Hallo allemaal,
Aangezien het tijd wordt voor een andere motor, is mijn interrese gevallen op Gasgas en dan vooral de ec300.
Ik weet dat enkele van jullie erop rijden, maar er zijn maar weinig topics over deze motor (is dit een goed of slecht teken )
Had graag wat gebruikers ervaringen gehoord over het wel of niet aangaan van een dergelijk huwelijk, plus en min punten vd moto e.d.
Ben zeer benieuwd. (en ja, er is al contact met Oerlemans voor een testrit binnenkort)
Bvd,
Ger
Oja, inzet bereik is vanalles en wat: off-road ritjes, AK ritjes, Bilstain, mee op vakantie (op de trailer) en de buurt onveilig maken.....
M.a.w. leuk spelen.
Ervaringen gg 300ec
Moderator: ghulst
Ger,
Ikzelf rij er niet op, maar een aantal Team Maatjes wel. Ik moet zeggen dat ze veel vermogen hebben en zeer betrouwbaar zijn. (Betrouwbaarder dan de GG 4-takten).
Die maatjes zitten niet op dit forum, maar Henkzelf wel en die heeft er ook één. (dacht ik)
Ikzelf rij er niet op, maar een aantal Team Maatjes wel. Ik moet zeggen dat ze veel vermogen hebben en zeer betrouwbaar zijn. (Betrouwbaarder dan de GG 4-takten).
Die maatjes zitten niet op dit forum, maar Henkzelf wel en die heeft er ook één. (dacht ik)
Ja Henk heeft er een.... en hij promoot hem vaak, dus hij zal er wel tevreden mee zijn.
Volgens mij zijn ze alleen wat zwaarder dan de ktm's, maar dat hoeft geen probleem te zijn, natuurlijk als je zelf al meer dan 100kg weegt
Volgens mij zijn ze alleen wat zwaarder dan de ktm's, maar dat hoeft geen probleem te zijn, natuurlijk als je zelf al meer dan 100kg weegt
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik heb er ook eentje, heb een overjaarse in de winkel gekocht een 2005. Moet zeggen dat ik er aleen goed kan overspreken. Sturen als een fietsje, voelt heel licht aan,ziet er ook licht uit.
Enorm veel koppel onderin (kom zelf van een yamaha yz250) en als die valve opengaat loopt die mooi door als een zonnetje. Topsnelheid ligt op 114km/u.
Is zalig afgeveerd en goed instelbaar met vooraan die marzochi vork en achteraan ohlins.
onderhoud valt ook mooi mee (voordeel van 2takt zeker)
De 2005 heeft nog wat ruwe kantjes op de afwerking (braampje hier een daar op de plastiek enzo) maar heb naast een 2007 gestaan en moet zeggen dat die puik is afgewerkt.
Eerlijk gezegd denk ik dat het verschil tussen een ktm300 en een gasgas 300 niet zo groot is...
Is een moto waar je zo verliefd op word... haalt zich door alle situaties mooi door.
greetz
Enorm veel koppel onderin (kom zelf van een yamaha yz250) en als die valve opengaat loopt die mooi door als een zonnetje. Topsnelheid ligt op 114km/u.
Is zalig afgeveerd en goed instelbaar met vooraan die marzochi vork en achteraan ohlins.
onderhoud valt ook mooi mee (voordeel van 2takt zeker)
De 2005 heeft nog wat ruwe kantjes op de afwerking (braampje hier een daar op de plastiek enzo) maar heb naast een 2007 gestaan en moet zeggen dat die puik is afgewerkt.
Eerlijk gezegd denk ik dat het verschil tussen een ktm300 en een gasgas 300 niet zo groot is...
Is een moto waar je zo verliefd op word... haalt zich door alle situaties mooi door.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ger, a.s zondag 04/11 kan je de GasGas gaan proefrijden in Bilstain. Gewoon er naar toe gaan, en je aanmelden.
Initiatief van de Belgische importeur.
Jo VdB
Initiatief van de Belgische importeur.
Jo VdB
raar, die motor is nu toch terug al 3jaar dezelfde zonder enige aanpassing...pHreaC schreef:Heb nu een yz250 staan van 07 en moet zeggen dat de afwerking van dit fietsje me wat tegenvalt, had meer verwacht van yamaha...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Eens kijken of we de agenda van het thuisfront kunnen gaan aanpassen.Jo VdB schreef:Ger, a.s zondag 04/11 kan je de GasGas gaan proefrijden in Bilstain. Gewoon er naar toe gaan, en je aanmelden.
Initiatief van de Belgische importeur.
Jo VdB
Jo, alvast bedankt voor de tip.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Euh, Jo,
Je désire :
" Pour permettre à tout le monde de tester les machines, seuls 3 tests maximum seront possibles. Le choix d’une de ces activités est cumulable avec les essais motos."
° Participer uniquement aux essais
° Participer à l’Endurozone
° Participer au Trial Trophy
Ik wil gewoon enkele rondjes rijden, wat moet ik kiezen ?
