Na 2 rondes gereden te hebben op de ktm-dag (zonder problemen), wilde m'n Husaberg niet meer starten.
Nou zag iemand dat ie koelvloeistof lekte bij elke poging die ik deed. Als ik ermee ophield, stopte het druppen ook. Was daar, waar de vloeistof het blok ingaat.
Hij zei ook dat DAT de reden was, dat ie niet meer startte.
Kan iemand dat uitleggen?
lekkage
Moderator: ghulst
Waterpomp keering lek.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
zoek ff op:
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... 219b32494c
volgens mij heb ik dit daar al vaker gelezen
Gr Mark
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... 219b32494c
volgens mij heb ik dit daar al vaker gelezen
Gr Mark
@ Ad. Hij gooit de vloeistof er bij het "traangaatje" (wheephole) uit. Ik dacht zelf ook aan de pakking of slang, maar die zijn goed.mark20v schreef:zoek ff op:
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... 219b32494c
volgens mij heb ik dit daar al vaker gelezen
Gr Mark
En het staat inderdaad op dat forum mark, maar ik kom er niet helemaal uit waarom ie het er daar uit gooit.
Iemand daar beweert dat ie dan overdruk heeft , maar hij lekte gewoon verder toen ik thuis was en de motor dus koud....
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... weepy+hole
Hier staat beschreven waar je op moet letten als je reparaties uitvoerd bij het "weephole". Dit topic gaat over een olielekkage, alleen de plek waar deze lekkage is, is dezelfde plek als jouw waterlekkage. De betreffende pakking dicht namelijk water en olie af. Daarom kun je dit topic goed gebruiken.
Zoals ik het lees: mocht het lager losgehaald moeten worden: loctite gebruiken en voor de pakking een nieuwe bestellen. Het loopvlak waar de ring overheen gaat een beetje olie smeren zodat eea netjes terug te monteren is.
Suc6
Gr Mark
Hier staat beschreven waar je op moet letten als je reparaties uitvoerd bij het "weephole". Dit topic gaat over een olielekkage, alleen de plek waar deze lekkage is, is dezelfde plek als jouw waterlekkage. De betreffende pakking dicht namelijk water en olie af. Daarom kun je dit topic goed gebruiken.
Zoals ik het lees: mocht het lager losgehaald moeten worden: loctite gebruiken en voor de pakking een nieuwe bestellen. Het loopvlak waar de ring overheen gaat een beetje olie smeren zodat eea netjes terug te monteren is.
Suc6
Gr Mark
@Klomp , ik heb dat zelf ook eens gehad met mijn CRF en het was de waterpomp keering die lek was.
Nadat ik er een nieuwe ingezet had lekte die nog en toen heb ik het asje van de waterpomp ook vernieuwd.
Bij mij was toen het Probleem opgelost.
Nadat ik er een nieuwe ingezet had lekte die nog en toen heb ik het asje van de waterpomp ook vernieuwd.
Bij mij was toen het Probleem opgelost.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
bij Husaberg gaan de o-ringen rond de cilinderbus nog wel eens lekken , zeker als er verzuimt wordt om nieuwe te monteren tijdens de revisie .
de onderdruk in het carter kan zo in het koelsysteem overdruk veroorzaken.
de onderdruk in het carter kan zo in het koelsysteem overdruk veroorzaken.
BIERTAKT crossen en zuupn
sorry Ad, ik had je eerste antwoord verkeerd gelezenadje schreef:@Klomp , ik heb dat zelf ook eens gehad met mijn CRF en het was de waterpomp keering die lek was.
Nadat ik er een nieuwe ingezet had lekte die nog en toen heb ik het asje van de waterpomp ook vernieuwd.
Bij mij was toen het Probleem opgelost.
Haalde ff keering en pakking door elkaar...
we zijn eruit!
Het traangaatje is eigelijk niks meer dan een opgeboorde ruimte tussen de olie en de koelvloeistof.
lekt de kering van de waterpomp, komt er water uit.
Lekt het lager aan de kant van de olie, komt er olie uit.
Het werkt dus als soort van veiligheid zodat water en olie niet bij elkaar kunnen komen.
Bij mijn motor is het gaatje ietwat scheef geboord
Die coating in de waretpomp heeft het water al die tijd tegengehouden.
Maar nu is diezelfde coating door het schoepenwieltje afgesleten en komt die fout ( een miniscuul gaatje) er dus nu pas uit!
prutsers zijn het die zweden!
Het traangaatje is eigelijk niks meer dan een opgeboorde ruimte tussen de olie en de koelvloeistof.
lekt de kering van de waterpomp, komt er water uit.
Lekt het lager aan de kant van de olie, komt er olie uit.
Het werkt dus als soort van veiligheid zodat water en olie niet bij elkaar kunnen komen.
Bij mijn motor is het gaatje ietwat scheef geboord
Die coating in de waretpomp heeft het water al die tijd tegengehouden.
Maar nu is diezelfde coating door het schoepenwieltje afgesleten en komt die fout ( een miniscuul gaatje) er dus nu pas uit!
prutsers zijn het die zweden!
klomp schreef:we zijn eruit!
................
Bij mijn motor is het gaatje ietwat scheef geboord
Die coating in de waretpomp heeft het water al die tijd tegengehouden.
Maar nu is diezelfde coating door het schoepenwieltje afgesleten en komt die fout ( een miniscuul gaatje) er dus nu pas uit!
prutsers zijn het die Oostenrijkers!