Rubberdopje HELP

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Bij mijn big een SR41A uit 1988 zit aan de koppelingskant schuin daarachter een rubberdopje met daaruit 1 blauw draadje.
Ze hebben al met kit zitten klooien maar nu spuit de olie er uit.
Heeft of weet iemand hier waar ik zo`n dopje kan krijgen?
of heeft iemand hem nog in de schuur liggen?
Durf het niet goed dicht te kitten ben bang dat het zo weer gebeurd.
Sugesties???
Laatst gewijzigd door Barros op ma jan 07, 2008 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Het is de afdichting van de neutraal schakelaar draad.

Ik denk dat de rechtercarter helft deksel eraf moet en dan het het rubber inclusief draad vervangen moet worden. Eventueel kan je dan dat hoge temp bestendigen vloeibare pakkingsmateriaal eromheen stoppen, maar dat is eigenlijk een tijdelijke oplossing.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Zou het kunnen om aan de onderkant een stuk binnenband te maken zodat de meeste olie al wordt tegen gehouden?
Verder niemand een dopje voor mij :cry:
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

binnenbandjes zijn niet oliebestendig
buitenbanden ook niet
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Ga de motor op zijn kant leggen en karterdeksel verwijderen, maar dan?
Bestaan er universele rubbers of iets dergelijks
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Barros, effe gechekt.. 750 zelfde als 800..
heb een kapot blok liggen.. maar draad zit geseald in het rubber.. als ik de draad er uit trek krijg jij hem er nooit meer doorheen.. dus zal kompleet gemonteerd met "body switch" gemonteerd moeten worden..
en deze kost nieuw rond de e50.- :roll:
Weet niet wat jij er voor een 2e hands over hebt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

je hebt een bericht via allroadmaniacs
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Ik sta bij de brievenbus te wachten :D
Zappa bedankt :smilecolros:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Barros, graag gedaan :wink:
Maar klein probleempje, kom ARM niet op :? en daar heb ik je adres :cry:
kan je via het vakje PB onder dit bericht mij een persoonlijk bericht sturen met je adres?
Anders sta je mischien zo lang bij de brievenbus dat de buren zich zorgen gaan maken en het witte busje bellen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Barros kreeg net je adres los van ARM maar liep gelijk daarna vast dus hier maar de reactie op je PB..
Foto lukt niet, pc op W'98 telefoon/carmera werken van af W'2000 :roll:
Maar de switch zit onder het koppelingshuis en het tandwiel wat daardoor aangedreven word..

BIG op z'n kant, deksel er af [ gebruik een goede M8 rateldop, bouten zijn erg zacht, in smeren met kopervet bij montage :wink: ], koppelingsdeksel los..
Plaaten er uit [let op, de orginele set van Suzuki heeft verschillende platen voor en achter, als je ze er uit haalt leg of hang ze aan een draad in de zelfde volgorde]
Dan moer in koppelingshuis los, zet hem in z'n 1e versnelling, prop een doek tussen crank tandwiel en koppelingshuis en weef een doek tussen de geleiders van koppelingshuis en kooi..
op die manier kan je de moer los draaien.. [ vast tussen de 40 en 60 NM en de bouten van de koppelings veren tussen 11 en 12 NM]

Dan tandwiel los dat aangedreven werd door het koppelingshuis, daar achter zit de switch vast met 2 kruiskop, de draad word op z'n plek gehouden met een kopper plaatje, ook weer 2 kruiskop [ draai maaar los met de spatbordboutjestang]
Klusje helaas al een paar keer gedaan, moet lukken in 1.5 tot 3 uur in totaal..

PS zit een lager in het koppelingshuisdeksel.. CONTROLEER OP SPELING :!: en kijk of het druk staafje wat er in valt niet is ingevreten op de plek van het lager.. is een veel voorkomende kwaal vooral bij de 750..
[ heb lager en stift ook op vooraad, lijk wel een groothandel :? ]

pff kan dit verhaal ook wel bij de sleutel tips zetten :wink:
pps als je geen werkplaatshandboek hebt kijk bij Sticky links verzamelt

groeten zappa
ppps ga proberen morgen op te sturen of anders Zaterdag maar past gewoon door je brievenbus :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Bedankt voor de tips, ga mijn best doen maar moet lukken. Hoop dat de schroeven meewerken.
Zou erg fijn zijn als ik het zaterdag binnen heb kan ik meteen beginnen.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Graag gedaan en ga m'n best doen :wink:
Tik met de hamer op bouten en schroefen helpt altijd :wink:
Anders kop er afslijpen en dan deksel er af en de spatbordboutjestang :wink:
En heb ook alle bouten op vooraad :D :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

zo rubberdop geplaatst (Zappa bedankt) en de boel weer dicht gedraaid, al met al een uurtje werk met dank aan de luchtsleutel voor de koppelingsmoer :D
Motor weer recht op en alles gemonteerd, lekt de vlotterbak :evil: :evil:
Ik wordt gek :!:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vlotterbak blijft bij mij ook nog wel eens hangen, als de caberateur helemaal leeg is geweest. Dan staat die op zijn uiterste stand en blijft die nog wel eens hangen.

