Sugesties NL DR BIG meeting 2008?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

800S

prefereer een zondag in maart / april,
nl; zaterdags werk ik altijd.....:-(

en het is dan nog wat rustiger met wandelaars etc.

maar als het niet anders kan........(jaja,liefst hard-core)
de antrapper

8)
Oke eind maart ergens op een zondag, verdeling hardcore, en softcore/asfalt?
samenkomen bij de start, daarna hard en soft gaat ieder zijns weg?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ridge

Goed idee, zelfde route maar de beginners starten eerder/ iets kortere route.

Kunnen we wel samen komen op het eind of halverwege

Datum is altijd afwachten voor mij, werk in 5 ploegendienst en vrij nemen in het weekend is " not done ".
de antrapper

8)
Ken dat, heb 3 ploegensysteem, kan soms wat ruilen, maar 'lead the way', prik eens een dag . gaan we vandaaruit verder. :lol:
800S

23 of 30 maart dan maar aanhouden?
anders wordt het ook een eindeloos getik hier! :?

gewoon een zondag-middag cruisen* door bos en hei en vooralsnog geen overnachtingen

*zweten toegestaan
de antrapper

8)
30 maart, mooie dag.
zappa.suzuki

30 maart prima, als we de nieuwe BDM pakken starten we in Hoenderloo, eerste 20 km van af BDM waren asfalt en saai..
Dus de rit is dan wat korter, als ik het goed heb onthouden was halverwegen een zanderig speel plekje, was ook bij de A. brouwer rit de pauze plek [heb ik dat goed Shifty?
kunnen de snelle jongens daar wat spelen tot de groep weer aansluit.. En Ridge en ik gaan geloof ik binnen kort de route rijden.. kijken we wel of het nog klopt/kan..
Door de verkorting en nivo van de rit kan iedereen de rit rijden, ook met semi nop en zullen er geen groote gaten vallen..
hebben we tijd zat om te kletsen aan begin/pauze/en einde

Meer voor standers?

En kijken we verder voor een hard core rit in binnen/buitenland..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ridge

23 maart ben ik vrij
30 maart zou kunnen maar kom dan net uit de nachtdienst dus hoe laat zou dit dan ongeveer zijn?

Met de Heidenau of met de K760 rijden?
de antrapper

8)
Nou prik dan 23 maart, zou ik zeggen. :D
Ridge

zappa.suzuki schreef:Dus de rit is dan wat korter, als ik het goed heb onthouden was halverwegen een zanderig speel plekje, was ook bij de A. brouwer rit de pauze plek [heb ik dat goed Shifty?

Strand Horst zeker

KLIK

.
BIG88

of dat stuk snelweg in aanleg ?
was spannender als strand horst
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

23 ook goed :wink:
Niet strand horst, stil plekje volgens mij wencopperweg barneveld, "rally schooloefenveld' in road book. [ teller gaat daar op nul]
hebben dan 46 km gereden, daarna nog 50km.
heidenau en aan verwante rustige groep, k760 en zo snelle groep..
800S

zal 23 maart in de agenda schrijven :lol: :lol:

tijd; 11:30/12:00?

super
zappa.suzuki

Datum is wat mij betreft goed maar even kijken hoe de rest het uit komt..
En zal wat vroeger worden om te kunnen kletsen en de rit te rijden, je zal vroeg je bed uit moeten sander, en was je niet op vakantie? is het een beetje saai of zo dat je hier zo vaak bent? :wink:

Maar insteek gaat worden 23 maart, verzamelen 09.30 vertrek 10.30..
voor de NL editie..
Als het doorgaat op deze manier zullen Ridge en ik een verzamel plek zoeken in hoenderloo, rit word rond de 100km in 2 groepen.

Als iemand nog weet waar dat stuk snelweg in aanbouw lag waar BIG88 het overheeft [ niet BDM rit] kunnen we dat mee pakken voor de gevorderden groep [Goed idee hans] kon helaas die rit van a.brouwer niet op m'n pc zetten :(
mischien dat jij die hebt Shifty?
Shifty-PK
Contacteer:

Hey,

Goed bezig mannen! 23 maart staat bij mij al iets maar ik ga me best doen dat te verzetten. 24 maart is het tweede paasdag, is dit een verplichte vrijedag? Wellicht ook een optie.

