Kees, zonder benzine is die toch niet rijklaarKees schreef: Rijklaar zonder benz.101 kg.
KTM 200exc 2008
Moderator: ghulst
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb gehoord dat dat wel zuinig rijden is,
En dan maakt die zeker niet teveel geluidRolando schreef:Ik heb gehoord dat dat wel zuinig rijden is,
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nieuw 2½-ke die er gisteren bij was had toch bijna een rugzak tweetaktolie nodig voor dat ritje.Rolando schreef:Ik heb gehoord dat dat wel zuinig rijden is,
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Vandaag ook maar eens een keer voorzichtig op pad geweest met de nieuwe brommer. Wel weer 250F, nieuwe KTM is weer een stuk verbeterd wat handling betreft tov het oude chassis.
Hier nog fototje,
Hier nog fototje,
Laatst gewijzigd door mech op zo okt 07, 2007 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jongens, vandaag weer wat gereden met de 200. Verschillende naald posities geprobeerd, waarbij ik de goede nog niet heb gevonden.
Wel een positie waarbij de 200 echt! hard liep. Scary fast! om het zo te zeggen. Hij lijkt echt op een op synthetische steroide lopende 125cc. Op dat moment liep die harder dan mijn 250cc huskie.
Ik praat natuurlijk over acceleratie en niet topspeed, want topspeed intresseert me niet. Ook vanaf stationair toerental trok die goed. Heerlijk om een technisch klimmetje te doen.
Afijn, ben er nog niet uit, want de naald heeft een arme spot die zorgt voor slaan in de uitlaatpijp als ik het gas dichtdraai.
Omdat ik alle sproeier combi's al geprobeert heb en met een hele rijke naald het probleem de kop indrukte, ben ik op zoek naar R1368E en -J, R1369E en -J, en R1370E en -j.
Heeft iemand die nog liggen of zal ik de hondadealer even contacten?!
Wel een positie waarbij de 200 echt! hard liep. Scary fast! om het zo te zeggen. Hij lijkt echt op een op synthetische steroide lopende 125cc. Op dat moment liep die harder dan mijn 250cc huskie.
Ik praat natuurlijk over acceleratie en niet topspeed, want topspeed intresseert me niet. Ook vanaf stationair toerental trok die goed. Heerlijk om een technisch klimmetje te doen.
Afijn, ben er nog niet uit, want de naald heeft een arme spot die zorgt voor slaan in de uitlaatpijp als ik het gas dichtdraai.
Omdat ik alle sproeier combi's al geprobeert heb en met een hele rijke naald het probleem de kop indrukte, ben ik op zoek naar R1368E en -J, R1369E en -J, en R1370E en -j.
Heeft iemand die nog liggen of zal ik de hondadealer even contacten?!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Was wel een heeeeel kleine rugzak dan SjokskeSjokske schreef:Nieuw 2½-ke die er gisteren bij was had toch bijna een rugzak tweetaktolie nodig voor dat ritje.Rolando schreef:Ik heb gehoord dat dat wel zuinig rijden is,
Huidige 2takten rijden 2% mix. Hoeveel kilometer hebben jullie gereden.
80km? Dan wordt het bij 1 op 10, 160cc olie. Das niet zoveel olie, Sjok.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ze hebben gisteren wel meer km gereden , zo'n 200km.huskie schreef:Was wel een heeeeel kleine rugzak dan SjokskeSjokske schreef:Nieuw 2½-ke die er gisteren bij was had toch bijna een rugzak tweetaktolie nodig voor dat ritje.Rolando schreef:Ik heb gehoord dat dat wel zuinig rijden is,
Huidige 2takten rijden 2% mix. Hoeveel kilometer hebben jullie gereden.
80km? Dan wordt het bij 1 op 10, 160cc olie. Das niet zoveel olie, Sjok.
Maar maat X met zijn nieuwe KTM250 2-takt heeft meestal zijn spulletjes niet zo goed voor elkaar en daarom zal hij ook dit keer maar weer 1 flesje van 250ml olie bij zich hebben gehad.
