hallo,
ik ben op zoek naar een moto voor enkele roadbook ritten en ritjes in het buitenland. Betrouwbaarheid is wel zo fijn en daarom dacht ik aan de honda XR. Nu zit ik te dubben tussen een 400 of een 650. Nu is dat vermogen van die 650 erg fijn maar weegt dat op tegen de handelbaarheid van een 400 ? ben zelf 90 kilo schoon, misschien wat veel voor een 400 ?
btw, ik hoef er geen maisplakcross mee te houden !!
Graag jullie mening en vooral als je beide machines hebt gereden
alvast bedankt.
XR400 of XR650 ?
Moderator: ghulst
Heb je off-road ervaring, ja dan zou je voor de 650 kunnen gaan.
Noui ik heb zelf een xr650r gehad ,die idd erg veel vermogen had en op de maisplak ook gewoon 145 km/h haalde maar stuurde als een varken.
Wil je er buitenlandse offroad trips mee gaan doen is het vermogen wel erg lekker maar t stuurgedrag van een xr 400 maakt t leven een stuk minder vermoeiend(bovendien is luchtgekoeld minder kwetsbaar)
Tja moeilijke keuze ,beide erg bertouwbaar en allebij een sterke kant.
Ondanks mijn gewicht en postuur 196cm en 98 KG zou ik toch eens een goede testrit op een 400 willen doen
Wil je er buitenlandse offroad trips mee gaan doen is het vermogen wel erg lekker maar t stuurgedrag van een xr 400 maakt t leven een stuk minder vermoeiend(bovendien is luchtgekoeld minder kwetsbaar)
Tja moeilijke keuze ,beide erg bertouwbaar en allebij een sterke kant.
Ondanks mijn gewicht en postuur 196cm en 98 KG zou ik toch eens een goede testrit op een 400 willen doen
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Ik heb alleen ervaring met een XR400.
Ik heb er offroadritten (NL), enduro's (NL), roadbookritten (NL, B, F, Marokko) en rallies (Kroatie, Marokko) mee gereden. Voor de laatste paar rallies is de motor aangepast (440cc, hoge compressie, andere nokkenas en flatslide carb). Vermogen is van 27 naar 35 achterwiel pk's gegaan. Dat is erg leuk maar niet per se noodzakelijk.
De vering is origineel onvoldoende (zoals bij veel motorfietsen). Ik heb deze direct aan laten passen bij WP (nu HK) Ik weeg ook 90kg.
Zeker bij buitenlandse roadbookritten zijn er weinig situaties waarin je veel vermogen nodig hebt. (In België rijden ze bv. veel vaker met 250cc itt hier met 510cc)
Gewicht zit altijd in de weg, een XR400 is echt lekker licht. Daarbij rijdt ie lekker soepel wat het weer makkelijker maakt zeker als beginner.
Het stuurgedrag van een XR400 in vergelijking met een Huskie, de XR wil erg graag rechtdoor. Maar dat geeft ook wel weer de nodige rust op langere paden.
Geen waterkoeling is inderdaad een groot voordeel, met een paar handkappen om de handles heen kan er eigenlijk niets meer stuk bij het vallen.
Enige wat ontbreekt is een el. starter. Hij trapt niet moeilijk aan maar zeker als ie op een "onhandig" plek afslaat is dat jammer.
Een el. start kit bij xrstuff.co.uk komt op 1600 euro.
In Italië leveren ze nieuwe XR400 en XR440 met el. starter! Overigens wel voor heel veel geld.
Ik kan de XR in ieder geval van harte aanbevelen.
Plaatjes van aanpassingen en ritjes op m'n fotoboekenplank
Meer roadbookrijders kom je tegen op allroadmaniacs
Ik heb er offroadritten (NL), enduro's (NL), roadbookritten (NL, B, F, Marokko) en rallies (Kroatie, Marokko) mee gereden. Voor de laatste paar rallies is de motor aangepast (440cc, hoge compressie, andere nokkenas en flatslide carb). Vermogen is van 27 naar 35 achterwiel pk's gegaan. Dat is erg leuk maar niet per se noodzakelijk.
De vering is origineel onvoldoende (zoals bij veel motorfietsen). Ik heb deze direct aan laten passen bij WP (nu HK) Ik weeg ook 90kg.
Zeker bij buitenlandse roadbookritten zijn er weinig situaties waarin je veel vermogen nodig hebt. (In België rijden ze bv. veel vaker met 250cc itt hier met 510cc)
Gewicht zit altijd in de weg, een XR400 is echt lekker licht. Daarbij rijdt ie lekker soepel wat het weer makkelijker maakt zeker als beginner.
Het stuurgedrag van een XR400 in vergelijking met een Huskie, de XR wil erg graag rechtdoor. Maar dat geeft ook wel weer de nodige rust op langere paden.
Geen waterkoeling is inderdaad een groot voordeel, met een paar handkappen om de handles heen kan er eigenlijk niets meer stuk bij het vallen.
Enige wat ontbreekt is een el. starter. Hij trapt niet moeilijk aan maar zeker als ie op een "onhandig" plek afslaat is dat jammer.
Een el. start kit bij xrstuff.co.uk komt op 1600 euro.
In Italië leveren ze nieuwe XR400 en XR440 met el. starter! Overigens wel voor heel veel geld.
Ik kan de XR in ieder geval van harte aanbevelen.
Plaatjes van aanpassingen en ritjes op m'n fotoboekenplank
Meer roadbookrijders kom je tegen op allroadmaniacs
#777 - Mijn fotoboekenplank
en geloof me, die dobbelaar is op die 400 in de rallies lastig bij te houden ...erwindob schreef:Ik heb alleen ervaring met een XR400.
