Aangezien ik een Montesa 315R heb gekocht en deze zondag ga ophalen vraag ik me af of die in mijn Citroën Berlingo zou passen. Het is een versie met achterbank (die je kan opklappen, maar dan verlies je nog een 15cm tov een lichte vracht versie).
Ik weet dat er manieren zijn om het te laten passen (zo bracht Jo Vdb me het idee aan met het kruiwagenwiel ipv het voorwiel), maar daar ben ik nu niks mee aangezien ik niks op maat heb van zo'n montesa.
Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn aanhangwagen meenemen, maar daar heb ik niet zo'n zin in aangezien ik ook even naar de trialwedstrijd in Genk ga kijken.
Groeten
Stijn
Past een montesa trial in een Berlingo?
Moderator: ghulst
Montesa Cota 315R
En waarop staat de motor dan? Op de beschermplaat & de voorvork of zet je hem op een steuntje?huskie schreef:tuurlijk past die, want je haalt gewoon voor en achterwiel eruit.
Montesa Cota 315R
Passagiesstoel verwijderen!!
Met de bank plat (maar niet tegen de voorste zetels opgeklapt) en de passagiersstoel naar voren lukt het net. 't is niet ideaal, want hij is een tikkeltje te hoog om hem in de auto te duwen (dus je moet hem in de vering trekken), maar het lukt dus wel.
Ik ga eens kijken of ik de achterste bank er uit kan halen (is nu met een vast scharnier, maar daar kan ik eventueel een bout met moer in de plaats steken), dan past het achterwiel volgens mij tussen de bestuurders en passagiersstoel.
Stijn
Ik ga eens kijken of ik de achterste bank er uit kan halen (is nu met een vast scharnier, maar daar kan ik eventueel een bout met moer in de plaats steken), dan past het achterwiel volgens mij tussen de bestuurders en passagiersstoel.
Stijn
Montesa Cota 315R
Die van mij is ook uit 2001. Het is een Doug Lampkin replica (geen idee wat er buiten de stickers anders aan is hoor)
Montesa Cota 315R
Werkt trouwens het licht op jou Montesa? Of heb je een idee hoe je dat kan aansluiten?
Ik zou hem willen inschrijven en zoveel mogelijk discussies vermijden als onze lieve blauwe vrienden langskomen.
Stijn
Ik zou hem willen inschrijven en zoveel mogelijk discussies vermijden als onze lieve blauwe vrienden langskomen.
Stijn
Montesa Cota 315R
Ah. Thanks voor de tip. Heb je toevallig het werkplaatshandboek? De vorige eigenaar zou die van hem opzoeken, maar ik weet niet of dat ooit tot hier zal gerakenstimpie schreef:bij mij werkte het licht ook niet . heb het aangesloten op de bekabeling van de temperatuur sensor .
Montesa Cota 315R
Zo heb ik het opgelost:
Er komen nog goten op het rek en een metalen beugel waarmee ik het frame vastmaak aan de verticale steunbalk, zodat er zeker niks mee kan gebeuren.
Er komen nog goten op het rek en een metalen beugel waarmee ik het frame vastmaak aan de verticale steunbalk, zodat er zeker niks mee kan gebeuren.
Montesa Cota 315R
Stijn,
a) volgens mij is zo'n Tackx fietsendrager maar geschikt voor lasten tot max. 40 kg
b) fietsendrager, uw nog toe te voegen constructies en de trialmotor zullen zonder twijfel uw toegelaten kogeldruk van de trekhaak overschrijden ! Je gaat zowiezo met deze constructie meer dan 100kg kogeldruk hebben !!!!!
--> ziet er inderdaad wel mooi uit, maar technisch GEVAARLIJK !!
--> bezint eer ge begint !!
Jo VdB
a) volgens mij is zo'n Tackx fietsendrager maar geschikt voor lasten tot max. 40 kg
b) fietsendrager, uw nog toe te voegen constructies en de trialmotor zullen zonder twijfel uw toegelaten kogeldruk van de trekhaak overschrijden ! Je gaat zowiezo met deze constructie meer dan 100kg kogeldruk hebben !!!!!
--> ziet er inderdaad wel mooi uit, maar technisch GEVAARLIJK !!
--> bezint eer ge begint !!
Jo VdB
mmm... volgens de fietsenwinkel mag er tot 80 kg op de drager. Ik kom daar wellicht wel wat over met de goten en de trial zelf, maar toch niet zo overdreven veel denk ik (en ik rekende een beetje op een ruime marge)Jo VdB schreef:Stijn,
a) volgens mij is zo'n Tackx fietsendrager maar geschikt voor lasten tot max. 40 kg
b) fietsendrager, uw nog toe te voegen constructies en de trialmotor zullen zonder twijfel uw toegelaten kogeldruk van de trekhaak overschrijden ! Je gaat zowiezo met deze constructie meer dan 100kg kogeldruk hebben !!!!!
--> ziet er inderdaad wel mooi uit, maar technisch GEVAARLIJK !!
--> bezint eer ge begint !!
Jo VdB
Wat de koggellast betreft: daar had ik nog niet aan gedacht. In elk geval is het belangrijk genoeg om beide zaken goed na te kijken voor ik er stomme stoten mee voorheb.
Stijn
Montesa Cota 315R
aiaiai... heb het maximale verticale gewicht op de trekhaak net nagekeken en dat is zelfs maar 70kg!
Inderdaad geen veilige oplossing dus, damn!
Inderdaad geen veilige oplossing dus, damn!
Montesa Cota 315R
Ik heb m'n trial motor ook al een paar keer zo vervoerd. (en ook minstens 2 anderen dat zien doen)
Bij mij "werkt" de vering van de motor nog wel tijdens transport, zodat de massa niet zo hard doordrukt bij een hobbel.
ik ga er vanuit dan een caravan van 1200 kg en 75kg kogeldruk een veelvoud van die 75kg drukt tijdens putten en of bulten in de weg.
Groot voordeel in Nederland is dat je niet aan een max. van 80km/u zit van een aanhanger, daar heb je in België geen last van. Maar al te hard wil ik er toch ook niet mee rijden zo.
Bij mij "werkt" de vering van de motor nog wel tijdens transport, zodat de massa niet zo hard doordrukt bij een hobbel.
ik ga er vanuit dan een caravan van 1200 kg en 75kg kogeldruk een veelvoud van die 75kg drukt tijdens putten en of bulten in de weg.
Groot voordeel in Nederland is dat je niet aan een max. van 80km/u zit van een aanhanger, daar heb je in België geen last van. Maar al te hard wil ik er toch ook niet mee rijden zo.
#777 - Mijn fotoboekenplank