bij afremmen slaan in de pijp
Moderator: ghulst
Met gas dicht op een bocht aankomen is geen compressie probleempje.
Kompressieproblemen onstaan pas als je de cilinder lekker vult en zwaar belast. Er zit amper compressie in een stationair lopende motor, 2takt als 4takt. Maar bedankt voor je meedenken.
Kompressieproblemen onstaan pas als je de cilinder lekker vult en zwaar belast. Er zit amper compressie in een stationair lopende motor, 2takt als 4takt. Maar bedankt voor je meedenken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
compressie blijft altijd hetzelfde ,stationair als volgas.
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
De compressieverhouding blijft hetzelfde. Verschil in slagvolume van zuiger in odp en bdp. Problemen die ontstaan door een te hoge compressie ontstaan meestal bij zwaardere belasting/toerental.
ktm300mxc
Omdat een verbrandings motor effectief gesproken een compressor is verplaatst deze bij volgas meer lucht dan bij stationair en zal dus ook meer lucht samenpersen .
De compressie verhouding blijft idd wel t zelfde.
Ik heb wel eens een snelle nokkenas gemonteerd die op de compressie meten minder compressie einddruk gaf dan de std nokkenas.
Maar met de spoeling bij de juiste toerentallen dus wel meer lucht verplaatste.
Tweetakten weet ik niet zoveel van maar t lijkt misschien iets met combi poorttiming/uitlaat ??
De compressie verhouding blijft idd wel t zelfde.
Ik heb wel eens een snelle nokkenas gemonteerd die op de compressie meten minder compressie einddruk gaf dan de std nokkenas.
Maar met de spoeling bij de juiste toerentallen dus wel meer lucht verplaatste.
Tweetakten weet ik niet zoveel van maar t lijkt misschien iets met combi poorttiming/uitlaat ??
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Is al recht gezet door Marc Otten. Dus dat hoef ik niet meer te doenklaas xr250r schreef:compressie blijft altijd hetzelfde ,stationair als volgas.
Hee Big M, dat is lang geleden dat jij postte. Eerlijk van je om te zeggen dat je weinig verstand hebt van 2takten, maar ik denk dat je je te bescheiden op stelt.
Poorttiming/uitlaattiming zou goed kunnen. Ook ga ik nog voor slechte verbranding bij stationair.
Hij gaat slaan op het moment dat het vliegwiel de motor gaat aandrijven ipv andersom. Alsof de motor omgekeerd gaat werken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zoveel speling op je vliegwiel dat de ontstekingstiming niet meer klopt.huskie schreef: Hij gaat slaan op het moment dat het vliegwiel de motor gaat aandrijven ipv andersom. Alsof de motor omgekeerd gaat werken.
('t is tenslotte al een oud beestje)
PS. m'n Huskie WR250 loopt erg lekker.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Wahahahahah
die Erwin.
Ik kom jou nog wel tegen dit jaar, dan zullen we even zien wie hier een oud beestje is.
Hee trouwens, nu ik je toch spreek. Zondag clubwedstrijdje in apeldoorn, trial dus.
Rij je mee als gastrijder. Zou ik leuk vinden.
die Erwin.
Ik kom jou nog wel tegen dit jaar, dan zullen we even zien wie hier een oud beestje is.
Hee trouwens, nu ik je toch spreek. Zondag clubwedstrijdje in apeldoorn, trial dus.
Rij je mee als gastrijder. Zou ik leuk vinden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dat de compressie bij stationair en volgas hetzelfde is niet helemaal waar volgens mij als het goed is is bij stationair lopen de klep van de powervalve dicht en dus een kleinere uitlaatpoort bij volgas is de klep open dus grotere uitlaatpoort en iets minder compressie.Staat ook vaak bij de technische gegevens van een crosser b.v 12,5:1/ 9,5:1.
heb je het probleem nog steeds? want het kan misschien ook door slijtage komen. Als de carburateur oud is en hij staat ietwat schuin op je cilinder slijt je gasnaald je spoeiernaald uit en krijgt je cilinder nog steeds mengsel als je gashendel dicht hebt. Resultaat is plofjes of klappen in je uitlaat. maar het kan inderdaad ook je uitlaat zijn of valse lucht.
Kiremo,
ik heb het opgelost ....hoi hoi hoi
Het bleek toch aan de slechte verbranding bij stationair te liggen.
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Fijn dat je meedacht.
Ciao
ik heb het opgelost ....hoi hoi hoi
Het bleek toch aan de slechte verbranding bij stationair te liggen.
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Fijn dat je meedacht.
Ciao
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wat is de squish?huskie schreef:Kiremo,
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Ciao
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Is de ruimte tussen bovenkant zuiger en onderkant verbrandingsruimte.
is mede bepalend voor de compressie verhouding
is mede bepalend voor de compressie verhouding
Dus toch compressie...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Beetje Kwalitatief Teleurstellend Materiaal ...huskie schreef:Kiremo,
ik heb het opgelost ....hoi hoi hoi
Het bleek toch aan de slechte verbranding bij stationair te liggen.
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Fijn dat je meedacht.
Ciao
Raar dat een merk als ktm zo een nieuwe motor aflevert.
Iedereen die wat van tuning begrijpt weet hoe belangrijk dat is en hoeveel invloed dit o de prestatie s heeft .
Of ze weten wat wij niet weten maar waar je ongetwijfeld achter gaat komen.
Loopt ie nu nog wel mooi door bovenin toeren??
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Ach,
weet je, het zijn produktie fietsen, en niemand heeft er last van....en het is eigenlijk niet echt een probleem. Hij reed al goed, alleen bij gas dicht doen, ja dat kon beter.
Dus het probleem ben ik zelf. Ik weet hoe een 2takt kan lopen, dus moet die ook zo lopen. En alle motoren worden met te grote squish hoogtes geleverd. Heeft te maken met "better save than sorry".
Bij ktm weten ze ook niet wat voor een "peut" er in de machine gaat. Toevallig hebben wij goede "peut", maar die amerikanen die rijden op troep rond. Of ze moeten "racegas" gaan kopen.
Ieder motor merk optimaliseert zijn squish hoogte niet!!!!!
Enne hij rijdt ook bovenin nog steeds perfect. Ik ben ook niet "overboard" gegaan met de hoogte. Hij heeft nu koud 200psi, waar dat eerst 180psi was, dus no problemo.
weet je, het zijn produktie fietsen, en niemand heeft er last van....en het is eigenlijk niet echt een probleem. Hij reed al goed, alleen bij gas dicht doen, ja dat kon beter.
Dus het probleem ben ik zelf. Ik weet hoe een 2takt kan lopen, dus moet die ook zo lopen. En alle motoren worden met te grote squish hoogtes geleverd. Heeft te maken met "better save than sorry".
Bij ktm weten ze ook niet wat voor een "peut" er in de machine gaat. Toevallig hebben wij goede "peut", maar die amerikanen die rijden op troep rond. Of ze moeten "racegas" gaan kopen.
Ieder motor merk optimaliseert zijn squish hoogte niet!!!!!
Enne hij rijdt ook bovenin nog steeds perfect. Ik ben ook niet "overboard" gegaan met de hoogte. Hij heeft nu koud 200psi, waar dat eerst 180psi was, dus no problemo.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?