Aangekomen om 10.00 uur en de eerste keer dat ik op een motor kon rijden 14.30 uur

(gg 300ec) en om 16.30 uur

de 450. Met andere woorden: erg druk en wellicht dat we eerder hadden moeten opstaan.
Na het inschrijven de modellen die tentoongesteld stonden eens goed bekeken (Öhlins ziet er toch een stuk degelijker uit dan Marzocchi vering, verschil in praktijk ?), daarna een rondje over het domein gelopen en gekeken naar de trail-kunstenaars (is toch niet normaal wat die gasten paraat maken op een motor, opstapjes van dik een meter op gladde stenen bedekt met een laagje modder). Je zou er bijna het off-road rijden voor opgeven en je overgeven aan de kunst van het trail rijden.
Enfin, inschrijven verliep al moeilijk, aangezien men enkel en alleen de Franse taal gebruikt (niet dat ik mij de moeite niet wil nemen om er wat van te maken, maar het schiet dus echt niet op... mijn kennis van de Franse taal is daadwerkelijk very petit peu en niet uit onwil). Eigenlijk ongelooflijk dat enkele kilometers over de grens er enkel en alleen de Franse taal wordt gesproken. Ik ben al in veel landen geweest en overal lukte het mij nog aardig om (met handen en voeten) te communiceren, maar ik het had het gevoel dat ik heel erg ver van Nederland (of Europa) verwijdert was, wellicht dat zij er net zo over denken
We hebben een tijdje gekeken naar het proefrijden op het parcour, wat meer weg heeft van glibberen en glijden in een braadpan, waar een eitje in de olijfolie wordt gebakken. Ondanks de hoop dat we eerder konden proefrijden, wat met een dergelijke taal barrière geen sinecure is, zijn wij enige tijd later (13.00 uur) onverichterzake naar huis gekeerd. De wachtijd was te lang en mijn inziens kun je in dergelijke omstandigheden toch geen gerechtvaardige menig opdoen over de kwaliteiten van een motor.
Resume (Frans ?), toch maar een vervolg afspraakje bij Oerlemans om te kijken of het mogelijk is om een goede indruk te krijgen over een motor die mijn interesse heeft.......
Ps normaal l... ik niet zo veel, maar ik moest het even kwijt....
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....