Yamaha wrf 450 '06

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
martijnie
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 10, 2007 14:55
Locatie: Heestert

Hallo,ik heb sedert een 3 tal maanden een nieuwe wrf gekocht.Nu heb ik gemerkt bij het verversen van de olie dat die inplaats van zwart een licht bruine(geel) kleur geeft.Ik denk dat er koelvloeistof ergens bij de olie gemengd word.Iemand daar evaring mee of een goede oplossing.Kan dit kwaad voor de motor.
De motor geeft nu 1500km.

Alvast bedankt.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Welke olie gebruik je?
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
martijnie
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 10, 2007 14:55
Locatie: Heestert

Ik gebruik 10w-40 semi synthetic van het merk comma.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ken het niet!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

ik zou eens op de vol syntheet overgaan.
CRF450X '08
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Comma verkopen ze toch bij de Aldi :?
Dit is volgens mij auto olie.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
martijnie
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 10, 2007 14:55
Locatie: Heestert

Is er dan een verschil tussen 10w-40 motor olie en 10w-40 auto olie?
mark20v
Berichten: 232
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:54
Locatie: Rechts van Arnhem

Absoluut!
Bij een motor is de belasting veel hoger en belangrijker: de koppelingsplaten zitten ook in de olie. Snel verwisselen dus voor de juiste olie.

Gr Mark
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Je kunt toch aan het koelvloeistof niveau zien of hij het bij de olie in gooit.
Vrij simpel lijkt mij.

En ja er zit verschil in motor en auto olie.
CRF450X '08
martijnie
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 10, 2007 14:55
Locatie: Heestert

wr450f'05 schreef:Je kunt toch aan het koelvloeistof niveau zien of hij het bij de olie in gooit.
Vrij simpel lijkt mij.

En ja er zit verschil in motor en auto olie.
Dat heb ik al een tijdje gecontroleerd maar zie niet echt een vermindering van het peil.
Dus zal het probleem ergens anders zitten denk ik.
Dinsdag doe ik de wr binnen voor volledig nazicht.
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Martijnie, zou zeker zo snel mogelijk overstappen op een gerenommerd oliemerk en uiteraard.... een volsyntheet!
Het blok van de WR450 is een hoogtoerig & hoogvermogen blok waar je zorgvuldig onderhoud aan moet plegen om er lang plezier van te hebben. Bij normaal offroad-gebruik (dus géén crossgebruik!) iedere 600 km olie vervangen en iedere 1200 km ook het oliefilter.
Mijn WR450 van '05 heeft inmiddels ruim 5000 km gelopen en de olie die ik aftap is iedere keer nog mooi licht & helder van kleur... :wink:

Succes!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Als je een WR goed onderhoudt is hij onverwoestbaar...gewoon proberen filter vettig te houden om het zand te weren en op tijd olie vervangen...ikzelf ben voorstander van de eerste 1000km op volsyntheet te rijden (oliewissel op 500km), dit geeft iets meer bescherming bij het inrijden van je machine...

grtz
Afbeelding
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

pHreaC schreef:Als je een WR goed onderhoudt is hij onverwoestbaar...gewoon proberen filter vettig te houden om het zand te weren en op tijd olie vervangen...ikzelf ben voorstander van de eerste 1000km op volsyntheet te rijden (oliewissel op 500km), dit geeft iets meer bescherming bij het inrijden van je machine...

grtz
Het inrijden na een nieuwe zuiger en/of cilinder moet juist niet gebeuren met een volsyntheet, dit doe je met een half syntheet.
Na het inrijden ga je weer over op de volsyntheet, anders rij je het blok niet goed in.
Noppy
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Martijn,

Zie je olie er nu zo uit?

http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =milkshake

Het lijkt er op dat je behoorlijk wat water binnen gekregen hebt. Dit kan je blijkbaar uitspoelen met diesel. Zet 'm in zijn versnelling en laat je door iemand anders door alle versnellingen heenduwen/aanduwen.

Vervolgens keer of 2 - 3 oliewisselen totdat de kleur weer normaal is.

En of het schadelijk is? Het lijkt me dat de olie nu zijn smerend vermogen behoorlijk verloren heeft en zou er dus niet mee doorrijden!
:toost:
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Idd...vergissinkje, eerste 1000 op mineraal (wisselende, maar geen zware belasting)...dan ben ik overgestapt op half-syntheet en na een 5000km op volsyntheet...
Afbeelding
martijnie
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 10, 2007 14:55
Locatie: Heestert

De olie was nog een stuk beter van kleur(groener)
Ik heb al de olie uit het blok gelaten en nieuwe opgedaan en olie filter vervangen,nu ga ik na 100km ze opnieuw vervangen en kijken welke kleur ze nu geeft.
Gelukkig vervang ik mijn olie iedere maand zodat er wel nog smeering zal zijn geweest.
Bij de motorzaak denkt men dat het condens zou kunnen zijn van het afspuiten van de motor als hij nog warm is.
Ik ben overgeschakeld naar castrol gt olie.
Ik laat het wel weten hoe de zaak verder verloopt.
Bedankt voor jullie reakties.
Noppy schreef:Martijn,

Zie je olie er nu zo uit?

http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =milkshake

Het lijkt er op dat je behoorlijk wat water binnen gekregen hebt. Dit kan je blijkbaar uitspoelen met diesel. Zet 'm in zijn versnelling en laat je door iemand anders door alle versnellingen heenduwen/aanduwen.

Vervolgens keer of 2 - 3 oliewisselen totdat de kleur weer normaal is.

En of het schadelijk is? Het lijkt me dat de olie nu zijn smerend vermogen behoorlijk verloren heeft en zou er dus niet mee doorrijden!
Plaats reactie