Pyreneen

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
STTEVE
Contacteer:

Vorige week, samen met mensen van de ORA (www.ORA.nl) een aantal roadbooks van Vibraction gereden. Aanrader!!

Afbeelding

Hier http://stteve.smugmug.com/gallery/3484445#196408281 staan meer foto's.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Shifty-PK
Contacteer:

Mooie foto's hoor, echt een mooi gebied.

Klopt het dat het niet zo'n technische ritten zijn, op de water doorwading na?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
brummbar

De pyreneen :shock:
Dat mag ik geloven ja.
Mooie foto`s :!:
sjikkentip

[quote="STTEVE"]Vorige week, samen met mensen van de ORA (www.ORA.nl) een aantal roadbooks van Vibraction gereden. Aanrader!!
quote]

Hallo,

Ik was vorige week ook een 6-daagse aan het rijden van Gerona naar Andorra en terug samen met nog 4 andere.
Zijn we jullie niet tegengekomen toen wij aan het schuilen waren voor de regen en onze regenkledij aan het aantrekken waren :?:
Het heeft toen maar een 2-tal uur geregend,de rest stralend weer gehad.We hebben ook een deel gereden op roadbooks van Vibraction met ne gids.
We reden met 4 KTM's en 1 Yamaha.
Er passeerde eerst iemand met nen TTR met roadbookhouder en daarna iemand met ne KTM en het waren Hollanders.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
STTEVE
Contacteer:

Shifty-PK schreef:Mooie foto's hoor, echt een mooi gebied.

Klopt het dat het niet zo'n technische ritten zijn, op de water doorwading na?
De foto's vertekenen een beetje, een lichte enduro is wel lekker, maar met een allroad zijn ze prima te doen. Onderweg kwamen we een stel Nederlanders op XT's 600 met koffers tegen, die dezelfde routes in meerdere stukken deelden. zij reden zo'n 120 km per dag. Ik reed op een TTR, geen centje pijn.
De routes gaan over paden waar ook 4x4's kunnen rijden, en zijn dus breed, maar liggen vol stenen, met haakse bochten, watergeulen en gaten. Je klimt van normaal nivo (1000 meter of zo) naar 2200 meter, met af en toe een afgrond van 500 meters naast je. Dagafstanden van 160 tot 260 km. maar als je het zat bent, zit je zo op het asfalt
Steve

STTEVE
Contacteer:

sjikkentip schreef:
STTEVE schreef:Vorige week, samen met mensen van de ORA (www.ORA.nl) een aantal roadbooks van Vibraction gereden. Aanrader!!
quote]

Hallo,

Ik was vorige week ook een 6-daagse aan het rijden van Gerona naar Andorra en terug samen met nog 4 andere.
Zijn we jullie niet tegengekomen toen wij aan het schuilen waren voor de regen en onze regenkledij aan het aantrekken waren :?:
Het heeft toen maar een 2-tal uur geregend,de rest stralend weer gehad.We hebben ook een deel gereden op roadbooks van Vibraction met ne gids.
We reden met 4 KTM's en 1 Yamaha.
Er passeerde eerst iemand met nen TTR met roadbookhouder en daarna iemand met ne KTM en het waren Hollanders.
dat is ook toevallig, dat waren wij. Het was onze laatste dag. De camping was in Sort, van daar reden we naar een hotel, en de volgende dag weer terug. We vonden het al vreemd dat we 1 mannetje zagen en 5 motoren. Wij zijn toen door de regen en de ijzel verder gereden, want we hadden geen regenkleding mee. Als ik 2 uur had moeten wachten was ik een ijspegel geworden. Verder ook supermooi weer gehad.
Steve

sjikkentip

STTEVE schreef:We vonden het al vreemd dat we 1 mannetje zagen en 5 motoren.
Helaba :!: Mannetje tegen mij,ik ben één blok spieren van 1m70 groot hé :lol:

Efkens in het kort wat we allemaal uitgespookt hebben.

