Hallo,ik heb sedert een 3 tal maanden een nieuwe wrf gekocht.Nu heb ik gemerkt bij het verversen van de olie dat die inplaats van zwart een licht bruine(geel) kleur geeft.Ik denk dat er koelvloeistof ergens bij de olie gemengd word.Iemand daar evaring mee of een goede oplossing.Kan dit kwaad voor de motor.
De motor geeft nu 1500km.
Alvast bedankt.
Yamaha wrf 450 '06
Moderator: ghulst
Welke olie gebruik je?
Ken het niet!
Comma verkopen ze toch bij de Aldi
Dit is volgens mij auto olie.
Dit is volgens mij auto olie.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat heb ik al een tijdje gecontroleerd maar zie niet echt een vermindering van het peil.wr450f'05 schreef:Je kunt toch aan het koelvloeistof niveau zien of hij het bij de olie in gooit.
Vrij simpel lijkt mij.
En ja er zit verschil in motor en auto olie.
Dus zal het probleem ergens anders zitten denk ik.
Dinsdag doe ik de wr binnen voor volledig nazicht.
Martijnie, zou zeker zo snel mogelijk overstappen op een gerenommerd oliemerk en uiteraard.... een volsyntheet!
Het blok van de WR450 is een hoogtoerig & hoogvermogen blok waar je zorgvuldig onderhoud aan moet plegen om er lang plezier van te hebben. Bij normaal offroad-gebruik (dus géén crossgebruik!) iedere 600 km olie vervangen en iedere 1200 km ook het oliefilter.
Mijn WR450 van '05 heeft inmiddels ruim 5000 km gelopen en de olie die ik aftap is iedere keer nog mooi licht & helder van kleur...
Succes!
Arnaud.
Het blok van de WR450 is een hoogtoerig & hoogvermogen blok waar je zorgvuldig onderhoud aan moet plegen om er lang plezier van te hebben. Bij normaal offroad-gebruik (dus géén crossgebruik!) iedere 600 km olie vervangen en iedere 1200 km ook het oliefilter.
Mijn WR450 van '05 heeft inmiddels ruim 5000 km gelopen en de olie die ik aftap is iedere keer nog mooi licht & helder van kleur...
Succes!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Als je een WR goed onderhoudt is hij onverwoestbaar...gewoon proberen filter vettig te houden om het zand te weren en op tijd olie vervangen...ikzelf ben voorstander van de eerste 1000km op volsyntheet te rijden (oliewissel op 500km), dit geeft iets meer bescherming bij het inrijden van je machine...
grtz
grtz
Het inrijden na een nieuwe zuiger en/of cilinder moet juist niet gebeuren met een volsyntheet, dit doe je met een half syntheet.pHreaC schreef:Als je een WR goed onderhoudt is hij onverwoestbaar...gewoon proberen filter vettig te houden om het zand te weren en op tijd olie vervangen...ikzelf ben voorstander van de eerste 1000km op volsyntheet te rijden (oliewissel op 500km), dit geeft iets meer bescherming bij het inrijden van je machine...
grtz
Na het inrijden ga je weer over op de volsyntheet, anders rij je het blok niet goed in.
Martijn,
Zie je olie er nu zo uit?
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =milkshake
Het lijkt er op dat je behoorlijk wat water binnen gekregen hebt. Dit kan je blijkbaar uitspoelen met diesel. Zet 'm in zijn versnelling en laat je door iemand anders door alle versnellingen heenduwen/aanduwen.
Vervolgens keer of 2 - 3 oliewisselen totdat de kleur weer normaal is.
En of het schadelijk is? Het lijkt me dat de olie nu zijn smerend vermogen behoorlijk verloren heeft en zou er dus niet mee doorrijden!
Zie je olie er nu zo uit?
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =milkshake
Het lijkt er op dat je behoorlijk wat water binnen gekregen hebt. Dit kan je blijkbaar uitspoelen met diesel. Zet 'm in zijn versnelling en laat je door iemand anders door alle versnellingen heenduwen/aanduwen.
Vervolgens keer of 2 - 3 oliewisselen totdat de kleur weer normaal is.
En of het schadelijk is? Het lijkt me dat de olie nu zijn smerend vermogen behoorlijk verloren heeft en zou er dus niet mee doorrijden!
De olie was nog een stuk beter van kleur(groener)
Ik heb al de olie uit het blok gelaten en nieuwe opgedaan en olie filter vervangen,nu ga ik na 100km ze opnieuw vervangen en kijken welke kleur ze nu geeft.
Gelukkig vervang ik mijn olie iedere maand zodat er wel nog smeering zal zijn geweest.
Bij de motorzaak denkt men dat het condens zou kunnen zijn van het afspuiten van de motor als hij nog warm is.
Ik ben overgeschakeld naar castrol gt olie.
Ik laat het wel weten hoe de zaak verder verloopt.
Bedankt voor jullie reakties.
Ik heb al de olie uit het blok gelaten en nieuwe opgedaan en olie filter vervangen,nu ga ik na 100km ze opnieuw vervangen en kijken welke kleur ze nu geeft.
Gelukkig vervang ik mijn olie iedere maand zodat er wel nog smeering zal zijn geweest.
Bij de motorzaak denkt men dat het condens zou kunnen zijn van het afspuiten van de motor als hij nog warm is.
Ik ben overgeschakeld naar castrol gt olie.
Ik laat het wel weten hoe de zaak verder verloopt.
Bedankt voor jullie reakties.
Noppy schreef:Martijn,
Zie je olie er nu zo uit?
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =milkshake
Het lijkt er op dat je behoorlijk wat water binnen gekregen hebt. Dit kan je blijkbaar uitspoelen met diesel. Zet 'm in zijn versnelling en laat je door iemand anders door alle versnellingen heenduwen/aanduwen.
Vervolgens keer of 2 - 3 oliewisselen totdat de kleur weer normaal is.
En of het schadelijk is? Het lijkt me dat de olie nu zijn smerend vermogen behoorlijk verloren heeft en zou er dus niet mee doorrijden!