na hoeveel uur moet ik zuiger yamaha wr 400 vervangen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Hoeveel uur voor wr 400 voor vervanging?
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Dit zijn altijd de beste vragen.

Wat voor een rijder ben je, rij je offroad ritjes of alleen op zondag een keer in het bos een beetje spelen?
Alleen na hoeveel uur vragen is niet echt een handige vraag.
CRF450X '08
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Het handboek geeft tijden aan, waarvan de omzet van zuigers zal stijgen.
Ik ben een "normale" enduro hobbyist en verving hem tussen de 12 en 15 maanden.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Als je een normale off road rijder bent,vervang je de zuiger pas als het big-end vernieuwd moet worden.
Wil je Nederlands kampioen worden,dan elk jaar.
Een WR staat minder op scherp dan een YZF
Gebruik alleen originele onderdelen,imitatie spullen in een hoogtoerig blok gaat niet goed.Pistonpennen willen nog weleens breken,met dure schade`s als gevolg.
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

han schreef:Als je een normale off road rijder bent,vervang je de zuiger pas als het big-end vernieuwd moet worden.
Wil je Nederlands kampioen worden,dan elk jaar.
Een WR staat minder op scherp dan een YZF
Gebruik alleen originele onderdelen,imitatie spullen in een hoogtoerig blok gaat niet goed.Pistonpennen willen nog weleens breken,met dure schade`s als gevolg.
Dat van het big-end kan ik niet beaamen maar van een gebroken pistonpen van een Prox zuiger wel (had de motor net verkocht). Nieuwe eigenaar zat dus met het probleem, wel lullig want de zuiger was +- 20 hr. oud (off road kilometers, geen extreem zware belastingen). Weet niet of ie tegemoet gekomen is door Prox in de kosten, plaatselijke motorzaak ging het wel proberen. Zuiger heb ik nog gezien en zag er werkelijk nog als nieuw uit. Zo'n gebroken pen vindt ik persoonlijk een belachelijk grote blunder van de producent. Ben wel anders gaan denken over 'niet originele' motorblok-onderdelen.
niek_xtz
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 17:55

Ik heb het probleem ook gehad met de brekende pistonpen, en daar word je niet gelukkig van.

Je kunt beter 'ietsje' meer uitgeven dan heb je iets meer zekerheid dat het wat langer heel blijft.
Yamaha xtz 750, Yamaha wr450f
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

bedankt jongens ,

Rij offroad en mis een enkele rit hed +- 120 uur gereden met originele zuiger, wou nu Vertex plaatsen. Iemand daar ervariing mee?
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Als ie niet te veel olie verbruikt en verder goed loopt zou ik hem lekker laten zitten... Bij mijn KTM heb ik indertijd bij 175 uur de boel open gehad en alles was nog binnen specs. Bij 250 uur heb ik de zuiger vervangen maar eigenlijk was het toen ook niet niet echt nodig. Ik heb dat toen meer gedaan als voorzorg.

Het lijkt me stug dat zo'n Yamaha'tje harder slijt. Alles hangt natuurlijk wel af hoe je rijdt en hoe vaak je de olie en filters hebt vervangen.
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

duclamb schreef:bedankt jongens ,

Rij offroad en mis een enkele rit hed +- 120 uur gereden met originele zuiger, wou nu Vertex plaatsen. Iemand daar ervariing mee?
Ik denk dat je even moet lezen wat de heren hierboven hebben geschreven.

Ik zou geen Vertex plaatsen, maar origineel.

Origineel is een betere zuiger dan alle imitatie in dit geval.
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Ok jongens ,
Ik ben eruit thnx allemaal ik sla jullie adviezen niet in de wind en ga voor origineel.
Bedankt en tot in het voorjaar op de maisvelden en bossen.

mazzel
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

wr450f'05 schreef:
duclamb schreef:bedankt jongens ,

Rij offroad en mis een enkele rit hed +- 120 uur gereden met originele zuiger, wou nu Vertex plaatsen. Iemand daar ervariing mee?
Ik denk dat je even moet lezen wat de heren hierboven hebben geschreven.

Ik zou geen Vertex plaatsen, maar origineel.

Origineel is een betere zuiger dan alle imitatie in dit geval.
Wiseco is zeker een optie. Levert ook aan motorfabrikanten!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Plaats reactie