tip van de dag

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

brommer

De benzine kraan openzetten.......... Zeker als je alleen electrisch kan starten en de fiets al een tijdje heeft stilgestaan.........zou zomaar kunnen dat je dan je accu leegstart...............heb ik van zien,horen zeggen, zeg maar :roll:
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
zappa.suzuki

Maar nu vergeet diegen die je dat hebt horen vertellen het nooit meer :P
had laatst dat ik kenelijk net tegen reserve thuis was gekomen en tijdens het rijden klotst het nog wel je carbs in maar toen ik daarna wou rijden wou ie ook niet starten, kwam er gelukkig achter voor dat de accu leeg was :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sjokske

Heb eens een keer een ex-schoonvader een hele straat mee laten aanduwen (ik op de motor, hij iets meer duwen dan ik 8) ), en dan aan het einde van de straat er achter gekomen dat het kontakt uit stond.
Waarschijnlijk daarom de vermelding ex.
Heb toch netjes sorry gezegd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax

Ik heb eens een halve motor uit elkaar gehaald door een run-off knop die op off stond. Die vergeet je ook nooit meer. Corrosie in de run-off knop is ook een mooie
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
folie

speedphreax schreef:Ik heb eens een halve motor uit elkaar gehaald door een run-off knop die op off stond. Die vergeet je ook nooit meer. Corrosie in de run-off knop is ook een mooie
Ja, als je meteen je nieuwe fiets in de plomp rijdt wel ja.
(heb er zelf ook last van ja..)
Max_Kool

lullo
YZF250

Je afvragen waarom die motor nu in godsnaam elke keer stilvalt als je hem start, terwijl het benzineslangetje naast je ligt is ook niet erg slim.
Been there, done that :D
Dat van dat contact heb ik ook eens gehad met iemand anders z'n brommertje. Ik die motor maar uit elkaar halen of nieuwe bougie's steken, en NOG niet willen starten 8)
speedphreax

folie schreef:
speedphreax schreef:Ik heb eens een halve motor uit elkaar gehaald door een run-off knop die op off stond. Die vergeet je ook nooit meer. Corrosie in de run-off knop is ook een mooie
Ja, als je meteen je nieuwe fiets in de plomp rijdt wel ja.
(heb er zelf ook last van ja..)
Haha, nee was een andere motor. Die van mij heeft eigenlijk geen last meer gehad van die dompelpomp conversie. Wellicht dat de nieuwe eigenaar er meer problemen mee heeft? Lijkt me sterk want bij mij heeft hij het nog 2,5 jaar prima gedaan.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Shifty-PK
Contacteer:

Je zit vol met tips hé brommer!

Leer je ook eens hoe je hem moet aanlopen :roll:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Noppy

En als hij dan eindelijk gestart is, hem vergeten van het stuurslot af te halen...

...dat gebeurde bij ons op de Lijnbaansgracht, toen ik nog een jonge jongen was.

Motorrijder met hagelnieuwe motor, reed weg bij de dealer na lang stationair draaien. Boorde zich in de zijkant van de eerstvolgende auto 8)

Het kan nog slechter, met een schijfremslot aan je voorwiel, terwijl je wheeliend wegrijdt met een grijns op je gezicht en veel bewonderend vrouwelijk publiek :oops: Maar gelukkig is dat fantasie...
:toost:
brommer

Die laatste regel is helaas ge fantasie :cry: .
In mijn jonge jaren nog werkend in Aken waar in eht centrum van die hoge stoepranden zijn van 20-30 cm.
En dan met een beetje gas zo de straat op rijden, boem klabang.
@ shifty: nuh de acculader erop.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Surfroy01

Op mijn (weg)racer eens een boutje in de uitlaat laten vallen, alleen zijn dat open dempers (nouja het woord demper is verkeerd - for race use only stamped 105 db) en hoorde het zo naar het laagste deel in het systeem rollen, dat betekende dus gehele uitlaatsysteem de-monteren, 2 uur werk, en wat je denk je? Later nog eens gelukt.....hoe zat dat ook alweer met die Ezel en die steen?
You're free to do as we tell you!
Max_Kool