Waar of niet waar Sjokske
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Neeeeeejjj, hij had de avond van te voren een tip van een wel heeeeeeeeel goede vriend gehad dat hij wel eens meer nodig zou kunnen hebben dan op een normale zaterdag.adje schreef:Waar of niet waar Sjokske
En ja, hij heeft gehoorzaamd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Jongens en meisjes (Helen oa),
een tussentijds updateje....
Na de eerste paar kilometers had ik het snel door. Iets klopte er niet. Aan de carburatie om duidelijker te zijn. Met het gas dichtdoen en uit laten rijden, begon hij bij bijna stilstand te knallen in de pijp. Omdat ik dat hinderlijk vond ben ik op zoek gegaan naar het antwoord.
Heb het nog niet gevonden maar blijf er naar zoeken, en testrijden. Deze motor heeft al heel wat sproeier/naald combi's mogen aanschouwen.
In die periode al heel wat intressante afstellingen gevonden. Van mx-heavy naar heel mellow. Wat je met een naald al niet kunt doen
Wat het rijwiel gedeelte betreft. Perfect....
De motor laat zich heel gemakkelijk corrigeren. Ik spring nu lekkerder en beter dan voorheen, wat mede door de vering komt. De vering is nog geheel standaard(maar niet voor lang ) en heeft een heel lekkere demping, zowel bij afzet als neerkomen. Ook bij acceleratie slaat de vork bijna niet heen en weer. Het geeft echt vertrouwen als je vering lekker werkt. Je gaat er vanzelf harder door rijden zonder dat je er wat extra's voor hoeft te doen.
Boomwortels ed ben ik nog niet tegengekomen, en ik denk ook, dat daar een eventueel probleem zal zitten. Je kunt niet zo heerlijk zacht neerkomen bij springen en dan ook een boomwortel goed verteren, maar we zullen zien.
Buiten dat deceleratie probleempje, is de motor een goede keuze geweest. Een echte 125cc rijstijl, met meer dan voldoende onderin, wat door het lage gewicht veel gooi en smijt-werk opleverd. Heerlijk!
En weet je wat het ergste is......?
Ik heb mijn trialmachine al een 2 weken niet aangekeken terwijl de wedstrijden voor de deur staan.
Dat doet die rot ktm met je... je vergeet de rest van je stal.
een tussentijds updateje....
Na de eerste paar kilometers had ik het snel door. Iets klopte er niet. Aan de carburatie om duidelijker te zijn. Met het gas dichtdoen en uit laten rijden, begon hij bij bijna stilstand te knallen in de pijp. Omdat ik dat hinderlijk vond ben ik op zoek gegaan naar het antwoord.
Heb het nog niet gevonden maar blijf er naar zoeken, en testrijden. Deze motor heeft al heel wat sproeier/naald combi's mogen aanschouwen.
In die periode al heel wat intressante afstellingen gevonden. Van mx-heavy naar heel mellow. Wat je met een naald al niet kunt doen
Wat het rijwiel gedeelte betreft. Perfect....
De motor laat zich heel gemakkelijk corrigeren. Ik spring nu lekkerder en beter dan voorheen, wat mede door de vering komt. De vering is nog geheel standaard(maar niet voor lang ) en heeft een heel lekkere demping, zowel bij afzet als neerkomen. Ook bij acceleratie slaat de vork bijna niet heen en weer. Het geeft echt vertrouwen als je vering lekker werkt. Je gaat er vanzelf harder door rijden zonder dat je er wat extra's voor hoeft te doen.
Boomwortels ed ben ik nog niet tegengekomen, en ik denk ook, dat daar een eventueel probleem zal zitten. Je kunt niet zo heerlijk zacht neerkomen bij springen en dan ook een boomwortel goed verteren, maar we zullen zien.
Buiten dat deceleratie probleempje, is de motor een goede keuze geweest. Een echte 125cc rijstijl, met meer dan voldoende onderin, wat door het lage gewicht veel gooi en smijt-werk opleverd. Heerlijk!
En weet je wat het ergste is......?
Ik heb mijn trialmachine al een 2 weken niet aangekeken terwijl de wedstrijden voor de deur staan.
Dat doet die rot ktm met je... je vergeet de rest van je stal.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ze hebben de pds voor dit jaar weer verandert en de geometrie van het frame aangepast, of praat je over de 2008 vering/geometrie?
