onze 250 4-takt start zonder problemen als hij koud heeft, zelfs bij 5° en meerdere dagen stilstaan start ie bij de eerste trap zonder choke...
eenmaal warm is ie echter miet meer aan de praat krijgen, aleen aanduwen lukt dan..
ik vind het raar dat hij zo vlot koud start zonder choke, zelfs gewoon laten stilvallen na een paar minuten rijden en direct proberen te trappen lukt echter haast nooit, als het lukt dan alleen bij heel hard trappen en een ferme dot gas....
staat ie te rijk? te arm? ander mankemant aan de carburator?
alle raad is welkom
250 4-takt startproblemen
Moderator: ghulst
is er zon geen hendeltje aan het stuur dat je moet intrekken als je warm wilt starten zodat de motor koude lucht krijgt ipv de warme lucht?
en ik vind het wel raar dat je bij 5 graden zonder choke kunt starten!!!
en ik vind het wel raar dat je bij 5 graden zonder choke kunt starten!!!
xl 250 van 1980
1.5 mm opgeboord, gesmede zuiger en nieuwe zuigerveren
kleppen net gesteld
carb volledig uiteengehaald en nagezien
98 ron benzine
btw, die tip om die oliekeerring er met tix in te plakken was goud waard, alles mooi dicht en tien minuutjes werk
thx iedereen
1.5 mm opgeboord, gesmede zuiger en nieuwe zuigerveren
kleppen net gesteld
carb volledig uiteengehaald en nagezien
98 ron benzine
btw, die tip om die oliekeerring er met tix in te plakken was goud waard, alles mooi dicht en tien minuutjes werk
thx iedereen
Vlotter niveau te hoog.
Of lekke afsluitnaald vlotter.
Inlaat Kleppen te strak gesteld
Of lekke afsluitnaald vlotter.
Inlaat Kleppen te strak gesteld
morgen gaan we alles nazien
carb zo in orde moeten zijn, toch wat betreft lekkage.
kleppen zal ik nazien
volgens de handleiding moet ik de carb regelen via de stationair naald, toerental op +/- 1000 toeren, dan schroef draaien tot het hoogste toerental en een klein beetje terugdraaien om hem niet te arm te zetten...
begrijp er niet veel van, had voordien alles gemonteerd maar die stationairschroef(naald) domweg vergeten, bij de eerste trap draaide de motor en we hebben het pas een paar dagen later gemerkt dat die naald ontbrak.....
ik ga morgen maar es die handleiding uitpluizen en kijken hoe ik dat spul armer kan zetten, en de kleppen nog maar es nazien...
hopelijk werkt het
alvast bedankt
jo
carb zo in orde moeten zijn, toch wat betreft lekkage.
kleppen zal ik nazien
volgens de handleiding moet ik de carb regelen via de stationair naald, toerental op +/- 1000 toeren, dan schroef draaien tot het hoogste toerental en een klein beetje terugdraaien om hem niet te arm te zetten...
begrijp er niet veel van, had voordien alles gemonteerd maar die stationairschroef(naald) domweg vergeten, bij de eerste trap draaide de motor en we hebben het pas een paar dagen later gemerkt dat die naald ontbrak.....
ik ga morgen maar es die handleiding uitpluizen en kijken hoe ik dat spul armer kan zetten, en de kleppen nog maar es nazien...
hopelijk werkt het
alvast bedankt
jo
Ik zit aan hetzelfde probleem te sleutelen. Vlotter staat goed. Afsluiter werkt goed. Stationairsproeier zu te groot kunnen zijn, maar diverse aanwijzingen spreken dat tegen.gassen schreef:Vlotter niveau te hoog.
Of lekke afsluitnaald vlotter.
Inlaat Kleppen te strak gesteld
Maar wat hebben die inlaatkleppen ermee te maken? Ik wil ze graag even bekijken, maar ik snap gewoon niet wat dat met starten te maken heeft. En ik snap graag alles
Iemand een gedegen beschouwing misschien?
Nou, dan zit ik daar dus niet mee. De speling bleek goed, en warm was hij al goed. Het enige probleem is de koude start, dat doet hij moeilijk, en zonder choke. Hij lijkt te rijk dus. Vandaag heb ik er een kleinere stationairsproeier ingezet. Warmgereden, afgesteld, morgen proberen hoe hij start.Guidoke schreef:Als het blokkie warm word, zetten de klepstelen uit. Ze worden dan dus ietsie langer. Zijn de kleppen te strak afgesteld, dan gaan de kleppen niet meer helemaal dicht als hij warm is. Hiermee loopt hij wel, of in ieder geval wat onregenmatiger, maar start hij zeer slecht. Maar, ook al is de klepspeling groot genoeg, een klepzitting kan dan nog lekken, waardoor dit probleem nog steeds is. Zo zit dat dus.