Ktm-dag 21 Oktober
Moderator: ghulst
hahaha!! meer van dit soort film graag!!! Geweldig!!Bosje schreef:Ik heb genoten, alleen in de vierde ronde ging mn zadel me inhalen
en ja, ik val weleens, lekker boeien, ik hebbut naar mn zin
was wel grappig, 99% reed om de modderpoel heen (ik ook) totdat ik de filmende bekenden zag staan, en vol erin, iets dieper dan ik had verwacht, met flink remmende werking
edit: camspulletjes zijn trouwens van yuri, maar mocht niet rijden op zn hondahok
-
Even iets anders: Ik was er die dag met vrouw en kinders met de auto naar toe gekomen. Heb ik een bekeuring aan mijn broek omdat m'n wagen in de berm geparkeerd stond ! En met mij nog veeeeeele anderen.
Ik heb nog effe op internet gezocht, maar ik kan niets vinden waarom ik daar niet zou mogen parkeren?! Zie ik een regeltje over het hoofd?
Ik heb nog effe op internet gezocht, maar ik kan niets vinden waarom ik daar niet zou mogen parkeren?! Zie ik een regeltje over het hoofd?
bushmaster; wat ik uit de berichten op het terrein begreep, was dat je niet aan de kant van het fietspad mocht parkeren.
Dat is een paar keer omgeroepen. Ook dat de politie aan het schrijven ging
Ja, die weten een dag wel te vergallen!
Uploading (duurt 2 uur )klomp schreef:super!!!!!!! de eerste was erg leuk en goed gefilmd!Bosje schreef:vanavond komt er een hele ronde on-line, nog ff geduld dusktm_gs300 schreef:Kunnen we ook de hele ongeedite versie van de film zien
bushmaster; wat ik uit de berichten op het terrein begreep, was dat je niet aan de kant van het fietspad mocht parkeren.
ik realiseer m enet dat ik nu met mn gestuntel mezelf wel erg bloot geef he!
Allways replace the cheapest parts first
Je bent niet de enige
Ik heb meestal ook meer zand in m'n mond als op de motor
Hoort er allemaal bij!
Ik heb meestal ook meer zand in m'n mond als op de motor
Hoort er allemaal bij!
Zeg bosje, hebben wij jou zien staan? We reden redelijk laat (half 3 ofzo) met 3 marchalls nog een rondje en toen stond er iemand in het bieten veld (of wat er ook groeide) dat zeg maar uitgegraven was (waar dus je zadel je in ging halen). We hebben toen even bij iemand gestopt die ook een helmcamera had!
Honda crf 250
Jepz, dat was ikktm_gs300 schreef:Zeg bosje, hebben wij jou zien staan? We reden redelijk laat (half 3 ofzo) met 3 marchalls nog een rondje en toen stond er iemand in het bieten veld (of wat er ook groeide) dat zeg maar uitgegraven was (waar dus je zadel je in ging halen). We hebben toen even bij iemand gestopt die ook een helmcamera had!
tel er nog maar 2 uur bij op, uploaden is nie goed gegaanBosje schreef:Uploading (duurt 2 uur )klomp schreef:super!!!!!!! de eerste was erg leuk en goed gefilmd!Bosje schreef: vanavond komt er een hele ronde on-line, nog ff geduld dus
ik realiseer m enet dat ik nu met mn gestuntel mezelf wel erg bloot geef he!