Zappa, volgens mij heeft de BDM rit de Brouwer rit niet gekruist. Strand nulde was leuk spelen bij de brouwer rit maar stuk langs de snelweg was ook leuk. Stuk zand bij de BDM rit heb ik niet echt rondgereden, zag er niet héél spectaculair uit maar met een Big door mull zand weet je maar nooit :roll:
De BDM rit bestond vooral uit onverharde wegen zonder blubber of diepe plassen dus voor iedereen goed te doen.

Verdeling in 2 groepen is leuk maar het is wel een Dr big meeting dus elkaar alleen in het begin ontmoeten lijkt me niet zo gezellig.

Ik heb de BDM rit ook nog steeds in mijn roadbookhouder zitten. Ik heb geen gegevens van de Brouwer rit.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
de antrapper

8)
Met alle respekt , mijn Big moet elke dag woonwerk rijden, voor een beperkt budget, vandaar dat asfalt en een zandpad geen bezwaar is. Echter raggen door de bagger zit er voor mij niet in, zodoende een mooi ritje, leuk, een race partij over zwaar parcour daar haak ik af.
Hans D
Ridge

Kan me dat goed voorstellen, had hiervoor een Africa Twin maar die was me te duur/mooi of het door de bagger heen te sturen.

Daarom heb ik nu deze Big gekocht voor een kwart van de prijs van de AT. Maar ik had begrepen van zappa en shifty dat de rit heel goed te rijden was, uitgezonderd de "speeltuinen" die we onderweg aandoen.

Ik heb bij Brouwer een allroad training gedaan in dezelfde omgeving en die was voor een beginner heel goed te rijden zonder gevaarlijk te worden. Veel zandpaden, weinig modder en diepe plassen.
BIG88

dat is natuurlijk leuk met speelplaatsen onderweg
rit niet te zwaar , en speelplaatsen kun je zo moeilijk of makkelijk rijden als je zelf wilt :)
klinkt goed
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Rit is goed te doen op semi nop.. geen gerag als je dat niet wil, zal kijken of de viaduct in aanbouw er in kan betrekken voor de die hards..

Afhankelijk van de groote van de groep word deze opgesplitst in ervaren en rustig..
Maar we verzamelen samen, pauzeren samen en eindigen samen..
De snelle groep krijgt een langere pauze of gaat spelen bij viaduct tussen door..

Geloof dat viaduct was langs de A28 afslag 10, zal als ik rij met Ridge kijken of we in de buurt komen..
BIG88

niet alleen voor de die hards
je kon het echt zo moeilijk maken als je zelf wilde :P
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Da's waar Hans.. maar met noppen heb je het meeste lol.. :D
Ridge

Kan je met die kenda's nog een beetje op de weg rijden? Heb ze al wel op de velg liggen maar nog niet mee gereden.
zappa.suzuki

K760 bedoel je? kan maar rijd wel anders, je 'valt' de bocht in en slijten vrij snel, als je v-rem niet gebruikt gaat ie voor lang mee :wink:
achter gaat de eerst 40% snel op asfalt..
Maar rij er alleen ritten mee en dan op asfalt als een rustig oma'tje :) [kan het wel als ik m'n best doe :wink: ] nat helemaal,en max 100km/u..
Maar is een cross band die toegestaan is voor de snelweg..
Zou er geen woonwerk mee doen, dan maar een karoo 2 of Mefo, maar die zijn een stukje minder off road :roll:
Shifty-PK
Contacteer:

Ik ben het met zappa eens, het is een offroad band met weg goedkeuring. Je rijdt ermee als je offroad gaat rijden en je kan ermee over de weg naar het 'offroad' gebied rijden. Maar rij niet te wild ermee op de weg en inderdaad ook niet te hard, anders zal je het meeste rubber kwijtraken op het asfalt.

Ik heb er zelf 500km mee gereden in Noord frankrijk bij Appie, 80% onverhard. Denk dat er zo'n 25% vanaf is van de achterband. Voorband is nog bijna nieuw, het geruite profiel zit nog op de bovenkant van de noppen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ridge

Ik heb daarom ook een extra set velgen gekocht voor de noppenbanden, voor woon-werk rij ik met de Heideneu K60.

Als ik binnenkort weer kan rijden zal ik de noppen eronder leggen en dan een stuk zandweg en een bouwterrein proberen. Hopelijk is het een verschil met de K60, die vindt ik heel zoekerig in de modder en zand. Op onverharde wegen heb ik er geen last van.

@ Shifty .... heb je een foto voor mij van je roadbook en km teller. Ik ben er nu mee bezig en is altijd leuk om te zien hoe anderen het doen.
Plaats reactie