Het ging dus van Gerona naar Andorra en terug:
Dag 1 : Brunyola => Albanya
Dag 2 : Albanya => Tuixen
Dag 3 : Tuixen => Mont Esclados
Dag 4 : Mont Esclados => Arinsal
Dag 5 : Arinsal => Borreda
Dag 6 : Borreda => Brunyola

In totaal reden we 1460KM met de langste etappe (dag2) 305KM.
Het hoogste punt waar we passerden was 2485 meter.
Iedere dag zowat van 8u30 tot 20u in het zadel.Er was een bestelwagen die volgde voor de assistentie.Deze zagen we een 3 tal maal per dag.
S'middags was er telkens een picknick voorzien.
Juist de 1e en de 6e dag was het wat zoekwerk op de kaarten,de rest was reeds op voorhand uitgestippeld op roadbook.
Kortom een prachtige endurovacantie in een magnifieke streek en bij een ideaal weertje.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Sjokske

Iemand trouwens ook nog ervaringen met Algarve Offroad Trips ?
Moeders had het idee om de komende zomervakantie naar Portugal te gaan, en als eerste dacht ik natuurlijk (sorry, aangeboren afwijking) aan het feit dat ze me dan best een dagje kan missen (even een dag geen gaatje in het strand boren met leutermans, maar lekker broembroem doen 8) )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Arnaud
Contacteer:

Hey Sjokske,

Da's toevallig, ik ga a.s. zaterdag met een aantal vrienden inmiddels voor de 3e keer een week offroad rijden in zuid-portugal bij Adriaan Seunke van Algarve Offroad. Ik ben hier werkelijk zeer enthousiast over, alhoewel ik ook met zeer veel plezier twee jaar achter elkaar bij Johan v/d Wal in Andorra heb gereden.

Adriaan Seunke is een zeer kundig gids die al de nodige jaren in de Algarve woont en dit gebied als z'n broekzak kent... :wink:
De Algarve is een technisch zeer uitdagend offroad-gebied waar echt nog volop gereden kan worden. Op zich geen extreme hoogte-verschillen zoals in de Alpen of de Pyreneëen maar wel erg veel steile heuvels met ontelbare paden... :P :P

Je kunt even een blik werpen op de foto's die ik van de twee voorgaande jaren op m'n website heb gezet: http://www.noxian.nl.

De kosten staan op Adriaan z'n site en vallen alles mee: € 1090,- inclusief hotel, motorhuur en 5 dagen gidsen door een zeer interessant gebied.

Mocht je nog meer info willen hebben, stuur ff een pb-tje of een mailtje (via m'n site).

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
adje

Moeten wij met ons cluppie ook eens gaan doen :!:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske

@Arnaud :
Foto's zien er wel relaxed uit, af en toe zo'n natte dip tussendoor is welkom neem ik aan bij die temperaturen.
Wil als we daar toch op vakantie zijn eens een dagje proeven of het bevalt om misschien later een weekie terug te komen (maar dan zonder vrouwen :wink: ).
Volgens de site zou dat ook moeten kunnen (misschien autootje huren en naar Mexilhoeira Grande rijden ?).
Heb vorige week acht snipperdagen erbij gekregen (lees : gekocht), dus een weekie extra weg moet weer gewoon kunnen.
Zo te zien moet je zelf je uitrusting meezeulen :?: , is wel een aanslag op de kofferruimte, maar dan nemen we p.p. maar een zwembroek minder mee (hoewel, heb dan twee vrouwen bij en die weten hun koffers altijd wel weer te vullen :( ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Arnaud
Contacteer:

Sjokske,

Adriaan is enorm flexibel, dus als je 'm een weekje of 2 van tevoren of zo aangeeft dat je een dagje met 'm op pad wilt, kun je vaak aansluiten bij een groep die bijvoorbeeld 3 of 5 dagen rijdt (tenzij hij net een volle groep heeft en al z'n motoren bezet zijn).
Adriaan heeft wel 't nodige in z'n garage liggen maar da's eigenlijk meer 'voor nood'. Het is echt 't best als je je eigen zooi meeneemt... :wink:

Ik beloof je: 't zal je verbazen hoe uitdagend de Algarve is :shock:
Mocht je meer info willen hebben, hoor ik 't wel! :P

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Plaats reactie