- Met een zware motor sta je in principe zo veel mogelijk, op langzame stukken omdat de motor zo makkelijk manouvreerbaarder is; op de snelle stukken om verder en beter voor je uit te kunnen kijken en ook klappen beter op te kunnen vangen; in de bochten om je gewicht via de stepjes links of rechts te laten leunen.
Vul maar aan:
Ridge schreef:Remmen op onverhard kan je mooi zelf oefenen, ga naar een mooi lang stuk gras/zandweg en daar oefenen.
Remmen doe je met je achterrem en gewoon vol intrappen dat hij blokkeerd, rustig blijven en recht vooruit blijven kijken. Door het blokkeren graaft het wiel zich in en vormt zich een heuveltje voor je band.
Deze oefening was het begin van de allroad cursus van Arjan Brouwer en tevens volgens de instructeur het belangrijkst.
Doe dit eerst zittend met verschillend snelheden en daarna staand. Snelheid rustig opvoeren tot ongeveer 80km/u. De rest leer je / ik vanzelf wel door te rijden.
zappa.suzuki schreef:Zou dat gras in het begin maar overslaan, vooral als het nat is
maar voor de rest goede tip om te oefenen, kleine aanvulling, net voor dat je stilstaat a-rem even los ivm heuveltje voor het a-wiel..
voor de rest gewoon off road rijden, staan is belangrijk, kan je ook op de weg oefenen.. knieen niet opslot, kin boven balhoofd en tank licht tussen de benen klemmen.. door de druk van de voeten van L naar R te verplaatsen druk je hem de [flauwe] bocht in..
mensen kijken wel een beetje raar als je zo met 140km op de snelweg voorbij komt