tip van de dag
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ach, zijn goede leer momenten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Toen ik een 10 jaar geleden pas begon had ik eens de remplaketten voor en achteraan van mijn 'KLX ken' tergelijkertijd vervangen toen mijne makker juist toekwam.
De KLX van de steun gehaald en ik ging hem eens testen...
Natuurlijk vergeten van eerst enkele malen de voor- en achterrem in te drukken...Hij starte onmiddelijk en ik reed de oprit af....
Geen remmen dus en van in het portier van mijne makker zijne golf werg ik gecatapulteerd in mijn hekken en vandaar in de afsluiting van mijn gebuur waar ik tot stilstand kwam...en toen viel mijne frank (toen nog geen euro).
Enkel wat kneuzingen aan men vingers,aan het portier van zijn oude golf was er niets en nadien hebben we er natuurlijk ferm mee gelachen
Maar ik vergeet nooit meer als ik remplaketten verwissel dat ik onmiddellijk enkele keren moet pompen met de rem om terug druk te hebben.
De KLX van de steun gehaald en ik ging hem eens testen...
Natuurlijk vergeten van eerst enkele malen de voor- en achterrem in te drukken...Hij starte onmiddelijk en ik reed de oprit af....
Geen remmen dus en van in het portier van mijne makker zijne golf werg ik gecatapulteerd in mijn hekken en vandaar in de afsluiting van mijn gebuur waar ik tot stilstand kwam...en toen viel mijne frank (toen nog geen euro).
Enkel wat kneuzingen aan men vingers,aan het portier van zijn oude golf was er niets en nadien hebben we er natuurlijk ferm mee gelachen
Maar ik vergeet nooit meer als ik remplaketten verwissel dat ik onmiddellijk enkele keren moet pompen met de rem om terug druk te hebben.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
sjikkentip schreef:Toen ik een 10 jaar geleden pas begon had ik eens de remplaketten voor en achteraan van mijn 'KLX ken' tergelijkertijd vervangen toen mijne makker juist toekwam.
De KLX van de steun gehaald en ik ging hem eens testen...
Natuurlijk vergeten van eerst enkele malen de voor- en achterrem in te drukken...Hij starte onmiddelijk en ik reed de oprit af....
Geen remmen dus en van in het portier van mijne makker zijne golf werg ik gecatapulteerd in mijn hekken en vandaar in de afsluiting van mijn gebuur waar ik tot stilstand kwam...en toen viel mijne frank (toen nog geen euro).
Enkel wat kneuzingen aan men vingers,aan het portier van zijn oude golf was er niets en nadien hebben we er natuurlijk ferm mee gelachen
Maar ik vergeet nooit meer als ik remplaketten verwissel dat ik onmiddellijk enkele keren moet pompen met de rem om terug druk te hebben.
Dit geldt ook voor de voorrem! Tijdens endurance in Zolder wel eens uit de pitlane-in de griendbak
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Griendbak, toepasselijke vertyping!!!!! Morgen dagje sturen op het Losail circuit, gevaarlijk de griendbakken daarzo, keien ipv grind, rij je zo je bellypan aan gort (hands on experience )
You're free to do as we tell you!
Yeah right...
Mijn eerste "revisieprojectje"was het veren vervangen van één zuiger in mijn CB650Z (1979). Toen het geheel weer in elkaar zat wilde ik (te) graag weten of hij het deed en ging dus vrolijk met het startknopje in de weer. Na bzzz, bzzz, PLOK was er geen beweging meer in te krijgen...
Boel opengehaald, één klep dwars door zuiger heen geslagen en de rest (op twee na) van de kleppen krom. Mmmh, "nieuwe" kop gescoord bij Piet Kruis motoren in Arkel, nieuwe zuiger besteld en opnieuw begonnen. Toen het weer allemaal gemonteerd was toch maar eerst even KLEPPEN GESTELD.... Dure les, wel veel van geleerd!
Mijn eerste "revisieprojectje"was het veren vervangen van één zuiger in mijn CB650Z (1979). Toen het geheel weer in elkaar zat wilde ik (te) graag weten of hij het deed en ging dus vrolijk met het startknopje in de weer. Na bzzz, bzzz, PLOK was er geen beweging meer in te krijgen...
Boel opengehaald, één klep dwars door zuiger heen geslagen en de rest (op twee na) van de kleppen krom. Mmmh, "nieuwe" kop gescoord bij Piet Kruis motoren in Arkel, nieuwe zuiger besteld en opnieuw begonnen. Toen het weer allemaal gemonteerd was toch maar eerst even KLEPPEN GESTELD.... Dure les, wel veel van geleerd!
Je moet niet doen, je moet niet laten!