Wil dus dit jaar voor het eerst off-roadritjes gaan doen, maar ben er nog niet helemaal uit.
ik heb een ktm exc 250 met kenteken, werkende verlichting (géén toeter), achterband enduro, voor crossband, verzekering bij knmv.
Ik vermeld de voorband apart, want heb gehoord dat crossband vóór wel mag!?
wat mis ik nog, en eventuele tips/aanbevelingen mogen ook, ook makkelijk voor andere starters/twijfelaars
Wat precies nodig voor off-road ritjes???
Moderator: ghulst
Niets mis je
alleen voorband zou ik toch een enduroband doen of een DOT band
alleen voorband zou ik toch een enduroband doen of een DOT band
ivm eventuele lekkage is een matje onder je motor verplicht bij de meeste ritten.
moet aan van alles voldoen, maar ik heb nooit kritiek gekregen op mijn wibra zak
kan m'n geld wel beter gebruiken.
moet aan van alles voldoen, maar ik heb nooit kritiek gekregen op mijn wibra zak
kan m'n geld wel beter gebruiken.
Ik vind het verstandig om zon spuitbus met S.O.S. Tyre repair mee te nemen voor het geval dat je lek rijdt.
Dan is je rit/dag goed verknoeid.
Ik heb trouwens zin om een rit te gaan rijden! Wanneer is er weer een ritje in Limburg/Brabant?
Dan is je rit/dag goed verknoeid.
Ik heb trouwens zin om een rit te gaan rijden! Wanneer is er weer een ritje in Limburg/Brabant?
God shave the queen
aantal punten.
-werkende verlichting
-dot banden, er mag ook niet opstaan "not for highway use"
-geen speling op wiellagers
-veertjes van stepjes moeten werken
-goed werkende remmen
-geen uitstekels aan motor, let op bolletejs aan het eind van rem en koppelingshendel
-geluid (volgens mij max 94 db bij ???? toeren)
-licentie (ook terplaatse verkrijgbaar !)
-rijbewijs uiteraard
-groene kaart
ik zal ongetwijfeld iets zijn vergeten, maar dit zijn de punten waar ze altijd op controleren
lijkt heel streng maar als je een nette motor hebt moet het lukken.
Veel plezier,
Johnny
-werkende verlichting
-dot banden, er mag ook niet opstaan "not for highway use"
-geen speling op wiellagers
-veertjes van stepjes moeten werken
-goed werkende remmen
-geen uitstekels aan motor, let op bolletejs aan het eind van rem en koppelingshendel
-geluid (volgens mij max 94 db bij ???? toeren)
-licentie (ook terplaatse verkrijgbaar !)
-rijbewijs uiteraard
-groene kaart
ik zal ongetwijfeld iets zijn vergeten, maar dit zijn de punten waar ze altijd op controleren
lijkt heel streng maar als je een nette motor hebt moet het lukken.
Veel plezier,
Johnny
ik heb zo'n uitgebreide controle nog nooit gehad. en dat terwijl ik er gewoon crossbanden op heb liggen...johnny07 schreef:
ik zal ongetwijfeld iets zijn vergeten, maar dit zijn de punten waar ze altijd op controleren
Johnny
maar misschien inderdaad beter om op safe te spelen.
heb via ebay voor weinig een setje velgen op de kop getikt, dus lekke banden zijn geen probleem, alleen ff wiel wisselenjootman schreef:Ik vind het verstandig om zon spuitbus met S.O.S. Tyre repair mee te nemen voor het geval dat je lek rijdt.
Dan is je rit/dag goed verknoeid.
Ik heb trouwens zin om een rit te gaan rijden! Wanneer is er weer een ritje in Limburg/Brabant?
liever niet natuurlijk
Allways replace the cheapest parts first
officieel wel ja, maar die controles moet je niet zo zwaar inzien.
Ze kijken een keer naar de motor en checken de remmen heel enkel komt het voor dat ze de wiellagerspeling controleren, maar verder kijken ze over het algemeen niet verder als je motor er een beetje verzorgd uitziet.
Oja banden kijken ze een beetje naar en steeksproefsgewijs controleren ze op geluid, maar dat is niet bij elke offroad rit.
Ze kijken een keer naar de motor en checken de remmen heel enkel komt het voor dat ze de wiellagerspeling controleren, maar verder kijken ze over het algemeen niet verder als je motor er een beetje verzorgd uitziet.
Oja banden kijken ze een beetje naar en steeksproefsgewijs controleren ze op geluid, maar dat is niet bij elke offroad rit.
Conditie!! Of zit dat wel goed?Bosje schreef:Wil dus dit jaar voor het eerst off-roadritjes gaan doen, maar ben er nog niet helemaal uit.
ik heb een ktm exc 250 met kenteken, werkende verlichting (géén toeter), achterband enduro, voor crossband, verzekering bij knmv.
