bevoegdheid boswachter

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
sir kwietje
Contacteer:

Gisteren lekker weer dagske congee gepakt rustig een toerke gaan doen rijdt door een bos waar je normaal gezien niet door mag met de moto (maar ja waar nog wel)

natuurlijk zat dien onozelle boswachter er weer :evil: met zijn vogelkes te spelen die hoorde mij afkomen heeft alles laten vallen en gelopen voor zijn leven om mij toch maar te kunnen pakken wat niet gelukt is maar ben er niet zeker van of hij mijn nummerplaat heeft kunnen zien was veel te droog nergens slijk spijtig genoeg

nu mijn vraag: indien hij toch mijn nummerplaat heeft wat kan hij doen? kan hij een boete geven? kan hij er mee naar de andere "toffe" blauwe mannen gaan en dat die mijn een boete geven? zo ja hoeveel kan de boete bedragen? (in belgie)
huskie

Die onzekerheid hè, dat vreet aan je :cry:
Je zou bijna willen dat hij je tegen had gehouden :twisted:
was aan al die onzekerheid een einde gekomen :wink:
Maar nu even serieus, ik denk dat hij op kenteken gaat bekeuren en dat jij dus moet aantonen dat jij niet de bestuurder was, bent op dat moment.
Maar in hoeverre een boswachter alleen een overtreding kan vaststellen etc weet ik niet.
Ik denk dat ik deze doorgeef aan Ad.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
petersch

Vorig jaar in heb ik hetzelfde geintje gehad (in NL) koste me mooi 57 euro
Ik heb nog wel bezwaar gemaakt, maar nooit meer iets gehoord
Ad Ketelaars
Contacteer:

Met het oude bosdecreet zou je maximaal 300 Belgische Franc kwijt zijn. In het nieuwe bosdreet wordt dit als een milieudelict aangemerkt en zijn de kosten tot 3000 euro. Afhankelijk van de schade aan de vegetatie die je aanbrengt e.d. Sterkte!!!!
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Johan

Hmmm...ik begin in mei als boswachter in noord holland(A'dam en omstreken), dus over een tijdje kan ik het allemaal haarfijn uitleggen hoop ik.

Groetjes, Johan.
Jo VdB

Johan schreef:Hmmm...ik begin in mei als boswachter in noord holland(A'dam en omstreken), dus over een tijdje kan ik het allemaal haarfijn uitleggen hoop ik.

Groetjes, Johan.
Johan,

kunnen we dan op voorhand afspreken waar dat je boswachter gaat
spelen? Dan kunnen we alvast daar ongehinderd rondrijden :idea:

Enkele :toost: heb je dan alvast verdiend :twisted:

Jo VdB
Johan

:D Hahahahaha, da's goed!!! Ik ben niet zo streng hoor, ik waarschuw altijd een keer :wink: !! Maar ga geen grasveld kompleet omlopenploegen :x :evil: ! Ik ga zelf ook wel een keer off-road rijden met m'n DR..krijg 'm over een maand ongeveer.

Groetjes, Johan.
sir kwietje
Contacteer:

allemaal bedankt voor de reactie alvast ben weer wat wijzer geworden voor int vervolg tot nu toe hebk nog steeds niets gehoord dus heb goede hoop :lol:
Enduro toffe sport
huskie

Johan, je krijgt je DR over een maand terug??? Foeiiiiii toch!!!!!

Ik denk dat Johan het Amsterdamse Bos gaat boswachten.
Dus met z'n allen naar het ........ bos.
Ook daar weet ik de weg(maar niet op de motor, alleen op de fiets :wink: ). Ik vind dat we zuinig moeten zijn op onze gecultiveerde natuur. We zijn geen project ontwikelaars, toch? :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gorilazz

Kennemerduinen kost het spelen in de duinen 80 euro. Maar troost je, op de fiets! (zo een met trappers) mag het ook nie.....

maar...... ook op de fiets ken je ze lossen... :lol:
wixiban

Johan, heb jij dit bord soms geplaatst...: :lol:

Afbeelding

Erik
Johan

NEE!

Ik ga daar natuurlijk ook eens een keer rijden, praktisch om de hoek......stiekem....SSSST..!...niet zeggen hoor.

Maar pas wel op voor dit bord
Afbeelding
dat is mijn gebied! :wink:

...Niet echt crosswaardig terrein.

Johan
wixiban

Zeg, Johan, - Alias Ko de boswachter sjo - , maar hoe zit het nou met die "snelle motorboten met aanhangmotor" ? is dit juridisch ok of is die boot zo lek dat je prent gewoon wordt geseponeerd ?

