carbs vraagje..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Dirty loopt nog steeds niet lekker, te weinig koppel en de toeren zakken te langzaam..
heb net de carbs er afgetrokken [ in 30 minuten kappen, tank, zadel en carbs er af, sorry Dennis :wink: ]

van de orginele zit de luchtmengsel schroef vast..
heb al eens de carbs van het 97' blok er op gezet maar de toeren zakten toen helemaal langzaam.. [ had wel wat meer koppel]
wat moet ik overzetten van de oude carbs om de 97' carbs goed te laten werken op Dirty? of anders afstellen?

of kan ik beter de gasnaald en behuising + gas schuif van de 97' overzetten op de oude carb's aangezien die niet versleten zijn??
[97' carb's 41.000km. oude 72.000km]

Graag advies, ben nog onbekent met carb's :?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki

hmm, net beide sets carbs open geschroefd.
bij '97 carbs wat gevonden, het gasnaaldhuis [ goed benaming? heb alleen duits en engels werkplaats boek.] aan de linker kant zaten de 8 gaatjes die er in zitten dicht met een beetje groene oxidatie..

kan dit het langzaam zakken van de toeren veroorzaakt hebben, en dat hij er bij het flink gas geven wat benziene uit de over loop gooide?

ligt nu te weken in innotec remreiniger..

ps gasnaalden van de oude carb's hebben meer speling in het huis dan die van '97
CamoKat

Hmm ..... waar ken ik dat nou van? Afbeelding

Ohja, das de reden waarom de mijne naar KMS gaat :lol:
Sinds dat ik een nieuw luchtfilter heb gaat ie ook langzaam terug in toeren.
Mijn vermoeden is dan ook dat dat even in toeren blijven hangen met de luchttoevoer temaken heeft.
Ik zelf heb al het een en ander uitgeprobeerd met naalden omhoog/omlaag, sproeiers stelschroeven enzo ... maar ik geef het op en er komt professionele hulp voor m'n BIG.

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki

he dennis, welke km-stand heeft jouw BIG?

rond de 70.000km schijnen gasnaald en huis en dergelijke versleten te zijn..
CamoKat

Hya,

Weet niet precies wat de km-stand is (en kan ik nu ook ff niet zien ivm de t'ringzooi in de schuur vanwege dé schuurverbouwing)
Maar er zit zo'm kompleet hessler revisiesetje in beide carbs incl naalden en sproeiers ... dus dat zou de reden niet moeten kunnen zijn.

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki

yip yip, loopt een stuk beter :D
meer koppel, toeren vallen normaal terug en als ik bruut terug schakel hoor ik IEE van de achterband.. en volgens mij slaat ie nu ook niet meer af stationaire..

gasnaaldgeleider links was ingevreten en ook de 'leerlaufduse' aan die kant zat verstopt..[ ding staat niet in engels of duits boek vemeld]
dus geleider uit oude carbs er in gezet.. en 'duse' schoongemaakt..

onregelmatige stationaire en afslaan, wienig koppel?
gasnaald en geleider vervangen en de ' slite diaphragm of 'membram'
vervangen en leerlaufduse links controleren..
verstoppingen zitten bijna altijd in de linker carb aangezien de BIG meestal op de zijstandaard staat en de benzine dus naar de linker carb stroomt terwijl het verdampt :!:
carbs leegdraaien dus bij lange stalling en blokje onder de standaard :!:

@Dennis, jouw BIG heeft toch lang stil gestaan? grote kans dat jouw 'leerlaufduse' ook verstopt zit links..
en als je ze open trekt ook gelijk deze vervangen;
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 568483ba43 [ bij deze site bij carb plaatje nr 8]
is onderdeel nr. 7 op bladzijde 107 uit je cd..
duits boek bladzij 29 bild 60 onderdeel nr.7

ps kijk ook naar de vlotter naald links, onder het beugeltje waar die aan hangt zit een klein knopje.. moet je kunnen indrukken..zal wel vast zitten..
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op di dec 11, 2007 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki

pps Dennis, als je de vlotter unit terug plaatst hoort het gedeelte wat over het kopere buisje valt [die met de o-ring] stevig op z'n plaats te zitten, je moet dan even stevig drukken..
valt ie er los in moet je die o-ring ook vervangen..
CamoKat