Bvd,
Ger
Je désire :
" Pour permettre à tout le monde de tester les machines, seuls 3 tests maximum seront possibles. Le choix d’une de ces activités est cumulable avec les essais motos."
° Participer uniquement aux essais
° Participer à l’Endurozone
° Participer au Trial Trophy
Ik wil gewoon enkele rondjes rijden, wat moet ik kiezen ?
Bvd,
Ger
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Kies voor de "essais", dit zijn de "testen" zonder meer.
Endurozone kan je een parcours rijden met je eigen moto, dat dan gechronometreerd wordt
En daarnaast heb je nog de trial-testen (van de GasGas trialmodellen)
Jo VdB
Endurozone kan je een parcours rijden met je eigen moto, dat dan gechronometreerd wordt
En daarnaast heb je nog de trial-testen (van de GasGas trialmodellen)
Jo VdB
Aangekomen om 10.00 uur en de eerste keer dat ik op een motor kon rijden 14.30 uur (gg 300ec) en om 16.30 uur de 450. Met andere woorden: erg druk en wellicht dat we eerder hadden moeten opstaan.
Na het inschrijven de modellen die tentoongesteld stonden eens goed bekeken (Öhlins ziet er toch een stuk degelijker uit dan Marzocchi vering, verschil in praktijk ?), daarna een rondje over het domein gelopen en gekeken naar de trail-kunstenaars (is toch niet normaal wat die gasten paraat maken op een motor, opstapjes van dik een meter op gladde stenen bedekt met een laagje modder). Je zou er bijna het off-road rijden voor opgeven en je overgeven aan de kunst van het trail rijden.
Enfin, inschrijven verliep al moeilijk, aangezien men enkel en alleen de Franse taal gebruikt (niet dat ik mij de moeite niet wil nemen om er wat van te maken, maar het schiet dus echt niet op... mijn kennis van de Franse taal is daadwerkelijk very petit peu en niet uit onwil). Eigenlijk ongelooflijk dat enkele kilometers over de grens er enkel en alleen de Franse taal wordt gesproken. Ik ben al in veel landen geweest en overal lukte het mij nog aardig om (met handen en voeten) te communiceren, maar ik het had het gevoel dat ik heel erg ver van Nederland (of Europa) verwijdert was, wellicht dat zij er net zo over denken
We hebben een tijdje gekeken naar het proefrijden op het parcour, wat meer weg heeft van glibberen en glijden in een braadpan, waar een eitje in de olijfolie wordt gebakken. Ondanks de hoop dat we eerder konden proefrijden, wat met een dergelijke taal barrière geen sinecure is, zijn wij enige tijd later (13.00 uur) onverichterzake naar huis gekeerd. De wachtijd was te lang en mijn inziens kun je in dergelijke omstandigheden toch geen gerechtvaardige menig opdoen over de kwaliteiten van een motor.
Resume (Frans ?), toch maar een vervolg afspraakje bij Oerlemans om te kijken of het mogelijk is om een goede indruk te krijgen over een motor die mijn interesse heeft.......
Ps normaal l... ik niet zo veel, maar ik moest het even kwijt....
Na het inschrijven de modellen die tentoongesteld stonden eens goed bekeken (Öhlins ziet er toch een stuk degelijker uit dan Marzocchi vering, verschil in praktijk ?), daarna een rondje over het domein gelopen en gekeken naar de trail-kunstenaars (is toch niet normaal wat die gasten paraat maken op een motor, opstapjes van dik een meter op gladde stenen bedekt met een laagje modder). Je zou er bijna het off-road rijden voor opgeven en je overgeven aan de kunst van het trail rijden.
Enfin, inschrijven verliep al moeilijk, aangezien men enkel en alleen de Franse taal gebruikt (niet dat ik mij de moeite niet wil nemen om er wat van te maken, maar het schiet dus echt niet op... mijn kennis van de Franse taal is daadwerkelijk very petit peu en niet uit onwil). Eigenlijk ongelooflijk dat enkele kilometers over de grens er enkel en alleen de Franse taal wordt gesproken. Ik ben al in veel landen geweest en overal lukte het mij nog aardig om (met handen en voeten) te communiceren, maar ik het had het gevoel dat ik heel erg ver van Nederland (of Europa) verwijdert was, wellicht dat zij er net zo over denken
We hebben een tijdje gekeken naar het proefrijden op het parcour, wat meer weg heeft van glibberen en glijden in een braadpan, waar een eitje in de olijfolie wordt gebakken. Ondanks de hoop dat we eerder konden proefrijden, wat met een dergelijke taal barrière geen sinecure is, zijn wij enige tijd later (13.00 uur) onverichterzake naar huis gekeerd. De wachtijd was te lang en mijn inziens kun je in dergelijke omstandigheden toch geen gerechtvaardige menig opdoen over de kwaliteiten van een motor.
Resume (Frans ?), toch maar een vervolg afspraakje bij Oerlemans om te kijken of het mogelijk is om een goede indruk te krijgen over een motor die mijn interesse heeft.......
Ps normaal l... ik niet zo veel, maar ik moest het even kwijt....
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....