontluchting waardoor er wat olie in de carburateur komt. Schijnt gekgenoeg uit je bak te komen als ik de verhalen mag geloven. Het gebeurt overigens alleen als je hem heel lang stationair laat draaien of bij continu 3km/h rijden (we hebben hier in de buurt een stuk bos met allemaal omgevallen boomstammen en hoge begroeiing, dus vandaar). Bij normaal rijden verder nergens last van.

De afstelling van de carburateur is wel kompleet verkeerd dus daar ga ik van de week meteen wat aan doen. Ik heb maar eens een JD jetting kitje gekocht dus die gaat er meteen in. Hopen dat hij daardoor van het weekend beter loopt. Nu loopt hij alleen in het middengebied goed. Daarbuiten (en dan vooral in de hoge toeren) echt slecht.

Verder moet ik nog erg wennen aan de Rekluse. De eerste week had ik echt zoiets van ik haal hem er meteen weer uit want hier kan ik niet mee rijden. Nu gaat het alweer ietsje beter dus ik heb besloten om het nog maar een paar weken te geven.

Voordeel van de rekluse is wel dat je hem normaal in z'n 1 kunt zetten als hij koud is. De nieuwe EXCR's slaan normaal bijna allemaal af, iedere keer als je hem voor het eerst van de dag in zijn 1 zet. De platen kleven dan iets aan elkaar. Na 1 keer doet hij het gewoon.

Maar goed... 450 of 530? Ik weet het nog niet zeker maar ik denk nu wel dat ik volgende keer weer een zware neem. Ik ben toch meer een koppel-man. Ik heb de indruk dat je deze toch wat meer in de toeren moet rijden maar wellicht dat dat nog veranderd met de afstelling.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

speedphreax schreef:Zo... inmiddels een aantal weken verder en dus ook wat kilometers gereden.

Ben op zich tevreden met de motor. Het rijwiel gedeelte is toch duidelijk wat beter dan van mijn 2005 525. Motorisch doet hij het ook nog prima al heb ik wel af en toe last van oprispingen via de carterontluchting waardoor er wat olie in de carburateur komt. Schijnt gekgenoeg uit je bak te komen als ik de verhalen mag geloven. Het gebeurt overigens alleen als je hem heel lang stationair laat draaien of bij continu 3km/h rijden (we hebben hier in de buurt een stuk bos met allemaal omgevallen boomstammen en hoge begroeiing, dus vandaar). Bij normaal rijden verder nergens last van.

De afstelling van de carburateur is wel kompleet verkeerd dus daar ga ik van de week meteen wat aan doen. Ik heb maar eens een JD jetting kitje gekocht dus die gaat er meteen in. Hopen dat hij daardoor van het weekend beter loopt. Nu loopt hij alleen in het middengebied goed. Daarbuiten (en dan vooral in de hoge toeren) echt slecht.

Verder moet ik nog erg wennen aan de Rekluse. De eerste week had ik echt zoiets van ik haal hem er meteen weer uit want hier kan ik niet mee rijden. Nu gaat het alweer ietsje beter dus ik heb besloten om het nog maar een paar weken te geven.

Voordeel van de rekluse is wel dat je hem normaal in z'n 1 kunt zetten als hij koud is. De nieuwe EXCR's slaan normaal bijna allemaal af, iedere keer als je hem voor het eerst van de dag in zijn 1 zet. De platen kleven dan iets aan elkaar. Na 1 keer doet hij het gewoon.

Maar goed... 450 of 530? Ik weet het nog niet zeker maar ik denk nu wel dat ik volgende keer weer een zware neem. Ik ben toch meer een koppel-man. Ik heb de indruk dat je deze toch wat meer in de toeren moet rijden maar wellicht dat dat nog veranderd met de afstelling.
Had je op de 2005 ook een Rekluse ?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nee , hij heeft nooit eerder met een Rekluse gereden.
Ik snap er ook helemaal niets van dat Erwin het in het begin maar niets vond want hij heeft de Pro versie nu en daar kan je gewoon mee rijden alsof er geen Rekluse in zit.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

adje schreef:Nee , hij heeft nooit eerder met een Rekluse gereden.
Ik snap er ook helemaal niets van dat Erwin het in het begin maar niets vond want hij heeft de Pro versie nu en daar kan je gewoon mee rijden alsof er geen Rekluse in zit.
Nee, dat vind ik niet helemaal waar. In lage toeren, totdat de rekluse helemaal aangegrepen heeft, heb je geen gevoel in de koppeling. Als je dan ietsje meer wilt koppelen dan heb je geen drukpunt.

En oh ja... de eerste tijd maakte hij ook nogal lawaai doordat de platen wat resoneerden maar dat is nu helemaal over. Vreemdgenoeg deed hij dat eerst niet, toen een tijdje wel en nu afgelopen zondag weer helemaal niet. Het moet natuurlijk ook nog allemaal wat inlopen. Je kunt er ook een anti-squeal kitje voor kopen dus het zal wel vaker voorkomen dat ze wat resoneren.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Erwin , die anti squeal kitje's heb ik zo liggen.
Als je wil dan krijg je die nog wel van me.

Maar waarom wil je bij lage toeren de koppeling erbij pakken dan ???
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

adje schreef:Maar waarom wil je bij lage toeren de koppeling erbij pakken dan ???
Nou ja... ik ben de eerste die toegeeft dat het meer de macht der gewoonte is dan dat het echt nodig is hoor. Maar ik merk dat gewoontes toch vrij diep ingesleten zitten. Ik vind het gewoon raar aanvoelen met 5 vingers aan mijn stuur.

Ik ben er eigenlijk al wel van overtuigd dat het gewoon wennen is.

Anti squeal kitje lijkt me een goed idee. Bij de oliewissel wilde ik toch gaan kijken of het er allemaal nog netjes uitziet dus dan kan dat mooi tegelijk

Vandaag de Jetting kit gemonteerd. Verder geen proef gereden dus ik weet nog niet of het ook beter is. Ik heb het stationair mengsel ook niet echt kunnen afstellen want bij deze motor echt helemaal niet meer bij de mengselschroef. Bij de 525 lukte me dat nog net maar hier moet ik toch echt een gereedschapje voor kopen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien :idea:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

adje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien :idea:
Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellen
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

speedphreax schreef:
adje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien :idea:
Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellen
Schroefje past toch ook op de volgende Keihin :idea:
(net een nieuwe brommert en dan nu al een nieuwe denken :?: :shock: :twisted: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Sjokske schreef:Schroefje past toch ook op de volgende Keihin :idea:
(net een nieuwe brommert en dan nu al een nieuwe denken :?: :shock: :twisted: )
Ik ken mezelf: Dat vergeet ik...

En aan nieuwe motoren denk ik altijd. Je moet toch ergens over dromen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Sjokske schreef:
speedphreax schreef:
adje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien :idea:
Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellen
Schroefje past toch ook op de volgende Keihin :idea:
(net een nieuwe brommert en dan nu al een nieuwe denken :?: :shock: :twisted: )
Maakt niet uit, wordt toch injectie. :wink:
smurf.
Plaats reactie