welke *&%$#$## heeft die DR750 eigenlijk ontworpen?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hya,

Zie ik nou een handigheidje over het hoofd of is die DR ontworpen door een of andere kantoor*** ?

Met de Parijs->Dakar achtergrond van onze DRen zou je verwachten dat alles snel en eenvoudig te repareren moet zijn.
Je hebt tenslotte niet alle tijd van de wereld als je in de sahara aan het racen bent.
Toch?

Nu bleek dat het stotteren toch nog niet verholpen was. Dus de carbs er weer onder vandaan.
Kuip los .. zadel eraf .. tankhelft 1 los .. tankhelft 2 los .. accu eruit .. electro los .. accubak los .. luchtfilter los .. zo hé hé eindelijk kunnen de carbs los.
Maar dan hoe die accubak en dat filter vast zitten ... die boutjes zitten echt op de meest idiote plekken.


Maar 't is weer gelukt ... vlotters afgesteld, naalden tandje omhoog en meteen getrakteerd op een nieuw luchtfilter.
En nou de hele reut weer in elkaar Afbeelding

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

volgens mij een japaner :wink:
en die katoor*** ontwerper kom je overal tegen :roll:
bij de 800 gaat het iets makkelijker..
kuipwerk eraf, zadel met slot er af :wink: tank en dan sjore maar aan die carbs :?

en hoe loop ie nu?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

zappa.suzuki schreef:..en hoe loop ie nu?
eh ... Niet ...... carbs, luchtfilter, accubak, bobines en accu zitten weer vast op hun orginele plek.
Nu de 2 tanks, zadel en kuip nog en dan gaan we het maar weer proberen.
Maar ik heb nu wel goede hoop :D ...... maar dat had ik de vorige keer ook :?

Maarûh ... het de- en montage probleem ervaren dus alle DR 750/800 rijders?
Nou, dan ben ik gelukkig niet alleen :silly:

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

nou, bij mij dus geen accubak los enzo :? zadel gaat los met slotsleutel.
mischien heb je hier wat aan..
http://home.germany.net/avehrenb/Big/vergaseraus_e.html
suc6 zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hehehe de eerste paar regels van die link geven precies aan wat er moet gebeuren.
De rest van dat bericht is volgens mij alleen voor de 800 en niet de 750.

Cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

volgens mij in zijn geheel over een 750..
bij mij plastic, enkele tank en zadel er af en dan wrikken :twisted:
vergt nogal wat kracht.. moet soms zweten en dat doe ik niet gauw :wink:
hoef dus niks los te schroefen.. lucht filter zit onder het zadel enzo
beetje siliconnenspray op de rubbers spuiten zou kunnen helpen bij het monteren, werkt ook goed bij banden monteren en heeft het voordeel dat het de velg niet aantast zoals een zeep sopje...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Aha ... ik dacht het vanwege [Menu DR800 maintenance] wat rechts onderaan de pagina staat :oops: :lol:
Trouwens, die valbeugels die ik heb zorgen er nou ook niet echt voor dat je de carbs makkelijk eruit kan krijgen (maar das m'n eigen schuld) :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

die beugels zitten bij mij ook wel een beetje in de weg :?
mar ben blij dat ik ze heb :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

hehe ... ik wil ze ook niet meer kwijt Afbeelding
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Ow even een tipje voor een ieder :idea:
Voordat je je tank en de hele reut gaat monteren ... check ff of alles vast zit op de plek waar het vast moet zitten :!:
Als je namelijk je gaskabel vergeet vast te zetten en af te stellen dan is dat nogal een gynaecologenklus om 'm alsnog vast te zetten terwijl de tank e.d. er al op zit.
Zelf met onderstaand gereedschap lukt 't ....net wel net niet.

Afbeelding

Maar hij staat weer in elkaar, nog ff de acculader erop en morgen een stukje toeren.

cheers,
Dennis ;)
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Je hebt mijn medenleven Camo!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

:mrgreen:
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

zappa.suzuki schreef:...en hoe loop ie nu?
HIJ LOOPT! EN HIJ LOOPT GOED!! :multi:

Moet alleen binnenkort toch de sproeiernaalden wat terug zetten, krijgt nu teveel benzine :lol:

Net ff uitgeprobeert, continue 140 voor langere tijd en 'm dan nog ff doortrekken naar 160 no problemo, geen gestotter meer :D
Van 110 naar 80 laten zakken en dan langzaam naar de 120 en blijven rijden geen gestotter meer :D
Gas los en afremmen voor een bocht .... vlammen uit de uitlaat :twisted:

ik is happy :D
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Wat was het probleem ook alweer?

Mijn luchtfilter was laatst ook aan vervanging toe, ik merkte dat doordat wanneer ik eventjes een vaste gasstand had en hierna het gas opentrok begon hij eventje te stotteren voordat hij goed op het gas ging. In het begin was dit niet zo te merken maar met de tijd werd het steeds heftiger en gebeurde het met korte vaste gas standen.

Nieuwe luchtfilter en het probleem was weg.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Het probleem was stotteren (en teruglopen) bij het proberen te rijden van een constante snelheid boven de 110.
Waarschijnlijk was dit te wijten aan én een vervuild luchtfilter én een knik in een van de benzineslangetjes.

cheers,
Dennis
JeeWee
Berichten: 64
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 11:59
Locatie: Elst (gelderland)
Contacteer:

Misschien is tie ontworpen door dezelfde geniale geest die de DR350 heeft ontworpen 8)
Carb sproeiers veranderen; 2 klemmen iets lossen, carb een stukkie draaien.
Carb naald verstellen; dezelfde klemmen los maar nu de carb de andere kant opdraaien :lol:

Oja aan het eind de twee "slangeklemmen" wel weer vast draaien..

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

slim gevonden :)
maar de 750 en 800 hebben 2 carbs.. een enkelen carb van 44mm vonden ze iets te gek bij suzuki, dus zijn 2 24mm carbs geworden 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Mja ... en das meteen de reden dat mijn DR750 als tweecylinder te boek staat :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 21:40
Locatie: Op de Veluwe

Bij mijn 750 big kan ik na het los maken van het plastic en het zadel de tank in zijn geheel er af halen, wel zoren dat je geen volle tank hebt natuurlijk. Ik krijg de vlotterbakjes niet los daar een of ander onverlaat de schroefen dol heeft gedraaid!! Iemand een tip?
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb nooit gestoeid met de caberateurs maar dit heb ik vaker met succes toegepast bij dolgedraaide carter kruiskoppen: Met een dremel en klein slijpschijfje een gleuf in de koppen slijpen.

Dan de caberateur in een bankschoef en met een impact schroevendraaier de schroeven los tikken.

Verhitten zou je ook kunnen proberen maar zorg dat er geen benzine meer inzit.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hmm dat moet ik dan ook eens proberen ... tot nu toe leek het er bij die van mij op dat ik de tank er niet in z'n geheel af kon halen omdat dan die kluwe met benzineslangetjes de boel klem hielden.

Die schroefjes doe ik met een smal beiteltje schuin op een zijkant (tegen de klok is) en dan met de hamer er een paar pestklappen op geven.
Heb je 'm een kwartslag los dan kan de rest met de schroevendraaier.
Je moest tenslotte toch al nieuwe schroefjes er in doen :mrgreen:

cheers,
Dennis 8)
Gebruikersavatar
Barros
Berichten: 68
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 21:40
Locatie: Op de Veluwe

Al eens geprobeerd het luchtfilter te vervangen van een 750 :twisted:
Moet eerst de tank er af !
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Eh? .... bij de mijne wat het de linker kap eraf ... klepje los (3 schroeven) en voilá
Vond het juist merkwaardig waarom dat wel makkelijk ging .. en iets aan je carbs doen juist niet.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

heb geen 750 maar volgens mij hoeft de tank er niet af?
Bij de 800 sleutel in slotje zadel optillen en er af, 4 schroefjes los :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bij moet de tank er ook af wil ik bij het 3e schroefje komen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Plaats reactie