Eerst wilde ik alleen de cilinder eraf halen en het motorblok in het frame laten zitten. De kop krijg je er dus al niet af als je niets wilt inslijpen. Eerst nog geprobeerd de tapeinden los te draaien terwijl de kop er nog op zat maar dat ging ook niet. De ellende begon al met de caberateurs los te krijgen, dat viel inderdaad vies tegen om die los te krijgen

Vandaag dus maar het blok uit het frame gehaald, dat ging nog redelijk.
Cilinder eraf weten te halen.
Ik kon geen groeven zien en eigenlijk zag de cilinder wand er nog gewoon goed uit. De zuiger zijn ook geen beschadigingen op aan te zien.
Wat er wel was te zien was een hoop roet in de ontbrandingskamer, op de zuiger en op de kleppen. Zie foto's.
Mijn zuiger veren opgemeten door ze zonder zuiger in de cilinder te stoppen, nr1 had 1.1/1.2mm speling en zuigerveer nr2 had 0.65mm speling. De service limit is 1mm, dus nr1 is 'versleten'.
Wat zou volgens jullie de verklaring zijn van mijn hoge olieverbruik en wat kan ik het beste doen om dit te verhelpen? Nieuwe zuigerveren? Honen? Uitboren + nieuwe zuiger?