Bedankt voor de tip, maar ik heb nog geen problemen ondervonden in de 1,5 uur rijtijd
Bedankt voor de tip, maar ik heb nog geen problemen ondervonden in de 1,5 uur rijtijd
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dit is voor de 08, heb ik met die van mij ook gedaan en helpt met insturen naar de bocht toe. Komt die achterkant niet zo ver omhoog en volgd de motor beter. Zelfde is gedaan bij de fabrieksmotors die ze voor de 6-days gebruiken.
Over vering gesproken.
Een paar weken geleden de keerringen van mijn Honda gewisseld. Vandaag de motor in de bus en naar de crossbaan. Daar merkte ik dat de voorvering zo goed als vast staat voor. De poten gaan heel slecht in de veren en komt er slecht uit. Knoest hard is het geworden. Olie erin volgens de specificaties. Wel waren de keerring iets minder hoog dan de orginele. Hoe kan de vering nu zo vast staan?
@Huskie Mooie motorfiets, veel geluk ermee!
@Mech het zelfde
Een paar weken geleden de keerringen van mijn Honda gewisseld. Vandaag de motor in de bus en naar de crossbaan. Daar merkte ik dat de voorvering zo goed als vast staat voor. De poten gaan heel slecht in de veren en komt er slecht uit. Knoest hard is het geworden. Olie erin volgens de specificaties. Wel waren de keerring iets minder hoog dan de orginele. Hoe kan de vering nu zo vast staan?
@Huskie Mooie motorfiets, veel geluk ermee!
@Mech het zelfde
@Sanne , hoeveel cl olie heb je er in gedaan ?
Als ik jouw verhaaltje lees denk ik dat je er veel te veel in hebt zitten.
Of heb je misschien de onderpoten naar binnen staan met het vastdraaien van het voorwiel ?
Heb je de triple clamps niet te vast aangedraaid ?
Als ik jouw verhaaltje lees denk ik dat je er veel te veel in hebt zitten.
Of heb je misschien de onderpoten naar binnen staan met het vastdraaien van het voorwiel ?
Heb je de triple clamps niet te vast aangedraaid ?
Laatst gewijzigd door adje op vr okt 19, 2007 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Haal de stofkeerring even terug en kijk of de oliekeerring nog wel recht zit. Misschien is er een wat gekantelt omdat hij wat op en neer beweging had?!
Hij was goed toen je de nieuwe keerringen erin had gedaan, toch?!
Hij was goed toen je de nieuwe keerringen erin had gedaan, toch?!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Heb je nieuwe glijlagers gemonteerd of de oude terug gezet?
Soms krijg je een braam aan het bovenste glijlager als je de vork uit elkaar klopt, die zie je niet direct maar dit heeft nog al wat invloed op de loopeigenschappen van de vork. Als je nieuwe hebt gebruikt en de maat is niet goed krijg je hetzelfde.
Kering kan normaal niet scheef zitten want dan krijg je de borgclip er niet in.
Ander type schraapring maakt niet uit als de diameter maar klopt.
Als de vork wel goed beweegd in het begin maar eerder hard wordt zit er teveel olie in, van te veel olie gaat die normaal niet slechter bewegen alleen de veersterkte wordt veel harder naar het einde toe.
Triple clamps boven 17Nm onder 12Nm zitten die te vast krijg je een hard punt. As onder moet ook spanningsvrij zitten.
Als dit allemaal niet helpt kan je ook nog kijken of de veer/veerspacer/cartridge nergens vast haakt in de vork maar normaal voel je dit bij het terug in elkaar zetten.
Soms krijg je een braam aan het bovenste glijlager als je de vork uit elkaar klopt, die zie je niet direct maar dit heeft nog al wat invloed op de loopeigenschappen van de vork. Als je nieuwe hebt gebruikt en de maat is niet goed krijg je hetzelfde.
Kering kan normaal niet scheef zitten want dan krijg je de borgclip er niet in.
Ander type schraapring maakt niet uit als de diameter maar klopt.
Als de vork wel goed beweegd in het begin maar eerder hard wordt zit er teveel olie in, van te veel olie gaat die normaal niet slechter bewegen alleen de veersterkte wordt veel harder naar het einde toe.
Triple clamps boven 17Nm onder 12Nm zitten die te vast krijg je een hard punt. As onder moet ook spanningsvrij zitten.