Hehe:
www.bosy.nl/crossen/ktmdagheleronde.wmv (rechtermuisknop, doel opslaan als...)
tis duidelijk te zien waar ik aan moet werken: snelheid behouden in bochten. Aan het einde na de val in het bos zegmaar was de gang er flink uit want stonden mn voorpoten scheef. linkerhandvat stond 5 cm meer naar achter dan de rechter, stuurt errug klote
www.bosy.nl/crossen/ktmdagheleronde.wmv (rechtermuisknop, doel opslaan als...)
tis duidelijk te zien waar ik aan moet werken: snelheid behouden in bochten. Aan het einde na de val in het bos zegmaar was de gang er flink uit want stonden mn voorpoten scheef. linkerhandvat stond 5 cm meer naar achter dan de rechter, stuurt errug klote
dan moet je bij yuri zijn, maar ik denk dat je voor een honderd of 5/6 heel goed op weg bent. een bullitcam en een draagbare mediaplayer die ook opneemt op harde schijf. dingetje werkt goed, en ongeveer 3 á 4 uur opname per accu (hij heeft er twee bij zich). staat altijd garant voor vele gigabytes plezier en dito uitzoekwerkktm_gs300 schreef:Wow klasse!
Mooi hoor, en bochten zijn voor de meeste moeilijk.
Maar vertel eens waar je opname/camera systeem uit bestaat.. Zoiets wil ik ook wel!
filmen is leuk, maar voordat er wat leuks op internet staat, gaat een hoop tijd inzitten hoor. tenzij je ruw materiaal on-line gooit zoals dit rondje, maar zeg zelf, is niet echt supervermakelijk. filmpje van 3 á 5 minuten met alleen actie is leuker!
maar ff wachten op yuri, die post de specs van zn spulletjes wel
Nou komt 'ie:
Archos 604 30gb mediarecorder
Schrijft weg in AVI-formaat met DIVX-compressie; 1 uur film = ongeveer 1 gb. Met 1 accu doe je 4-5 uur.
Speciale dock voor AV in/out
Sony Super EXVIEW CCD High resolution 560 TVL (ofzo) bulletcam met wide angle lens
Panasonic NV-GS 400, voor het standaard filmwerk
Werkt allemaal prima; het is schokbestendig, kan lekker lang opnemen zonder dat je je zorgen moet maken over een tape die na een uurtje vol is of een accu die bijna leeg is. En mocht je in het ergste geval de harddisk van de recorder slopen koop je gewoon een nieuwe (ipv. een nieuwe camera, net ff duurder).
Wel een hoop nadelen: de recorder schrijft zijn beelden weg met DIVX-compressie, dus als je iets leuks gemonteerd hebt en je wil het exporteren, is 'ie uren bezig om het van DIVX naar een ander formaat om te zetten.
Verder heeft de bulletcam alleen een tulpstekker voor het linker audiokanaal, dus hij neemt alleen links op. En ook nog 'es in een compressieformaat waar Premiere niet mee overweg kan (volgens mij MP3), dus ik moet in een apart programma (Virtualdub) eerst het audiospoor 'rippen' naar een WAV-bestand wat ik later weer samenvoeg in Premiere. Snapt u het nog?
En dan ook nog wat Bosje al aangaf: je bent uren bezig met het uitzoeken van leuk materiaal, want op 4 uur ruwe beelden zit bijna niemand te wachten. Als je een beetje handig bent komt dat wel goed, maar toch.
Met die 500-600 euro ga je het niet redden trouwens, je moet eerder richting 800-900 euro denken (bulletcam + recorder).
Archos 604 30gb mediarecorder
Schrijft weg in AVI-formaat met DIVX-compressie; 1 uur film = ongeveer 1 gb. Met 1 accu doe je 4-5 uur.
Speciale dock voor AV in/out
Sony Super EXVIEW CCD High resolution 560 TVL (ofzo) bulletcam met wide angle lens
Panasonic NV-GS 400, voor het standaard filmwerk
Werkt allemaal prima; het is schokbestendig, kan lekker lang opnemen zonder dat je je zorgen moet maken over een tape die na een uurtje vol is of een accu die bijna leeg is. En mocht je in het ergste geval de harddisk van de recorder slopen koop je gewoon een nieuwe (ipv. een nieuwe camera, net ff duurder).
Wel een hoop nadelen: de recorder schrijft zijn beelden weg met DIVX-compressie, dus als je iets leuks gemonteerd hebt en je wil het exporteren, is 'ie uren bezig om het van DIVX naar een ander formaat om te zetten.