Ik heb er offroadritten (NL), enduro's (NL), roadbookritten (NL, B, F, Marokko) en rallies (Kroatie, Marokko) mee gereden. Voor de laatste paar rallies is de motor aangepast (440cc, hoge compressie, andere nokkenas en flatslide carb). Vermogen is van 27 naar 35 achterwiel pk's gegaan. Dat is erg leuk maar niet per se noodzakelijk.
[/url]
Bedankt voor jullie reacties
Een beginner ben ik nie meer te noemen. in 2000 heb ik de 650 al nieuw gehad maar vond hem destijds te zwaar voor rijden in het westelijk havengebied (je trok hem niet lekker over de knippen heen).
nu ben ik (gelukkig wat ouder) en rij ik geen knmv ritten en havengebied meer. het accent is meer verschoven naar roadbookritten in het buitenland, niet meer het echte knalwerk maar gewoon lekker doorrijden.
IIt vroegah wil ik er liefst niet zoveel geld aan uit geven en dan neig ik toch naar een 400. vraag is alleen vanaf welk bouwjaar is de 400 interessant en probleemloos ?
ik kan een 96 en een 98 kopen met minder dan 10k op de klok voor ongeveer dezelfde prijs.
Een beginner ben ik nie meer te noemen. in 2000 heb ik de 650 al nieuw gehad maar vond hem destijds te zwaar voor rijden in het westelijk havengebied (je trok hem niet lekker over de knippen heen).
nu ben ik (gelukkig wat ouder) en rij ik geen knmv ritten en havengebied meer. het accent is meer verschoven naar roadbookritten in het buitenland, niet meer het echte knalwerk maar gewoon lekker doorrijden.
IIt vroegah wil ik er liefst niet zoveel geld aan uit geven en dan neig ik toch naar een 400. vraag is alleen vanaf welk bouwjaar is de 400 interessant en probleemloos ?
ik kan een 96 en een 98 kopen met minder dan 10k op de klok voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik weet niet van noemenswaardige verschillen in de div. bouwjaren.
Eind 96 zijn de eerste gemaakt
Ik heb in 2004 nog een nieuwe gekocht.
Eind 96 zijn de eerste gemaakt
Ik heb in 2004 nog een nieuwe gekocht.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Je website doet het niet, of ligt dat aan mij?erwindob schreef: Plaatjes van aanpassingen en ritjes op m'n fotoboekenplank
Honda crf 250
Denk van wel.ktm_gs300 schreef:Je website doet het niet, of ligt dat aan mij?
Net foto's van Alphen zitten kijken. Is vlakbij en toch herken ik niet waar jullie hebben verzameld.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hier doet ie het ook,Sjokske schreef:Denk van wel.ktm_gs300 schreef:Je website doet het niet, of ligt dat aan mij?
Net foto's van Alphen zitten kijken. Is vlakbij en toch herken ik niet waar jullie hebben verzameld.
Alphen was een kampeerboerderij, de Kiek geloof ik zo uit m'n hoofd.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Hier doet de website van Erwin het ook.
Ik zou gewoon voor een xr400 gaan.
Je hebt voor een roadbook rit het vermogen van een 650 echt niet nodig, en het verschil in gewicht is echt heel erg goed merkbaar volgens mij.
Als je stilvalt met een 400 dan heb je hem veel makkelijker weer aan getrapt.
Als je meer vermogen/koppel wil hebben dan moet je voor een 650 gaan, maar ik denk niet dat je dat nodig hebt met een roadbook rit.
Ik heb een week met een xr400 gereden in zweden en dat was prima te doen, heb echter nog nooit met een 650 gereden wel met een 600.
Je hebt voor een roadbook rit het vermogen van een 650 echt niet nodig, en het verschil in gewicht is echt heel erg goed merkbaar volgens mij.
Als je stilvalt met een 400 dan heb je hem veel makkelijker weer aan getrapt.
Als je meer vermogen/koppel wil hebben dan moet je voor een 650 gaan, maar ik denk niet dat je dat nodig hebt met een roadbook rit.
Ik heb een week met een xr400 gereden in zweden en dat was prima te doen, heb echter nog nooit met een 650 gereden wel met een 600.
Wonderbaarlijk, hij doet het weer! Mooie foto'serwindob schreef:Hier doet ie het ook,Sjokske schreef:Denk van wel.ktm_gs300 schreef:Je website doet het niet, of ligt dat aan mij?
Net foto's van Alphen zitten kijken. Is vlakbij en toch herken ik niet waar jullie hebben verzameld.
Alphen was een kampeerboerderij, de Kiek geloof ik zo uit m'n hoofd.
Honda crf 250
Daar rijden wij ook nooit door.Sjokske schreef: Net foto's van Alphen zitten kijken. Is vlakbij en toch herken ik niet waar jullie hebben verzameld.
Je komt er wel langs als je vanaf de nieuwkerksedijk richting Alphen rijdt en op het eind van het zandpad bij het beeld rechtsaf gaat.
Wij rijden dan altijd rechtdoor zodat we in Riel uitkomen maar halverwege dat zandpad kan je ook de weg naar rechts toe volgen en daar moet volgens mij die kampeerboerderij zijn.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Heb gezien op Goegeltje Urt waar het is (iets zuidelijk van het defensieterreintje waar we op weg naar huis wel eens langskomen).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Defentieterreintje is '' de kiek''.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/