Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ziet er strak uit Josja
je bruut lekte geen olie dus neem aan dat je nu geen olie meer hoeft te kopen aan de eind van de rit
En met je koppel moet het nu ook wel goed komen.. moeten maar eens een sprint wedstrijdje houden als ie ingereden is
Sleutels ze zappa
je bruut lekte geen olie dus neem aan dat je nu geen olie meer hoeft te kopen aan de eind van de rit
En met je koppel moet het nu ook wel goed komen.. moeten maar eens een sprint wedstrijdje houden als ie ingereden is
Sleutels ze zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
130,- euro voor al dat werk!? ... waar hebbie dat laten doen?
Is werkelijk heel goedkoop ... helemaal als ik bedenk wat 't van m'n Katana gekost heeft
Is werkelijk heel goedkoop ... helemaal als ik bedenk wat 't van m'n Katana gekost heeft
Ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
(waar je het hebt laten doen bedoel ik )
Ik ben zo'n actie vanplan voor een DR-small..
Groeten Jan Willem, die nu zijn reserve blok in de dr350 heeft hangen
(waar je het hebt laten doen bedoel ik )
Ik ben zo'n actie vanplan voor een DR-small..
Groeten Jan Willem, die nu zijn reserve blok in de dr350 heeft hangen
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Arrows Metaalbewerking en Motorrevisie
Cort van der Lindenstr 6
2288EV Rijswijk
070 3192125
50 euro voor cilinder uitboren, honen en vlakken
80 euro voor kop revisie, vlakken, kleppen slijpen en kop weer in elkaar zetten. Na 8 dagen wachten belde ze op dat het klaar was. Toen ik het zooitje weer mee naar huis had zag ik dat de veren van de kleppen niet allemaal goed zaten. Deze veren zijn namelijk progressief waarbij de wikkelingen die dichter bij elkaar zitten op de kop kant moeten zitten. Dit hebben ze netjes hersteld binnen 5 minuten toen ik terug was gegaan met de kop.
Je moet wel een beetje onderhandelen over de prijs trouwens
Vandaag heb ik het motorblok weer in elkaar gezet en de kleppen afgesteld. Verder vroeg ik me hoe wordt bepaald wanneer de motor een onsteking geeft? Tis vier takt dus elke 2 slagen onsteekt hij 1 keer. Volgens het wphb moet je de nokkenas volgens bepaalde tekens zetten, maar hoe weet ik nu dat hij niet gaat onsteken als net de kleppen open staan?
Cort van der Lindenstr 6
2288EV Rijswijk
070 3192125
50 euro voor cilinder uitboren, honen en vlakken
80 euro voor kop revisie, vlakken, kleppen slijpen en kop weer in elkaar zetten. Na 8 dagen wachten belde ze op dat het klaar was. Toen ik het zooitje weer mee naar huis had zag ik dat de veren van de kleppen niet allemaal goed zaten. Deze veren zijn namelijk progressief waarbij de wikkelingen die dichter bij elkaar zitten op de kop kant moeten zitten. Dit hebben ze netjes hersteld binnen 5 minuten toen ik terug was gegaan met de kop.
Je moet wel een beetje onderhandelen over de prijs trouwens
Vandaag heb ik het motorblok weer in elkaar gezet en de kleppen afgesteld. Verder vroeg ik me hoe wordt bepaald wanneer de motor een onsteking geeft? Tis vier takt dus elke 2 slagen onsteekt hij 1 keer. Volgens het wphb moet je de nokkenas volgens bepaalde tekens zetten, maar hoe weet ik nu dat hij niet gaat onsteken als net de kleppen open staan?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
je had het beste wat krasjes kunnen maken op de ketting en tandwielen terwijl die op OT stond en daarna de rotor niet verdraaien... welk wphd heb je? duits of engels?
engels dus en kijken of de contact puntjes open staan gaat ook niet meer met cdi...
hoop dat het in 1x goed gaat..
engels dus en kijken of de contact puntjes open staan gaat ook niet meer met cdi...
hoop dat het in 1x goed gaat..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat adres staat meteen in de klappert voor mocht het eens nodig zijn
Thanks
Thanks
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
hmm, even bij het kapote blok gekeken.. maar als ik die op OT zet of een slag verder zie ik niks op de rest van de tandwielen in carter helft een teken wat maar eens in de 2 ronden op de zelfde plek zit..
lijkt er op dat de sensor van de CDI bij elke 2 ronde gewoon een puls geeft..
lijkt er op dat de sensor van de CDI bij elke 2 ronde gewoon een puls geeft..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heb hessler maar even een mailtje gestuurd,
geen zin om straks me motorblok wéér uit elkaar te halen als die er net weer in zit
Wat is trouwens OT?
geen zin om straks me motorblok wéér uit elkaar te halen als die er net weer in zit
Wat is trouwens OT?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Snap dat heel goed..
kan je geen puls meten in de bougie dop als je de rotor langzaam draait?
OT-Markierung=streepje rotor op streepje carter, afstelpunt kleppen..
maar blok hoeft niet uit elkaar, je kan er een slag naast zitten..
dan kopdeksel er af, tandwiel nokkenas slag verdraaien..
zit op dat tandwiel wel een merk teken [ streepjes gelijk aan kop, teken is 44B] wat bij mij naar voren wijst als nokken tuimelaars naar beneden staan op OT =kleppen dicht..
kan je geen puls meten in de bougie dop als je de rotor langzaam draait?
OT-Markierung=streepje rotor op streepje carter, afstelpunt kleppen..
maar blok hoeft niet uit elkaar, je kan er een slag naast zitten..
dan kopdeksel er af, tandwiel nokkenas slag verdraaien..
zit op dat tandwiel wel een merk teken [ streepjes gelijk aan kop, teken is 44B] wat bij mij naar voren wijst als nokken tuimelaars naar beneden staan op OT =kleppen dicht..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
hij ontsteekt alleen als de zuiger op het hoogste punt staat (te meten met een mulitmeter) ....
>gevolgd (na een hele krukas-slag) door uitlaatkleppen open....
>bij zuiger boven gaat uitlaatklep dicht en inlaatklep open totdat zuiger beneden staat....
>compressie-slag... bij boven ontsteking
volgens mijn theorie moet dat de volgorde zijn
maar ik ben maar een leek, want weet niet of er een conische "fijn tuning" op zit met merktekens....
lees/hoor het wel
ps stel me aub niet aansprakelijk
>gevolgd (na een hele krukas-slag) door uitlaatkleppen open....
>bij zuiger boven gaat uitlaatklep dicht en inlaatklep open totdat zuiger beneden staat....
>compressie-slag... bij boven ontsteking
volgens mijn theorie moet dat de volgorde zijn
maar ik ben maar een leek, want weet niet of er een conische "fijn tuning" op zit met merktekens....
lees/hoor het wel
ps stel me aub niet aansprakelijk
Kan ook zijn dat hij elke keer vonkt als de zuiger in het BDP komt.
Dan krijg je 2 vonken per 4 slagen, en vonkt hij dus met de arbeid slag, en tijdens de uitlaatslag.
Dat is niet zo heel erg, en word bij auto's ook bijna altijd toegepast, zodat mocht er nog een klijn beetje brandbaar gas in je uitlaatgas zitten, dit nog ff ontstoken word, en je zo minder schadelijke uitstoot hebt.
Dan krijg je 2 vonken per 4 slagen, en vonkt hij dus met de arbeid slag, en tijdens de uitlaatslag.
Dat is niet zo heel erg, en word bij auto's ook bijna altijd toegepast, zodat mocht er nog een klijn beetje brandbaar gas in je uitlaatgas zitten, dit nog ff ontstoken word, en je zo minder schadelijke uitstoot hebt.
Honda xr250r '88
Zoiets vermoed (en hoop) ik eigenlijk een beetje. Aangezien nergens in het wphb iets staat over een 2e slag van de krukas. Daarnaast zou het wellicht alleen maar extra techniek zijn om hem enkel ééns in de 2 slagen te onsteken.murvie schreef:Kan ook zijn dat hij elke keer vonkt als de zuiger in het BDP komt.
Dan krijg je 2 vonken per 4 slagen, en vonkt hij dus met de arbeid slag, en tijdens de uitlaatslag.
Dat is niet zo heel erg, en word bij auto's ook bijna altijd toegepast, zodat mocht er nog een klijn beetje brandbaar gas in je uitlaatgas zitten, dit nog ff ontstoken word, en je zo minder schadelijke uitstoot hebt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En loopt ie alweer??
Of lig je nog in de lapenmand?
In dat geval sterkte
Of lig je nog in de lapenmand?
In dat geval sterkte
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik realiseerde me dat ik de borgboutjes van de nokkenastandwiel niet had aangedraaid met een bepaald aanhaalmoment terwijl ik net de kop erop had gezet. Dus ik mocht weer alles losmaken en schoonmaken van het pakkingsmateriaal. Dit heb ik gisteren gedaan en het motorblok zit nu weer volledig in elkaar, maar nu moet het blok nog in het frame, voorspatbord vastgezet worden, nieuwe xenon lamp aangesloten en vastgezet worden, achterspatlap fabriceren etc.
Volgende week heb ik vakantie maar dan zit ik niet in nederland dus het zal nog wel even duren voordat ik genoeg tijd heb om het allemaal af te maken. Ik schat ergens half januari, ook omdat ik mijn afstudeerstage aan het afronden ben.
Maar met de pekel op de weg ben ik ook wel blij dat ik nu niet verleid kan worden om er toch even op te stappen
Volgende week heb ik vakantie maar dan zit ik niet in nederland dus het zal nog wel even duren voordat ik genoeg tijd heb om het allemaal af te maken. Ik schat ergens half januari, ook omdat ik mijn afstudeerstage aan het afronden ben.
Maar met de pekel op de weg ben ik ook wel blij dat ik nu niet verleid kan worden om er toch even op te stappen
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Vandaag het motorblok weer in het frame gehezen en vastgezet. Wat bedrading vastgezet en stekkers aangesloten...langzaam maar zeker komen we er wel!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
En hier nog een leuke foto met snavel én nieuw spatbord, de kleur komt toch redelijk overeen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ziet er inderdaad goed uit, vond het zelf wel makkelijk om eerst de carbs te plaatsen voor dat ik het blok vast zette, kon ik het blok wat naar voren kantelen..
ps silliconen spray werkt super tegen pekel
ps silliconen spray werkt super tegen pekel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Net antwoord van hessler:
Elke slag vonken de bougie's.
Elke slag vonken de bougie's.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zo weer een stuk verder:
- Voorspatbord zit nu vast geschroefd.
- Xenon verlichting aangesloten en getest
- Tanks gemonteerd
En ff gestart: en draaien natuurlijk
Eerst moet ik nog het xenon balast en schakelaar box ergens weg zien te werken, daarna kan er ingereden worden
- Voorspatbord zit nu vast geschroefd.
- Xenon verlichting aangesloten en getest
- Tanks gemonteerd
En ff gestart: en draaien natuurlijk
Eerst moet ik nog het xenon balast en schakelaar box ergens weg zien te werken, daarna kan er ingereden worden
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Lekker is dat he, druk je op het knopje en bam bam bam..
Krijg je zo'n tevreden grijns van
Krijg je zo'n tevreden grijns van
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Jippie, we rijden wéér!
De eerste 100km voor het inrijden zijn al achter de rug (nou ja inrijden, veel acceleren en remmen op de motor. Alleen snelweg heb ik expres nog niet gedaan.
Hier de foto's van het eind resultaat:
De eerste 100km voor het inrijden zijn al achter de rug (nou ja inrijden, veel acceleren en remmen op de motor. Alleen snelweg heb ik expres nog niet gedaan.
Hier de foto's van het eind resultaat:
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
En de laatste, mooi hé die xenon verlichting
Weet iemand trouwens onder welke hoek de koplamp ingesteld moet staan?
Weet iemand trouwens onder welke hoek de koplamp ingesteld moet staan?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Strak man, ben benieuwd naar je vermogens toename, mmar eerst goed inrijden
Lamp stellen is simpel, 5 meter van muur, meet hoogte van de koplamp..
Merk teken 5cm lager op de muur, het midden van de bundel moet daar net rechts van vallen..
Met dat licht moet ie niet te hoog staan.. word de rest niet blij van
Maar rij je veel fille zet hem dan maar wat hoger, zien ze je goed aankomen
Lamp stellen is simpel, 5 meter van muur, meet hoogte van de koplamp..
Merk teken 5cm lager op de muur, het midden van de bundel moet daar net rechts van vallen..
Met dat licht moet ie niet te hoog staan.. word de rest niet blij van
Maar rij je veel fille zet hem dan maar wat hoger, zien ze je goed aankomen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997