Als dit allemaal niet helpt kan je ook nog kijken of de veer/veerspacer/cartridge nergens vast haakt in de vork maar normaal voel je dit bij het terug in elkaar zetten.
Nee de glijlagers heb ik niet vervangen. Alleen de keerringen en de olie, de laatste heb ik met maatbeker afgemeten. Maar ik denk dat de triple clamps te vast zitten, onder 20 Nm en boven 22Nm, zeker verkeerd gelezen in het onderhoudsboek Van de week even kijken wat het uithaald als ik ze even los maak. En het veren gaat van meet af aan slecht. De wielas heb ik vast gezet nadat ik deze heb gefixeerd.mech schreef:Heb je nieuwe glijlagers gemonteerd of de oude terug gezet?
Soms krijg je een braam aan het bovenste glijlager als je de vork uit elkaar klopt, die zie je niet direct maar dit heeft nog al wat invloed op de loopeigenschappen van de vork. Als je nieuwe hebt gebruikt en de maat is niet goed krijg je hetzelfde.
Kering kan normaal niet scheef zitten want dan krijg je de borgclip er niet in.
Ander type schraapring maakt niet uit als de diameter maar klopt.
Als de vork wel goed beweegd in het begin maar eerder hard wordt zit er teveel olie in, van te veel olie gaat die normaal niet slechter bewegen alleen de veersterkte wordt veel harder naar het einde toe.
Triple clamps boven 17Nm onder 12Nm zitten die te vast krijg je een hard punt. As onder moet ook spanningsvrij zitten.
Als dit allemaal niet helpt kan je ook nog kijken of de veer/veerspacer/cartridge nergens vast haakt in de vork maar normaal voel je dit bij het terug in elkaar zetten.
zal je wel niet verkeerd afgelezen hebben , bij mijn kawa en yamaha staan ze onder ook op 20Nm en boven op 23 NmSanne schreef:Nee de glijlagers heb ik niet vervangen. Alleen de keerringen en de olie, de laatste heb ik met maatbeker afgemeten. Maar ik denk dat de triple clamps te vast zitten, onder 20 Nm en boven 22Nm, zeker verkeerd gelezen in het onderhoudsboek Van de week even kijken wat het uithaald als ik ze even los maak. En het veren gaat van meet af aan slecht. De wielas heb ik vast gezet nadat ik deze heb gefixeerd.mech schreef:Heb je nieuwe glijlagers gemonteerd of de oude terug gezet?
Soms krijg je een braam aan het bovenste glijlager als je de vork uit elkaar klopt, die zie je niet direct maar dit heeft nog al wat invloed op de loopeigenschappen van de vork. Als je nieuwe hebt gebruikt en de maat is niet goed krijg je hetzelfde.
Kering kan normaal niet scheef zitten want dan krijg je de borgclip er niet in.
Ander type schraapring maakt niet uit als de diameter maar klopt.
Als de vork wel goed beweegd in het begin maar eerder hard wordt zit er teveel olie in, van te veel olie gaat die normaal niet slechter bewegen alleen de veersterkte wordt veel harder naar het einde toe.
Triple clamps boven 17Nm onder 12Nm zitten die te vast krijg je een hard punt. As onder moet ook spanningsvrij zitten.
Als dit allemaal niet helpt kan je ook nog kijken of de veer/veerspacer/cartridge nergens vast haakt in de vork maar normaal voel je dit bij het terug in elkaar zetten.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Huskie, ik weet niet of je nog carburatie problemen hebt met je 200 maar deze tent (jdjetting.com) in de states maakt multi-tapered naalden. Wel aan de prijs maar ik heb een tijdje terug een setje gekocht voor mijn 525 en die werd er duidelijk beter van.
Ik weet niet zeker of het setje in de link hieronder voor de 200 2-takt is (maakt KTM eigenlijk een 200 4-takt? Dus je zal even moeten bellen.
http://www.jdjetting.com/xcart/product. ... 1&featured
Ik weet niet zeker of het setje in de link hieronder voor de 200 2-takt is (maakt KTM eigenlijk een 200 4-takt? Dus je zal even moeten bellen.
http://www.jdjetting.com/xcart/product. ... 1&featured