Gasgas pro 4t
Moderator: ghulst
mooi filmpje,maar komt het door de geluidskwaliteit of tikken die motors verschrikkelijk hard en vervelend?
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Rammelt harder dan mijn XT500 maar wat wil je ook met een zijklepper? Het is techniek uit het begin van de vorige eeuw en het is niet voor niets dat ze zo niet meer gemaakt worden. Efficientie en geruisloos lopen is voor trial motor natuurlijk niet belangrijk.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik begreep dat die herrie ook zou kunnen komen door de slechte microfoon van die camcorder. Een zijklepper maakt niet meer lawaai als een kopklepper. Ik zou het tegenovergestelde willen verklaren, een zijklepper heeft minder onderdelen die rammelen.
We zullen het moeten afwachten, 2008 september/oktober zullen ze wel in de winkel staan. Het gewicht is sensationeel. Onder de 70kg!
We zullen het moeten afwachten, 2008 september/oktober zullen ze wel in de winkel staan. Het gewicht is sensationeel. Onder de 70kg!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie helemaal mee eenshuskie schreef:Ik zou het tegenovergestelde willen verklaren, een zijklepper heeft minder onderdelen die rammelen.
We zullen het moeten afwachten, 2008 september/oktober zullen ze wel in de winkel staan. Het gewicht is sensationeel. Onder de 70kg!
mooi speelgoed, en een heeeeele mooie speeltuin!
#777 - Mijn fotoboekenplank
Is toch ook niet nodig, gezien koppel x toeren = vermogenSven schreef: Maar een toerenbeest zal het blokje niet zijn vrees ik
Een trial heeft dus VEEL koppel nodig aan relatief WEINIG toeren, en bijgevolg is het vermogen niet van primordiaal belang...
Jo VdB
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Cylinder is wel een lang stuk wat veel uitzet. Meer dan de klep. Misschien heeft ie hydraulische nokvolgers. Dan maakt dat niets uithuskie schreef:Ik zou het tegenovergestelde willen verklaren, een zijklepper heeft minder onderdelen die rammelen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
das bij een normale cilinder ook het geval, of denk ik nu te simpel. hoe je het ook went of keert de nokkenas ketting of stoters lopen altijd paralel aan het blokspeedphreax schreef:Cylinder is wel een lang stuk wat veel uitzet. Meer dan de klep. Misschien heeft ie hydraulische nokvolgers. Dan maakt dat niets uithuskie schreef:Ik zou het tegenovergestelde willen verklaren, een zijklepper heeft minder onderdelen die rammelen.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dan denk je volgens mij iets te simpel. Bij een kettingoverbrenging heeft de uitzetting geen invloed op de speling tussen nokkenas en klepen (al dan niet via tuimelaars) omdat die allemaal in de kop zitten. Bij stoterstangen zit de nokkenas onderin het blok en de klep in de kop. Hierdoor heeft het uitzetten van de cylinder/kop/blok veel meer effect op de klepspeling.oossie schreef:das bij een normale cilinder ook het geval, of denk ik nu te simpel. hoe je het ook went of keert de nokkenas ketting of stoters lopen altijd paralel aan het blokspeedphreax schreef:Cylinder is wel een lang stuk wat veel uitzet. Meer dan de klep. Misschien heeft ie hydraulische nokvolgers. Dan maakt dat niets uithuskie schreef:Ik zou het tegenovergestelde willen verklaren, een zijklepper heeft minder onderdelen die rammelen.
Stoterstang-Harleys hebben trouwens hydraulische klepstoters en dan heb je er geen last van want dan wordt het automatisch gecompenseerd. Volgens mij heeft een compleet gietijzeren blok (zoals bij veel auto's) er ook minder last van omdat dat daarbij alles gelijkmatiger uitzet.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Niet allemaal, bovendien worden ze door tuners er dikwijls uitgetjoept i.v.m. onbetrouwbaar bij hoge belastingenspeedphreax schreef: Stoterstang-Harleys hebben trouwens hydraulische klepstoters en dan heb je er geen last van want dan wordt het automatisch gecompenseerd.
Bij de mijne zitten ze er nog wel in maar die is qua motorblok aardig standaard (in tegenstelling tot het rijwielgedeelte )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
Bij de zijklepper zal de klepspeling bij een koud blok dus kleiner zijn als bij een warm blok.
Kwestie van warmdraaien en dan zal bij een blok op bedrijfstemepratuur de klepspeling optimaal zijn.
Bij de klepstelgegevens houd de fabrikant dus rekening met uitzetting.
Kwestie van warmdraaien en dan zal bij een blok op bedrijfstemepratuur de klepspeling optimaal zijn.
Bij de klepstelgegevens houd de fabrikant dus rekening met uitzetting.
ktm300mxc
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Mooi plaatje... Slepers en klepstelplaatjes heeft het ding. Ik blijf het mooi vinden dat een fabrikant zoiets gewoon probeert. Ben benieuwd of het over een paar jaar weer verdwenen is of dat het aanslaat.huskie schreef:Jongens,
Hier is een kijkje in het blok..
http://www.trialscentral.com/cms/showar ... cleID=3532
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik houd het op deze rakker.
http://www.youtube.com/watch?v=qod4yw24U5k
Meer cc's, 320 cc i.p.v 250 cc (eigenlijk een must voor een 4T trial en bijna het explosieve karakter van de 2T).
Wel is duidelijk dat de 4T (onder druk en prestige van Honda)definitief zijn intrede heeft gedaan in de trial.
Qua rijden lijken de Beta en Montesa / Honda erg op elkaar, redelijk tam.
De Sherco springt er door zijn 70 cc meer écht uit qua vermogensafgifte.
Elk groot trialmerk heeft dan een 4T in zijn programma.
Verdwijnen zal de 2T zeker niet maar er komen steeds meer 4T trialfietsen.
Hoe de Sherco 4T rijdt weet Huskie inmiddels en ik ben helemaal "om".
Wel duurder in aanschaf én onderhoud (net als een enduro motor) maar wel hartstikke gaaf spul.
http://www.youtube.com/watch?v=qod4yw24U5k
Meer cc's, 320 cc i.p.v 250 cc (eigenlijk een must voor een 4T trial en bijna het explosieve karakter van de 2T).
Wel is duidelijk dat de 4T (onder druk en prestige van Honda)definitief zijn intrede heeft gedaan in de trial.
Qua rijden lijken de Beta en Montesa / Honda erg op elkaar, redelijk tam.
De Sherco springt er door zijn 70 cc meer écht uit qua vermogensafgifte.
Elk groot trialmerk heeft dan een 4T in zijn programma.
Verdwijnen zal de 2T zeker niet maar er komen steeds meer 4T trialfietsen.
Hoe de Sherco 4T rijdt weet Huskie inmiddels en ik ben helemaal "om".
Wel duurder in aanschaf én onderhoud (net als een enduro motor) maar wel hartstikke gaaf spul.
montesa heeft dan ook een honda motortje (als je de 2takt bedoelt he)
ook een motortje uit de gilardoni fabriek dus eigenlijk niet van honda.
ook een motortje uit de gilardoni fabriek dus eigenlijk niet van honda.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300