Dankzij mannen gelijk hierboven sluiten ze steeds meer en meer wegen af.
Mr. Decroo in Brakel heeft afgelopen week blijkbaar beslist om alle onverharde wegen af te sluiten voor motorrijders, quads en 4x4.
Als je nu eens al een deftige poging onderneemt om
1) stil te rijden, dus minstens originele uitlaat of met goeie db-killer
2) geen verboden paden te nemen
3) respect te tonen voor anderen
4) niet naast paden/wegen te rijden
Ik ben beginnend endurorijder, met mijn Africa Twin rij ik wel af en toe een makkelijker stuk off-road, met de DR ga ik ook de moeilijker stukken proberen. Maar hoe aantrekkelijk het ook is, illegaal rijden ga ik niet doen...
Naast enduorijder, circuitracer (al 7 jaar) en gewoon motorrijder ben ik ook natuurliefhebber en mijn vriendin werkt bij regionaal landschap polder en ijzer. En zo hoor en zie ik ook de andere kant van het verhaal. En soms is het triestig wat zo'n wildcrosser of quadman aanricht. Wat voor sommigen onder jullie een stomme vogel (of ist twiet twiet?) is is voor mij en andere een levend wezen die evenveel recht heeft om te leven en een eigen habitat te hebben.
I know, I know, ik klink gelijk een ouwe zaag en soms ben ik dat ook.
Maar we moeten samenleven hé en helaas zijn er aan beide kanten (ja, ook bij de geitewollensokkenmannen/vrouwen) extremisten die het voor de andere verkloten.
Oja, ben ook nog rally co-piloot geweest, ik weet dus hoe veel tegenkanting je kan krijgen van de groene mannen

.
Om nog maar eens een voorbeeld te geven.
We zijn met een groepje een reis naar Roemenië aan het voorbereiden en via via hebben we gesproken met een burgemeester (ex-boswachter) van een dorpje ginder. Hij heeft geen problemen met enduristen maar hij heeft wel al heel wat klachten gekregen.
De paarden die er los op de weides staan te grazen worden de laatste jaren maar al te dikwijls verjaagd door wildrijders met moto's open uitlaten. Voor die mensen is het dan een hele klus om die paarden terug beneden te krijgen (die paarden vluchten de bergen in).
Is het dan vreemd dat er ook daar al stemmen op gaan om endurorijden streng aan banden te leggen ?