Maarre.. zonder gekheid, Je moet er toch niet aan denken dat je daar aan de overkant waar die woonboten liggen elk weekend wordt geconfronteerd met een partij herrie van crossmotors of als het weer zomer is van die gekken op zo'n waterscooter. Daar is het voor denk ik.
Ik ben er regelmatig te vinden met m'n maat,en voor ons type motor is het erg leuk om er wat rond te tuffen. Een 4 takker met standaarduitlaat is daar niemand tot last denk ik dan. Met een crosser ben je in 10 minuten door het bos heen daar bij het noordzeekanaal. Wij zijn soms wel een uur bezig, vooral als het dus geregend heeft.. De "echte" boys zijn natuurlijk te vinden in het havengebied. Mag je erg blij mee zijn met zo'n gebied. Alleen: hoe lang nog ? MCA geen terrrein, (nog gezien in breekijzer ? ) Ruigoord bijna plijte, Africa haven in volle gang, (wow, ging wel hard op die zandvlakte). Spaarnwoude dichtbij;recreatiegebied.

Erik

Afbeelding
[/img]
Johan

Hee Erik,

Dat bord met die verordening over die boten enz(ART. 6.02 BPR) kan ik echt nergens terugvinden?! Wat is BPR???
Maar met een beetje logisch nadenken denk ik dat met die 'snelle motorboten met aanhangmotor' word bedoeld, een boot met buitenboordmotor waar een vaarbewijs voor nodig is en waarmee harder dan 16Km/u mee gevaren kan worden.
Ik krijg het idee dat het al een heel oud bord is met een oud artikel, ik kan 'm nergens terugvinden?

En ja, die APV over het crossen.....de politie vertelde mij, zolang hun geen klachten krijgen van (geluids)overlast en gevaarlijke situaties, dat het enigzins word gedoogd. Ze kwamen er zelf ook niet uit.
Dus inderdaad, als je met je standaard fiets lekker een beetje aan het RIJDEN bent en rekening houdt met de medemens, dus NIET raggen met 2takt kanonnen en ongedempte 4takts, en je komt oom of tante agent tegen en je legt het even uit, dat er geen problemen van komen!

Misschien tot ziens daar bij de coentunnel, Johan.
wixiban

moet je hier dan eens lezen :

http://www.terreinrijden.nl/twiske.htm

erik
JoeBaR

huskie schreef:Die onzekerheid hè, dat vreet aan je :cry:
Je zou bijna willen dat hij je tegen had gehouden :twisted:
was aan al die onzekerheid een einde gekomen :wink:
Maar nu even serieus, ik denk dat hij op kenteken gaat bekeuren en dat jij dus moet aantonen dat jij niet de bestuurder was, bent op dat moment.
Maar in hoeverre een boswachter alleen een overtreding kan vaststellen etc weet ik niet.
Ik denk dat ik deze doorgeef aan Ad.
t maakt niet uit of je de bestuurder bent ja of de nee... de gene op wiens naam het kenteken van de motor staat is verantwoordelijk en krijgt dus de bon :?
4 strokes only !!
sir kwietje
Contacteer:

Nog steeds geen bon gekregen :lol:

wel vorig weekend spijtig genoeg tegen de lamp gelopen :cry: als het geen boswachter is dan wel de dijkwachter :x
Enduro toffe sport
wixiban

nog steeds actueel dus dit topic. heb laatst ook wat meegemaakt met de mannen van de yamaha tenere club. hieronder mijn verhaaltje. Was overigens wel een gewaagde actie,maar wel lachen...
rest kun je vinden onder topic HSL ROUTE op forum van http://tenere0.tripod.com/FRAME.html

Posted by erik on July 27, 2003, 9:27:30, in reply to "hsl route??? "
32.106.207.121

Nou, ik kan je het volgende vertellen:
Na een klein uurtje was voor mij de pret over. M´n ketting brak. dus dat was met z´n allen die twin van mij naar boven duwen en een plan maken. Ik had hulp geregeld,maat van mij met ´n kar onderweg en de rest kon vrolijk verder. Ik zat nog amper 10 minuten in de berm en daar stopte oom agent met z´n busje en ik hoorde en zag de heli overvliegen op zoek naar de rest. Agent wist te vertellen dat er een melding was binnengekomen van een machinist die mensen op het baanvak had gesignaleerd. "heeft u ook gecrost meneer ?" nou nee was mijn antwoord,ik was het wel van plan maar ben niet ver gekomen,gaat moeilijk met een gebroken ketting. "maar u heeft wel een zwart gezicht en u bent vuil". Ja eh.. ik kom wel van ver om hier in te haken bij de mannen maar da´s niet gelukt dus. "ik denk dat voor uw vrienden de pret ook over is,want de heli heeft ze in het vizier". Ik zag inderdaad de heli stilhangen en er passeerde nog een surveillance auto. Ik heb de gbruikelijke preek gehad, kenteken,rijbewijs enz. opgeschreven en de melding dat ik proces verbaal zou krijgen. Waarvoor dan ? vroeg ik. " het is in de gemeente haarlemmermeer verboden om te crosssen meneer, daarom". Ik dacht, laat ik maar wijs zijn en m´n mond houden verder. Ondertussen zag ik de heli weer verder speuren. Ben benieuwd of de rest is "ontsnapt"...

Of het wat is om daar te rijden ?
Tja, door een heli achterna gezeten te worden lijkt me best spannend...

Ben benieuwd naar het verhaal van de andere rakkers !

" En die kutketting is dus op 2 schakels gelijk gebroken "

Erik

--------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie