Ik dacht dat ik de enige was met mijn crf 450 maar gisteren hebben we een 'meeting' gehad en bleek bijna elke crf 450 er last van te hebben (die daar aanwezig waren).
Oke dan nu het probleem.
CRF 450 start prima, koud, warm maakt niet uit. 1 kickstart en hoppa! aan!.
Wanneer ik val en de motor loopt nog even door en ik zet hem zelf uit dan start hij met 1 keer kickstarten!.
Maar... wanneer ik val en de motor slaat plots uit. Of er gebeurt iets anders waardoor de crf plots uitvalt dan is die moeilijk te starten . vaak wel 10x trappen oid voordat hij aangaat.
Komt jullie 4takt rijders dit ook bekend voor? Ik denk dat het een soort verzuipen is... Misschien afstelling.... Maar vind het vreemd omdat hij eigenlijk altijd goed start op zo'n moment na...
Niet starten bij doodvallen motor
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Is weinig aan te doen. De carburateur is dan aan het overlopen geweest in je inlaat kanaal en dan is ie gewoon verzopen. Eerst een paar keer doorpompen met de decompressie erbij is het enige wat je kunt doen.
Of wachten op een injectiefiets want die hebben geen last van dit soort verschijnselen. Die blijven op de kop zelfs nog lopen.
Of wachten op een injectiefiets want die hebben geen last van dit soort verschijnselen. Die blijven op de kop zelfs nog lopen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Mijn TTR heeft dat ook. Even 'droogtrappen' helpt dan; kontakt uit (heeft zo'n CRF vast niet), vol gas, 10 keer trappen, kontakt aan en dan ZONDER gas de gewone startprocedure.
Een CRF heeft een carburateur met een acceleratiepompje, denk ik, (net als mijn WRF, die het na 2 jaar weer doet) dus dan zou ik die motor een keer of 4 doortrappen met de kleplichter ingeknepen en ZONDER gas te geven. Daarna de gewone startprocedure.
Een CRF heeft een carburateur met een acceleratiepompje, denk ik, (net als mijn WRF, die het na 2 jaar weer doet) dus dan zou ik die motor een keer of 4 doortrappen met de kleplichter ingeknepen en ZONDER gas te geven. Daarna de gewone startprocedure.
wat wel eens wilt helpen is het zogenaamde "leegpompen"
je houd je gas volledig open (eventueel je decompressie klep ook, als je die hebt), en dan kick je een keer of 3-4 van volledig boven tot onder. zonder kracht.
en dan gas dicht, en proberen te starten
je houd je gas volledig open (eventueel je decompressie klep ook, als je die hebt), en dan kick je een keer of 3-4 van volledig boven tot onder. zonder kracht.
en dan gas dicht, en proberen te starten
Afgelopen zaterdag tijdens de ontmaagding van mijn nieuwe lief hard afgestapt (gebeurtenis was voor mij dus pijnlijker dan voor haar), maar één druk op haar gevoelige knopje en ze gromde weer meteen van genot.
Misschien omdat ze niet al te lang in een moeilijk standje had gelegen
Misschien omdat ze niet al te lang in een moeilijk standje had gelegen
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
De crf heeft een automatische decompressie. Enigste manier van droogtrappen is gewoon veel kicken. Hij gaat dan ook wel weer aan na 10x kicken. (soms 5x soms 15x). Maar vervelend blijft het wel als je achter een springschans valt oid. Dan wil je zo snel mogelijk weg en dan ga je niet rustig staan 'droog kicken'.
Enigste oplossing zie ik dan maar om niet te vallen
Enigste oplossing zie ik dan maar om niet te vallen
verstand op nul en nadenken
Gewoon de hotstart indrukken / intrekken en de Honda loopt weer zo.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Was dat maar waar Adje .
En ik blijk dus ook niet de enige te zijn.
Zaterdag waren we met meerdere met in totaal 5 crf'en. En die hadden het ook
En ik blijk dus ook niet de enige te zijn.
Zaterdag waren we met meerdere met in totaal 5 crf'en. En die hadden het ook
verstand op nul en nadenken
Inlaatklepspeling wel goed ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Motor heb ik onlangs gereviseerd en klepspeling afgesteld volgens tolleranties in het honda boek.
Ik ben nu 4rij uren verder en heb het nog niet weer gecontroleerd. wou dit bij 10uur doen.
Vind het wel vreemd dat ik niet de enige wa/ben met dit probleem.
Motor heb ik onlangs gereviseerd en klepspeling afgesteld volgens tolleranties in het honda boek.
Ik ben nu 4rij uren verder en heb het nog niet weer gecontroleerd. wou dit bij 10uur doen.
Vind het wel vreemd dat ik niet de enige wa/ben met dit probleem.
verstand op nul en nadenken
komt helaas ook te veel voor bij een CRF450 van voor 2007.
Met mijn 2007 nog geen problemen gehad omdat de kleppen veranderd zijn en nu hetzelfde zijn als die in een X zitten.
Met mijn 2007 nog geen problemen gehad omdat de kleppen veranderd zijn en nu hetzelfde zijn als die in een X zitten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zal er denk ik mee moeten leren leven :
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Toch is het kloten Barry.barry! schreef:Zal er denk ik mee moeten leren leven :
Heb zelfde probleem.
De CR5K nooit geen problemen mee gehad... altijd 1 of 2x trappen, warm of koud, altijd kicken*lopen.
AF 500 maken dan maar?
Zit er steeds vaker aan te denken.........
Blokje van de 500 is 20 uur oud, en alles nieuw...
En heb rijwielgedeelte van de CRF over....
Hmmzz
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Sorry Erwin,speedphreax schreef:
Of wachten op een injectiefiets want die hebben geen last van dit soort verschijnselen.
Maar daar kan het startgedrag bij warm nog slechter zijn dan een carburatiefiets:
At standstill after a previous operation, an internal combustion engine heats its surroundings whereby fuel-conducting parts such as injection valves and lines are especially affected. Vapor bubbles can then form and lead to an inadequate supply of the engine with fuel when the engine is restarted; that is, the vapor bubbles can lead to an unwanted leaning of the mixture. A poor startup and idle performance results as a consequence.
Dus als je ooit een injectiesysteem neemt, kijk dan of er een hotstart circuit op zit, in software of hardware.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Klopt maar vapor lock is al zo oud als de weg naar Rome en zeker niet alleen voorbehouden aan injectiefietsen. Het is dus geen inherent probleem van een injectiesysteem maar de manier waarop het systeem in dat specifieke geval gebouwd is.
Niet dat je daar wat aan hebt overigens...
Niet dat je daar wat aan hebt overigens...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS