na hoeveel uur moet ik zuiger yamaha wr 400 vervangen?
Moderator: ghulst
Dit zijn altijd de beste vragen.
Wat voor een rijder ben je, rij je offroad ritjes of alleen op zondag een keer in het bos een beetje spelen?
Alleen na hoeveel uur vragen is niet echt een handige vraag.
Wat voor een rijder ben je, rij je offroad ritjes of alleen op zondag een keer in het bos een beetje spelen?
Alleen na hoeveel uur vragen is niet echt een handige vraag.
CRF450X '08
Het handboek geeft tijden aan, waarvan de omzet van zuigers zal stijgen.
Ik ben een "normale" enduro hobbyist en verving hem tussen de 12 en 15 maanden.
Ik ben een "normale" enduro hobbyist en verving hem tussen de 12 en 15 maanden.
Als je een normale off road rijder bent,vervang je de zuiger pas als het big-end vernieuwd moet worden.
Wil je Nederlands kampioen worden,dan elk jaar.
Een WR staat minder op scherp dan een YZF
Gebruik alleen originele onderdelen,imitatie spullen in een hoogtoerig blok gaat niet goed.Pistonpennen willen nog weleens breken,met dure schade`s als gevolg.
Wil je Nederlands kampioen worden,dan elk jaar.
Een WR staat minder op scherp dan een YZF
Gebruik alleen originele onderdelen,imitatie spullen in een hoogtoerig blok gaat niet goed.Pistonpennen willen nog weleens breken,met dure schade`s als gevolg.
Dat van het big-end kan ik niet beaamen maar van een gebroken pistonpen van een Prox zuiger wel (had de motor net verkocht). Nieuwe eigenaar zat dus met het probleem, wel lullig want de zuiger was +- 20 hr. oud (off road kilometers, geen extreem zware belastingen). Weet niet of ie tegemoet gekomen is door Prox in de kosten, plaatselijke motorzaak ging het wel proberen. Zuiger heb ik nog gezien en zag er werkelijk nog als nieuw uit. Zo'n gebroken pen vindt ik persoonlijk een belachelijk grote blunder van de producent. Ben wel anders gaan denken over 'niet originele' motorblok-onderdelen.han schreef:Als je een normale off road rijder bent,vervang je de zuiger pas als het big-end vernieuwd moet worden.
Wil je Nederlands kampioen worden,dan elk jaar.
Een WR staat minder op scherp dan een YZF
Gebruik alleen originele onderdelen,imitatie spullen in een hoogtoerig blok gaat niet goed.Pistonpennen willen nog weleens breken,met dure schade`s als gevolg.
Als ie niet te veel olie verbruikt en verder goed loopt zou ik hem lekker laten zitten... Bij mijn KTM heb ik indertijd bij 175 uur de boel open gehad en alles was nog binnen specs. Bij 250 uur heb ik de zuiger vervangen maar eigenlijk was het toen ook niet niet echt nodig. Ik heb dat toen meer gedaan als voorzorg.
Het lijkt me stug dat zo'n Yamaha'tje harder slijt. Alles hangt natuurlijk wel af hoe je rijdt en hoe vaak je de olie en filters hebt vervangen.
Het lijkt me stug dat zo'n Yamaha'tje harder slijt. Alles hangt natuurlijk wel af hoe je rijdt en hoe vaak je de olie en filters hebt vervangen.
Ik denk dat je even moet lezen wat de heren hierboven hebben geschreven.duclamb schreef:bedankt jongens ,
Rij offroad en mis een enkele rit hed +- 120 uur gereden met originele zuiger, wou nu Vertex plaatsen. Iemand daar ervariing mee?
Ik zou geen Vertex plaatsen, maar origineel.
Origineel is een betere zuiger dan alle imitatie in dit geval.
Wiseco is zeker een optie. Levert ook aan motorfabrikanten!!wr450f'05 schreef:Ik denk dat je even moet lezen wat de heren hierboven hebben geschreven.duclamb schreef:bedankt jongens ,
Rij offroad en mis een enkele rit hed +- 120 uur gereden met originele zuiger, wou nu Vertex plaatsen. Iemand daar ervariing mee?
Ik zou geen Vertex plaatsen, maar origineel.
Origineel is een betere zuiger dan alle imitatie in dit geval.