Idemadje schreef:Ik wou eigenlijk dit weekend ook mijn nieuwe bike gaan uitlaten maar de griep dacht daar anders over
Affijn, morgen valt m'n kenteken binnen, dus ................... hopelijk a.s. zaterdag
Moderator: ghulst
Idemadje schreef:Ik wou eigenlijk dit weekend ook mijn nieuwe bike gaan uitlaten maar de griep dacht daar anders over
Zal van de week een fototje plaatsen van mijne white power .huskie schreef:Waar blijven de plaatjes, Stefaan?
Had je op de 2005 ook een Rekluse ?speedphreax schreef:Zo... inmiddels een aantal weken verder en dus ook wat kilometers gereden.
Ben op zich tevreden met de motor. Het rijwiel gedeelte is toch duidelijk wat beter dan van mijn 2005 525. Motorisch doet hij het ook nog prima al heb ik wel af en toe last van oprispingen via de carterontluchting waardoor er wat olie in de carburateur komt. Schijnt gekgenoeg uit je bak te komen als ik de verhalen mag geloven. Het gebeurt overigens alleen als je hem heel lang stationair laat draaien of bij continu 3km/h rijden (we hebben hier in de buurt een stuk bos met allemaal omgevallen boomstammen en hoge begroeiing, dus vandaar). Bij normaal rijden verder nergens last van.
De afstelling van de carburateur is wel kompleet verkeerd dus daar ga ik van de week meteen wat aan doen. Ik heb maar eens een JD jetting kitje gekocht dus die gaat er meteen in. Hopen dat hij daardoor van het weekend beter loopt. Nu loopt hij alleen in het middengebied goed. Daarbuiten (en dan vooral in de hoge toeren) echt slecht.
Verder moet ik nog erg wennen aan de Rekluse. De eerste week had ik echt zoiets van ik haal hem er meteen weer uit want hier kan ik niet mee rijden. Nu gaat het alweer ietsje beter dus ik heb besloten om het nog maar een paar weken te geven.
Voordeel van de rekluse is wel dat je hem normaal in z'n 1 kunt zetten als hij koud is. De nieuwe EXCR's slaan normaal bijna allemaal af, iedere keer als je hem voor het eerst van de dag in zijn 1 zet. De platen kleven dan iets aan elkaar. Na 1 keer doet hij het gewoon.
Maar goed... 450 of 530? Ik weet het nog niet zeker maar ik denk nu wel dat ik volgende keer weer een zware neem. Ik ben toch meer een koppel-man. Ik heb de indruk dat je deze toch wat meer in de toeren moet rijden maar wellicht dat dat nog veranderd met de afstelling.
Nee, dat vind ik niet helemaal waar. In lage toeren, totdat de rekluse helemaal aangegrepen heeft, heb je geen gevoel in de koppeling. Als je dan ietsje meer wilt koppelen dan heb je geen drukpunt.adje schreef:Nee , hij heeft nooit eerder met een Rekluse gereden.
Ik snap er ook helemaal niets van dat Erwin het in het begin maar niets vond want hij heeft de Pro versie nu en daar kan je gewoon mee rijden alsof er geen Rekluse in zit.
Nou ja... ik ben de eerste die toegeeft dat het meer de macht der gewoonte is dan dat het echt nodig is hoor. Maar ik merk dat gewoontes toch vrij diep ingesleten zitten. Ik vind het gewoon raar aanvoelen met 5 vingers aan mijn stuur.adje schreef:Maar waarom wil je bij lage toeren de koppeling erbij pakken dan ???
Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellenadje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien
Schroefje past toch ook op de volgende Keihinspeedphreax schreef:Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellenadje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien
Ik ken mezelf: Dat vergeet ik...Sjokske schreef:Schroefje past toch ook op de volgende Keihin
(net een nieuwe brommert en dan nu al een nieuwe denken )
Maakt niet uit, wordt toch injectie.Sjokske schreef:Schroefje past toch ook op de volgende Keihinspeedphreax schreef:Heb ik nog over nagedacht maar ik koop liever zo'n speciaal sleuteltje zodat ik hem bij mijn volgende motor ook weer kan gebruiken. Onderweg heb ik nog nooit mijn mengsel willen/hoeven verstellen. Hooguit stationair ietsje bijstellenadje schreef:Of gewoon een aftermarket mengselschroef kopen die je gewoon met de hand kan verdraaien
(net een nieuwe brommert en dan nu al een nieuwe denken )