Verder heeft de bulletcam alleen een tulpstekker voor het linker audiokanaal, dus hij neemt alleen links op. En ook nog 'es in een compressieformaat waar Premiere niet mee overweg kan (volgens mij MP3), dus ik moet in een apart programma (Virtualdub) eerst het audiospoor 'rippen' naar een WAV-bestand wat ik later weer samenvoeg in Premiere. Snapt u het nog?
En dan ook nog wat Bosje al aangaf: je bent uren bezig met het uitzoeken van leuk materiaal, want op 4 uur ruwe beelden zit bijna niemand te wachten. Als je een beetje handig bent komt dat wel goed, maar toch.
Met die 500-600 euro ga je het niet redden trouwens, je moet eerder richting 800-900 euro denken (bulletcam + recorder).
Mooi, ik ga toch maar eens kijken naar dat spul! Maar een gewone videocamera is dus niet nodig? Alleen een media recorder, klein bullit cameratje en iets voor het geluid?
Ik vind het toch altijd imposant, ik vind 4 uur film persoonlijk mooier dan kleine stukjes omdat je dan het hele rijgedrag van iemand kan zien.
Maar idd niet iedereen houdt hiervan!
Erg bedankt voor de info, en de mooie opnames
p.s. is het wel crash- en waterbestendig?
Ik vind het toch altijd imposant, ik vind 4 uur film persoonlijk mooier dan kleine stukjes omdat je dan het hele rijgedrag van iemand kan zien.
Maar idd niet iedereen houdt hiervan!
Erg bedankt voor de info, en de mooie opnames
Honda crf 250
Klopt. Meestal zit er bij een bulletcam ook een batterypack en microfoontje, al moet je je bij dat laatste niet te veel voorstellen.ktm_gs300 schreef:Mooi, ik ga toch maar eens kijken naar dat spul! Maar een gewone videocamera is dus niet nodig? Alleen een media recorder, klein bullit cameratje en iets voor het geluid?
Recorder en bulletcam kunnen prima tegen schokken, directe impact overleeft 'ie niet denk ik.p.s. is het wel crash- en waterbestendig?
Je recorder van het zadel laten vallen wel trouwens.
Bulletcam is water- en modderproof btw.
Ff logisch nadenken hektm_gs300 schreef:Mooi, ik ga toch maar eens kijken naar dat spul!
Ik heb een houten paal overmidden gereden (eerste crash), pols heel leicht gekneusd (had gister gesprek met een vertegenwoordiger, gaf een stevige hand -> auw...), meerdere keren "gewoon" gevallen en op de knippen stuitert dat apparaat aan 1 stuk door crashproof issie dus wel en waterproof, dat betwijfel ik, maar rugtasje die spatwaterdicht is doet wonderen
sporen waren wel lastig ja.brommer schreef:ppfff allemaal sporen, das minder.
maar wel een leuk ritje volgens mij.
volgend jaar rijden er een paar stoomwalsen mee geloof ik.
Perfect dan he Ik wil ook nog wel eens een bodem onderzoek doen als ik weer eens wat geks doe..Bosje schreef:Ff logisch nadenken hektm_gs300 schreef:Mooi, ik ga toch maar eens kijken naar dat spul!
Ik heb een houten paal overmidden gereden (eerste crash), pols heel leicht gekneusd (had gister gesprek met een vertegenwoordiger, gaf een stevige hand -> auw...), meerdere keren "gewoon" gevallen en op de knippen stuitert dat apparaat aan 1 stuk door crashproof issie dus wel en waterproof, dat betwijfel ik, maar rugtasje die spatwaterdicht is doet wonderen
Ik ga maar eens beginnen met sparen
Honda crf 250
www.motorsportfotografie.nlktm_gs300 schreef:Ik ben nu bezig met het verkrijgen van een mediacorder! Dus nog een paar maandjes en ik kan ook filmen .
Waar heb je die foto vandaan?