Met twee man de motor geheel op het achterwiel zetten was geen optie? :?
Sjokske

folie schreef:(heb er zelf ook last van ja..)
Vandaar die bijnaam :!: (vijverfolie, ik blijf 'm sterk vinden)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Surfroy01

Max_Kool schreef:Met twee man de motor geheel op het achterwiel zetten was geen optie? :?
Bestudeer het uitlaat systeem van mijn bella maar eens, en het was mijn eer te na, als je een fout maakt moet je hem ook zelf oplossen! Het boutje zat dus ter hoogte van de Breil sticker op de oil belly pan, dat betekend dat zade/lkuipdelen en belly pan eraf moeten, dat is niet het werk, allemaal snelsluitingen, maar de uitlaat monteren gaat zeer precies (past allemaal net..........niet) :twisted:
Surfroy01

Ohja had ik ook nog de mazzel dat het itot 2x toe in de uitlaat van de liggende cilinder viel...........
Max_Kool

Eeh ja, ik begin het te snappen.

Niemeer doen dus. :D
Wortel
Contacteer:

Ik ben ook niet een van de slimste....

Na het olie vullen je olieplug er vergeten op te doen... en dan de motor in de schuur even starten..... :oops: prachtige oliefontein...

De spijkers in het plafond en het gereedschap op de werkbank zullen in ieder geval nooit meer roesten....
Houten Klaas

In mijn brommer periode, na het opvoeren vergeten om het slangetje van de oliepomp aan te sluiten op het membraam net na de carburateur van de MT. Duurde echt niet lang. :cry:

Wel de laatse Honda in mijn leven. :lol:
barry!
Contacteer:

haha dat kjen ik. euro 95 tanken ipv van mengsmering.

en maar terugschakelen en gas geven omdat hij zwaar begint te lopen. totdat de 1ste versnelling ook niet meer lukt en dan naait ie keihard vast :lol:
verstand op nul en nadenken
wheeling_jo

Wortel schreef:Ik ben ook niet een van de slimste....

Na het olie vullen je olieplug er vergeten op te doen... en dan de motor in de schuur even starten..... :oops: prachtige oliefontein...

De spijkers in het plafond en het gereedschap op de werkbank zullen in ieder geval nooit meer roesten....
LOL
wheeling_jo

barry! schreef:haha dat kjen ik. euro 95 tanken ipv van mengsmering.

en maar terugschakelen en gas geven omdat hij zwaar begint te lopen. totdat de 1ste versnelling ook niet meer lukt en dan naait ie keihard vast :lol:
Ooit eens diesel in mijn GSXR 750 gekapt ... werkt ook niet zo goed ... en traag optrekken :roll:
stefaan525
Contacteer:

wheeling_jo schreef:
barry! schreef:haha dat kjen ik. euro 95 tanken ipv van mengsmering.

Ooit eens diesel in mijn GSXR 750 gekapt ... werkt ook niet zo goed ... en traag optrekken :roll:
en doempen zekers :lol: :lol: :lol:
zappa.suzuki

Wortel schreef:Ik ben ook niet een van de slimste....

oeps ook eens vergeten maar was buiten, zat er op.. erg glimmende rechter pijp van m'n motor broek :oops:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Jo VdB

Ook altijd gelezen dat je zeker niet moet vergeten ervoor te zorgen dat de carburator vrij moet kunnen ademen, en dus geen vodden, papierproppen en dergelijke moet vergeten in je luchtfilterbehuizing...

Enne, ja hoor, toen mijn moto eens een keer niet wilde starten... de papierprop zat er nog :oops:

Ook heb ik me vroeger eens bijna "dood"gekickt op mijn XR650R. Killswitch dus die in de verkeerde stand stond... Daarna nooit meer gebeurd...

Om het af te leren :wink: Tijdens verbouwingswerken de gehuurde heftruck (op gas) buiten laten staan. 's Morgens kreeg ik dat kreng dus niet aan de praat. Ik dus de LPG tank losgemaakt en gaan tanken. En jawel, de tank was dus nog bijna helemaal vol :oops: Ook hier weer een onverlaat die de noodknop had ingeduwd :evil:

Jo VdB
Plaats reactie