Ik vermeld de voorband apart, want heb gehoord dat crossband vóór wel mag!?
wat mis ik nog, en eventuele tips/aanbevelingen mogen ook, ook makkelijk voor andere starters/twijfelaars
Euh, daar hebben we het ff niet overConditie!! Of zit dat wel goed?
laatst bij ktm sommer (spam: zie mn verslag ) sessies van 3 kwartier tot een uur gereden en ging redelijk, conditioneel gezien
Allways replace the cheapest parts first
Dat is netjes.
E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van omstandigheden.
E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van omstandigheden.
Ik had het idee dat bij de KNMV ritten in het oosten meestal de banden wel gecontroleerd werden (geen cross/NHS banden).
Soms ook geluid (en terecht!), maar mijn EXC met originele uitlaat ziet er blijkbaar betrouwbaar genoeg uit.
Maurice
Soms ook geluid (en terecht!), maar mijn EXC met originele uitlaat ziet er blijkbaar betrouwbaar genoeg uit.
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Heb je altijd een set wielen in je rugzak als je gaat rijden?Bosje schreef:heb via ebay voor weinig een setje velgen op de kop getikt, dus lekke banden zijn geen probleem, alleen ff wiel wisselenjootman schreef:Ik vind het verstandig om zon spuitbus met S.O.S. Tyre repair mee te nemen voor het geval dat je lek rijdt.
Dan is je rit/dag goed verknoeid.
Ik heb trouwens zin om een rit te gaan rijden! Wanneer is er weer een ritje in Limburg/Brabant?
liever niet natuurlijk
God shave the queen
Heb je altijd een set wielen in je rugzak als je gaat rijden? [/quote]Bosje schreef:
tuurlijk niet, volgwagen [/quote]
Wel een 4x4!!
Al die keren dat ik in Nederland aan een offroad rit heb meegedaan hebben ze nooit iets gezegd van mijn banden? En ik heb altijd crossbandjes liggen, meestal zelfs van die schoepenbanden voor het hollandse zand. Heb ik dan gewoon geluk gehad?
Hoe kom ik aan die licentie? ben toch van plan om meerdere ritten te gaan doen, dat scheelt weer gedoe met inschrijven enz. kan je die kopen bij de KNMVjohnny07 schreef:aantal punten.
-werkende verlichting
-dot banden, er mag ook niet opstaan "not for highway use"
-geen speling op wiellagers
-veertjes van stepjes moeten werken
-goed werkende remmen
-geen uitstekels aan motor, let op bolletejs aan het eind van rem en koppelingshendel
-geluid (volgens mij max 94 db bij ???? toeren)
-licentie (ook terplaatse verkrijgbaar !)
-rijbewijs uiteraard
-groene kaart
ik zal ongetwijfeld iets zijn vergeten, maar dit zijn de punten waar ze altijd op controleren
lijkt heel streng maar als je een nette motor hebt moet het lukken.
Veel plezier,
Johnny
Allways replace the cheapest parts first
wat betreft de licentie, deze koop je per kalenderjaar.
ik weet ff de prijs niet precies meer maar met 5 of 6 ritten heb je hem eruit.
er zijn echter al wat voorjaarsritten geweest, dus even rekenen en even tueel voor 2008 licentie aanschaffen.
een dag licentie kost volgens mij rond de 18 euro (waar je weinig voor krijgt, de club regelt alles.)
groeten,
johnny
ik weet ff de prijs niet precies meer maar met 5 of 6 ritten heb je hem eruit.
er zijn echter al wat voorjaarsritten geweest, dus even rekenen en even tueel voor 2008 licentie aanschaffen.
een dag licentie kost volgens mij rond de 18 euro (waar je weinig voor krijgt, de club regelt alles.)
groeten,
johnny
hmmm er zijn nog ongeveer elf rijdbare dagen (grappig dat er op sommige dagen ritten dubbel zijn... gemiste kans lijkt me voor beide clubs )johnny07 schreef:wat betreft de licentie, deze koop je per kalenderjaar.
ik weet ff de prijs niet precies meer maar met 5 of 6 ritten heb je hem eruit.
er zijn echter al wat voorjaarsritten geweest, dus even rekenen en even tueel voor 2008 licentie aanschaffen.
een dag licentie kost volgens mij rond de 18 euro (waar je weinig voor krijgt, de club regelt alles.)
groeten,
johnny
die ga ik niet allemaal rijden, dus nu me maar ff redden met daglicenties denk ik. dan in januari maar wel een licentie aanschaffen.
Allways replace the cheapest parts first
OTR licentie is iets van 65 euro heb je er zo uit