Hoi,
Ik zou een ventilator willen monteren op de radiator van mijn KTM 250 2-takt.
Heeft iemand hier ervari ng mee?
Diodebrug, bevestiging,etc.
Xander
Ventilator monteren op 2takt
Moderator: ghulst
Xander, mijn ervaring is bij een GG. Mijn fan deed het niet meer, bleek dat de gelijkrichter/diode was door gebrand, omdat de spanningsregelaar stuk was. Natuurlijk ook meteen de temp-schakelaar gechecked maar die bleek goed. Met het vervangen van deze onderdelen deed hij het weer.
Dus als er de ruimte voor is, is het appeltje eitje.
Ivm je verlichting heb je al 12volt, en hoef je alleen nog maar een
gelijkrichter en temp schakelaar er tussen te zetten.
Wel even opletten met die diode/gelijkrichter, dat de fan de goede kant op draait.
Beetje knutselen, maar alles is te koop.
Dus als er de ruimte voor is, is het appeltje eitje.
Ivm je verlichting heb je al 12volt, en hoef je alleen nog maar een
gelijkrichter en temp schakelaar er tussen te zetten.
Wel even opletten met die diode/gelijkrichter, dat de fan de goede kant op draait.
Beetje knutselen, maar alles is te koop.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bij een 2-takt is toch eigenlijk helemaal geen ventilator nodig
Een 2-takt wordt toch niet zo warm.
Een 2-takt wordt toch niet zo warm.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ik merkte het verschil in snel warm worden wel meteen tussen mijn suzuki rm 125 en mijn nieuwe crf 250 de crf is een stuk sneller warm en blijft ook langer warm. verder hoe zou je de stroom willen krijgen en die regelmatig krijgen of is het een enduro?
staatscrossbeheer gaat als een speer
xander schreef:Hoi,
Ik zou een ventilator willen monteren op de radiator van mijn KTM 250 2-takt.
Heeft iemand hier ervari ng mee?
Diodebrug, bevestiging,etc.
Xander
zou ik niet doen als ik jou was, als het een enduro is. Die 2takt word belange niet zo heet dat hij begint te chauferen, tenzij je zoals ik enorm lang op je achterwiel begint te rijden...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Misschien voor op het stuur in de zomeradje schreef:Bij een 2-takt is toch eigenlijk helemaal geen ventilator nodig
Een 2-takt wordt toch niet zo warm.
Wanneer het echt technisch wordt, zoals in Frankrijk, en men een langere tijd moet kruipen staat ie wel degelijk te koken.adje schreef:Bij een 2-takt is toch eigenlijk helemaal geen ventilator nodig
Een 2-takt wordt toch niet zo warm.
Ben een paar weken geleden een Fransman tegen gekomen met een EXC 300, en die had toch ook een ventilator nodig.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
lijkt me dat die fransman dan een ander probleem met de koeling had.
2 takt staat er idd om bekend dat die niet zo warm worden als een 4takt.
2 takt staat er idd om bekend dat die niet zo warm worden als een 4takt.
Is dat van op je achterwiel een grap KXL 300R,of werkelijkheid? Want de situaties waarin ikzelf en de Fransman het probleem hadden was wel op superlange hellingen waar het stijgingspercentage overeen komt wet de hoek die je aanneemt bij het rijden op je achterwiel.
Xander
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
:shock Dat is steil?!! wanneer ik op het achterwiel rijd dan is dat op het balanspunt en dan staat de motor nagenoeg rechtop. Zo steil kan je nooit klimmen, althans niet langer dan een paar meter.
Maar voor de werking van je koelingsysteem maakt het niet uit, behalve dat de motor harder werkt en relatief minder koellucht pakt.
Maar voor de werking van je koelingsysteem maakt het niet uit, behalve dat de motor harder werkt en relatief minder koellucht pakt.
ben in juli lekker extreem gaan doen in de beaujolaistreek en heb die gasgas 300 niet aan het koken gekregen, zelf bhij het meermaals proberen op een steil pad... en dat vanop het achterwiel rijden is waar. maar dat komt omdat de lucht dan zogezegd van onder naar boven de radiator gaat en niet dwars door de radiator.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ik heb ook heel lang op een Honda CR250 gereden maar ook nooit aan de kook gekregen.
En ik heb er toch ooit gekke dingen mee uitgehaald
En ik heb er toch ooit gekke dingen mee uitgehaald
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Volgens mij zit er op een GasgasFSE450 ook een Ventilator. (correct me if i am wrong)KTM125sx schreef:Ik kan mij daar niets bij voorstellen... Een ventilator op een motor...
Bedoel je dan van die kleine die naar je radiator richten of ?...
Iemand foto ?
De GasGas FE450 en de KTM XC (= o.a. grote tank uitvoering) zijn viertakten en die worden warmer dan een 2 takt waar dit topic mee gestart was.
Een goed afgestelde (niet te arm!) 450 4-takt zou eigenlijk ook al zonder ventilator moeten kunnen. Op mijn 525 heb ik indertijd voor de woestijn ook een ventilator gemonteerd maar die slaat zelfs in de hitte en kruip/sluip door bijna nooit aan.
Als een 2 takt te warm wordt dan zou ik maar eens naar de afstelling of het koelsysteem kijken want dat is niet normaal. Tenzij je alleen maar volgas en stapvoets rijdt....
Een goed afgestelde (niet te arm!) 450 4-takt zou eigenlijk ook al zonder ventilator moeten kunnen. Op mijn 525 heb ik indertijd voor de woestijn ook een ventilator gemonteerd maar die slaat zelfs in de hitte en kruip/sluip door bijna nooit aan.
Als een 2 takt te warm wordt dan zou ik maar eens naar de afstelling of het koelsysteem kijken want dat is niet normaal. Tenzij je alleen maar volgas en stapvoets rijdt....