Mijn Big Project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Lekker he 8) al 2 weken geen modder gehapt :? maar wel elke dag gereden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ridge

Zo, weer bezig geweest met de Big de laatste tijd.

Heb stuurverhogers gedraaid en een andere stuurklem. Stuur is nu 4cm hoger, dit bevalt zeer goed.
Ridge

Verder een Sigma BC1200 gemonteerd, kon alleen een draadloze versie krijgen. Hierbij een losse sigma houder+kabel gehaald.

Om te beginnen een plaats zoeken waar ik hem wou hebben, het liefst had ik hem boven mijn roadbook gehad. Maar aangezien die Sigma aan de motor blijft zitten en het roadbook 99% van de tijd eraf is, heb ik hem aan het stuur bevestigd.

Wou hem dan aan het stuurstangetje maken maar deze was veel te dun om te gebruiken. Daarom maar van RVS een nieuwe stuurstang gemaakt van de goede diameter.

Daar de Sigma aan bevestigd, als NAVI resetknop heb ik de passknop van het grootlicht gebruikt. Dit werk na wat priegelwerk perfect.

Houdertje voor de opnemer gemaakt en het magneetje aangepast en aan de spaak vastgezet. Dit direct ook voor de noppenvelg gedaan. Moet zeggen dat het allemaal lekker degelijk gemaakt is en het goed werkt.
Ridge

Detail
Ridge

En het beugeltje. Wat rvs, lasapp. , gaatje boren en wat 2k lijm en je bent zo blij als een hond met 3 l*llen :lol:
zappa.suzuki

Strak man, kunnen we het gaan testen 3 maart :wink:
Draad voor computer lang genoeg? kan langere leveren, ook sterke magneet..
En verlichting setje van Sigma, op led en schijnt op je computer, handig voor als het donker word

Erg slim om naviplus aan te sluiten op je groot licht sein, ga ik even bekijken..
Ridge

Draad was lang zat heb ook special een achterwiel set gehaald hier zat een lange kabel bij.
Als magneet heb ik de gewonen fiets/spaak versie gebruikt, even de dremel er doorheen en paste mooi op de spaak. Dus sterkere magneet lijkt me niet nodig.
Shifty-PK
Contacteer:

Handig mannetje zie ik al. 8) Denk je wel om het gewicht wat je aan je stuurt hangt met dat middenbalkje? :wink: Stuk gaat die in iedergeval niet, je motorblok zal nog eerder uit je frame scheuren :D

Kan je toevallig geen voet pedaal houders freezen die 5cm naar achteren staan? Zoiets zoek ik namelijk :lol:

Maar kruiskoppen om je stuurklemmen aan te draaien? Alle kruiskop schroeven zijn op mijn big verbannen. Ze zijn gedoemt om door te draaien. Geef mij maar imbus of standaard zeshoek.

Ik heb mijn sigma opnemer met tyraps om de voorpoot gezet en vervolgens gezekerd met 2 componenten lijm. De magneet idem in de schijfrem gelijmd. Dus een stuk dichter bij de as, voorkomt onodige G-krachten op de mageneet als je op de snelweg rijd.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ridge

Tussenstuk van stuur is niet zo zwaar hoor. Is een stuk rvs leiding met 2 massieve doppen aan uiteinde gelast, deze bewerkt met freesbank.

Kruiskoppen zijn origineel ktm, deze houder zat bij mijn stuur. Denk dat de schoefkoppen erop zitten zodat je het stuur niet te vast draait en met een val niet kopat gaat. Zodra ze slecht worden vervang ik ze natuurlijk.

Ik heb ook al aan andere voetsteunhouders gedacht maar lijkt me heel veel werk. Vooral voor iemand anders :wink: .

Op MF zitten wel mensen die alles voor je willen frezen als je een goede tekening maakt, en vaak niet duur.
Shifty-PK
Contacteer:

Ridge schreef: Op MF zitten wel mensen die alles voor je willen frezen als je een goede tekening maakt, en vaak niet duur.
Heb je wat namen of links van deze personen?

Krijg je trouwens je voorwiel er nog goed uit met het beugeltje van je snelheidsopnemer? Of moet je die eerst losdraaien?
Suzuki DR 750SK Big '89

800S

moest je nog verlengde kabels (koppeling/gas/electra) ivm je verhoging??
Ridge

Als mijn voorwiel eruit moet dan moet ik 1 boutje losdraaien, is wel overheen te komen.