Hya Zappa,

Bij m'n DR heb ik o.a. die haubtdüse und dass schwimmerventil vernieuwd.
Maar nooit geweten dat er ook nog ein leerlaufdüse drin zat die verstopt zou kunnen zijn.

Moet ik er wel bij schrijven dat m'n DR stationair keurig loopt, niet afslaat .... maar darentegen bij langdurig 140 rijden gaat stotteren en me een bak peut weg slobbert dat niet normaal meer is :shock:
Ow ... en sinds het nieuwe luchtfilter ook slechter start :?

Maar als die bij KMS op de bank gaat (moet toch de carb een keer open) dan nemen we meteen die leerlaufdüse mit :wink:

In ieder geval dank voor de tip :D

Maarûh .... jou DR doet het dus weer helemaal perfect?
Hebbie dan verdomt snel voor elkaar Afbeelding

cheers,
Dennis 8)
800S

chapeau....

ik had het zelf niet kunnen verzinnen, ben echt een leek in carbs :-!

dus als de nood aan de man komt weet ik je bij deze te vinden ;-)
zappa.suzuki

@ Dennis, Dirty loopt nu goed, niet zo fel als Shiny maar wel bijna..
Shiny komt van een eigenaar van een motorzaak en oud crosser..
vertelde dat ie wel wat werk in Shiny had gestopt :wink:
eindempers open en carbs onderhanden genomen..

bij een BIG met rond de 60.000km moeten naalden, geleiders en membraam vervangen worden.. begint dan vermogen te verliesen.

toen ik voor het eerst de '97 carbs probeerde en flink gas gaf in de vrij gooide hij benzine uit de overloop van de linker carb, denk door de verstopte leerlaufduse links [stationaire sproeier]
aangezien de 750 geen overloop heeft en bij stalling benzine de cilinder in kan lekken denk ik dat bij jou bij hoge toeren er ook benzine in de cilinder word gegooit..
hij verzuipt dan [stotteren] en zuipt als een gek..
is beetje een gok..
M'n BIG's lopen rond de 1/16km

@ Sander, toen ik 3 jaar geleden begon met motor rijden had ik de ballen verstand van 4 takt motoren :roll:
maar als je miniamaal 20.000km per jaar rijd op wat oudere motoren, te beroerd ben om tussen de e60-e75 per uur te betalen aan een garage en sleutelen leuk vind en weet dat je zorgvuldiger werk dan de gemiddelde monteur,
en dat garage's geen ervaring hebben met de BIG :roll:
dan ga je vanzelf aan de slag..
t'is altijd een beetje eng als je iets voor het eerst doet, maar als je het dan gedaan heb blijkt het meestal mee te vallen..
maar je weet waar ik woon :wink:

en in dit geval had ik 2 sets carb's naast elkaar liggen, is dan makelijker te zien wat nog goed is :wink:

Cheers
zappa 8)
800S

zolang er geen problemen voordoen

blijf ik er mooi vanaf!!
zappa.suzuki

Heel verstandig :wink:
gaan we binnenkort nog hier of daar modder happen?
800S

ik ga morgen en woensdag even "en route" , zal kijken of ik dat natuurschoon in utreg kan evenaren....

ps heb vandaag het feitenboekje van een wijkwout gehad; staan alle denkbare boetes in :twisted:
CamoKat

Hmm .. klinkt aannemelijk :idea:
Zal er eens wat sneller naar gaan kijken dan ... moet binnenkort toch ff in het blok zijn (heb Vesrah koppelingssetje op kop getikt)

cheers,
Dennis 8)
Plaats reactie