Wat ik nu heb gemerkt is dat de motor stationair niet helemaal o.k. draait.
Wanneer hij op temperatuur is en ik sta stil, ik geef geen gas oid hoor ik soms de motor heel even overslaan oid, dus geen onsteking/verbranding. Dit is slechts 1 of enkele slagen en vaak blijft de motor dan nog aan, maar soms ook niet en dan valt hij dus uit.
De motor rijdt verder goed door zijn versnellingen heen, geen gestotter en hij houdt niet in bij bepaalde gas standen. Het is enkel bij stationair toerental. Waarbij de motor dus goed draait en af en toe ineens een paar slagen niet goed onsteekt.
Het vervelende is wanneer de motor uit slaat als je net een scherpe bocht maakt met langzame snelheid, dit is me eens gebeurd en de de motor kwakte op het asfalt om. Gevolg: spiegel kapot en dashboard lampje kapot.
Ik heb een aantal ideen hoe dit komt:
- Versleten gasnaald en/of gasnaald huis
- Verkeerde sproeier? Er zit een laser produro street legal uitlaat onder met volgens mij de standaard sproeiers. Hoewel het wellicht eerder de stationair sproeier moet zijn.
Verder heb ik de volgende opmerkingen:
- Zit nieuwe luchtfilter in
- km stand is 57000
- Voordat de cylinder werd gehoned had hij er ook al wat last van, maar toen was ook ook warmer buiten.
- Ik heb het idee dat hij er het minst last van heeft als ik de luchtschroef extra uitdraai. Ik zit nu op 3,5 slag gemeten vanuit helemaal dicht. 2,5 slag is standaard voor de dr750.
Iemand die dit probleem herkend of kan onderbouwen waar het aan zou kunnen liggen? Thanks