Voor freeswerk moet je even op MF zoeken. Je kan ook een plaat maken met 3 gaten, snappie :shock:
Ridge

Kabels waren allemaal lang genoeg, km teller kabel is wel wat krapjes. Tellers heb ik daarom 3 ipv 4 cm verhoogd.
Shifty-PK
Contacteer:

Ridge schreef: Voor freeswerk moet je even op MF zoeken. Je kan ook een plaat maken met 3 gaten, snappie :shock:
Kijk, dat zijn nog eens ideeën, nooit bij stil gestaan. Binnenkort eens kijken of zoiets makkelijk te doen is. Ook makkelijk om te experimenten.
Suzuki DR 750SK Big '89

de antrapper

8)
Hier nog een roadbook ideetje,
deze heb ik van plaatjes alu en hoeklijstjes gemaakt, zo groot dat er ook A4 in kan, en evt ook gewoon een kopie van een stuk kaart.De BC 1200 ingebouwd en met een knopje bovenop te nullen.Dit alles met klemmen vast op een beugel, en een stekkertje om aan te sluiten aan de magneet.

Afbeelding

Afbeelding

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
800S

netjes hóór !!
Shifty-PK
Contacteer:

Chapeau!

Als je offroad roadbooks rijd zijn schakelaars om te nullen en roadbook door te draaien wel erg fijn. En wat hoger is ook fijn zodat je je ogen niet teveel van de weg hoeft te halen. Maar ik heb het idee dat antrapper niet heel regelmatig offroad roadbook ritten rijdt :wink:
Suzuki DR 750SK Big '89

de antrapper

8)
nog even ter info :lol:
Ik heb er nu een stuk of 25 offroad/allroad ritten gereden 8) , in de afgelopen jaren,en bijna allemaal ben ik koprijder geweest, omdat heel erg veel mensen , geen roadbookhouder hebben of deze net die dag vergeten zijn, :) en achter iemand aan rijden is natuurlijk lekker makkelijk,je hoeft geen weg te zoeken, niet op de groep te letten of die mee komt, geen gevaarlijke situaties aan geven, niet te kijken waar pauzes zijn.
Mijn raodbook houder is zo groot omdat niet alle ritten bolpijl zijn, maar ook wel tekst. Deze is regelmatig op A4 en past dan weer niet in een rally houder, en zie daar :D , ik mag weer voorop rijden omdat de route bij niamand past. :D
En simpel , 300 euro voor een leuke houder uit een boekje met knopjes heb ik niet, maar dat die beter zijn , nattuulijk :D

Gr Hans
Shifty-PK
Contacteer:

Excuses hans, ik neem mijn woorden terug :oops:

Voorrijden (met roadbook) is inderdaad een hele andere ervaring dan achter iemand aan rijden. De kans is veel groter dat je onderuit gaat omdat je net bij dat verkeerde spoortje op de roadbook keek. Daarnaast is het ook nog eens veel intensiever maar daardoor juist ook een grotere uitdaging. Helaas krijg je daardoor wel minder mee van de (mooie) omgeving.
Suzuki DR 750SK Big '89

Ridge

Heb vandaag een valbeugel binnengekregen via Ebay was een gebruikte, maar verkoper had verzuimd te vertellen dat er een vrachtwagen overheen had gereden. :evil: :twisted:

Wat was dat ding krom zeg...... 3 uur bezig geweest met buigen, duwen, slaan en vloeken :(

Maar uiteindelijk zit het bijna naar mijn zin. Maar even afstand van nemen en een andere keer maar weer perfectioneren. Nu kunnen we lekker onderuit gaan :roll:
de antrapper

8)
NU is het mijn beurt Shifty, ik was een beetje te sterk in mijn reactie,
ik trakteer 23 maart op een Sultana :P voorkeur voor smaak?

Gr Hans
zappa.suzuki

Kreeg eens een valbeugel binnen met val schade... drie krasjes links.. moest er wat verf op spuiten :wink:
Beugel is ook erg handig als je vast zit en hem plat moet gooien en draaien.. gaat een stuk makelijker :wink:
800S

Ridge schreef:Heb vandaag een valbeugel binnengekregen via Ebay was een gebruikte, maar verkoper had verzuimd te vertellen dat er een vrachtwagen overheen had gereden. :evil: :twisted:

Wat was dat ding krom zeg...... 3 uur bezig geweest met buigen, duwen, slaan en vloeken :(

Maar uiteindelijk zit het bijna naar mijn zin. Maar even afstand van nemen en een andere keer maar weer perfectioneren. Nu kunnen we lekker onderuit gaan :roll:
maar hij zit er nu wel op??
Ridge

Ja hij zit er wel op alleen van de linker beugel past de bevestiging bij de blokophanging niet.
Wou het wel aanpassen en verlassen maar Argon fles is op dus verlassen moet even wachten tot de volgende keer.
Ridge

De dr750 is verkocht ............ aan een kennis van mij. Die hoorde dat ik van plan was de dr800 van Tyler99 te kopen en heeft toen bijna direct de 750 van mij overgenomen.

Heb er wel even aan moeten wennen dat hij weg is maar er komt weer wat moois voor terug.

Grootste nadeel dat ik nu een tijd met de cbr1000 naar hij werk rijdt en deze een stuk minder bevalt als de DR

ps. Trouwen en huwelijksreis zit er weer op :wink:
Plaats reactie