Benzine kraan dicht, rijden totdat die gaat stotteren en benzine kraan weer openzetten. Of gewoon rijden en kraan direct openzetten, doordat de motor loopt strilt het bakje vanzelf weer los.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Shifty-PK schreef:Vlotterbak blijft bij mij ook nog wel eens hangen, als de caberateur helemaal leeg is geweest. Dan staat die op zijn uiterste stand en blijft die nog wel eens hangen.

Benzine kraan dicht, rijden totdat die gaat stotteren en benzine kraan weer openzetten. Of gewoon rijden en kraan direct openzetten, doordat de motor loopt strilt het bakje vanzelf weer los.
Heb het idee dat de bezine tussen de vlotterbak en carb komt, waar kwam bij jou de benzine uit?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bedoel je langszaam er uit zweten langs de bovenkant van de vlotter bak, dan zit er een stukje vuil tussen de vlotter naald en huis, dan M17 moeren onder aan bakje er uit draaien en kraan open om door te spoelen..

Als het er giet denk ik aan de benz slang die op de carbs zit die los is.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bij mij komt de benzine via mijn luchtfilter huis uit de ventilatie slang eruit gedrupt als een vlotter blijft hangen.

Als het direct uit je caberateur komt is er waarschijnlijk een pakking lek, maar je hebt niets met de caberateur gedaan toch?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hij heeft hem plat gelegd, had hij wat vuil deeltjes in z'n vlotter kamer zijn die waarschijnlijk tussen de vlotter naald terecht gekomen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ja maar dan blijft de vlotter dus gewoon doorlopen en loopt het via het ontluchtingslangetje weg of in de cylinder. Ik zie geen reden waarom het dan ineens ergens anders uit moet lopen :?:

Nu loopt het ergens uit de caberateur, dit kan alleen als de caberateurs niet goed aansluiten op de luchtfilter ofdat de pakking van de vlotterbak niet meer goed is/zit.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop, lekte langzaam langs de bovenrand van de vlotter bak van m'n 800 door een versleten o-ring van vlotterhuis, kan me voorstellen dat dat ook kan door een naald die niet goed afsluit..
Maar we horen het wel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Laatst de carb schoon gemaakt (wat een k@#t klus!) de boutjes van de vlotterbak dol gedraaid hier nwe ingezet maar waarschijnlijk niet goed genoeg vastgedraaid,bang dat ik ze weer niet los zou krijgen mocht dat nodig zijn.
Heb ze nu vastergedraaid maar lekt nog een beetje, carb er maar weer af en pakking chekken daarna balansketting spannen :shock:
Zappa heb je nog een pakking voor die kant :?:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Stefan kan ook snel zijn, als je een bevestiging van de betaling (screenshot) opstuurt kan hij dezelfde dag nog versturen.

Heb zo eens maandag besteld, dinsdag opgestuurd en vrijdag kwam het aan.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Vloeibare pakking schijnt ook goed te werken hoor ik net :?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

helaas geen pakking voor die kant liggen, maar de motor boer heeft deze snel en hebt dan geen verzend kosten..
Heb wel eens lang kunnen wachten bij Hessler, en ook gehad dat het naar een verkeerd adres was gestuurd :? maar gaat meestal goed :wink:
Nog geen vloeibaar gebruikt, lastig weer schoon te krijgen, maar als je 1 kant van de pakking met vet in smeerd kan je deze zo 4/5 keer monteren.. [ blijft dan aan 1 kant zitten en komt heel los aan de andere kant]
Boutjes van de lotter bak kan je evt vast zetten met moer aan de boven kant als draad dol is.. en gebruik inbus, kan je ze los halen zonder de carb's te demonteren..

Maar lekt dus langs de rand? blijft je vlotternaald hangen anders sluit deze voor de benzine zo hoog staat [ recht op] of anders o- ring versleten..
Al door gespoelt??
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 22:40
Locatie: Op de Veluwe

Shifty-PK schreef:Ja maar dan blijft de vlotter dus gewoon doorlopen en loopt het via het ontluchtingslangetje weg of in de cylinder. Ik zie geen reden waarom het dan ineens ergens anders uit moet lopen :?:

Nu loopt het ergens uit de caberateur, dit kan alleen als de caberateurs niet goed aansluiten op de luchtfilter ofdat de pakking van de vlotterbak niet meer goed is/zit.
Tussen de carb zit aan de achterkant een kunstotpijpje met een T stuk daarop waarop een slang voor de afvoer zit, deze slang loopt bij mij echter omhoog dus de bezine komt daar uit, Hoe kan dit ????
Plaats reactie