Hoi iedereen
Heb gisteren op een kx 250 van 2000 gezeten en die koppeling trekt toch wel heeeeeeeel erg makkelijk in vergeleken bij die van mij. Is de koppelingskabel hiervoor per definitie een oplossing voor of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
greetz
stugge koppeling kx 250 bj '91
Moderator: ghulst
ik heb ook gehoord dat je kabels nooit mag smeren, omdat ze daardoor juist stroever gaan lopen . Dat zou komen doordat er van de fabriek uit al grafiet in zit.
Nou vraag ik me af of dat idd klopt....iemand?...
Dat zou nl dan ook een verklaring kunnen zijn...
Nou vraag ik me af of dat idd klopt....iemand?...
Dat zou nl dan ook een verklaring kunnen zijn...
Bij de meeste kabels (bowdenkabels genaamd) is smeren inderdaad af te raden. Dit komt niet door grafiet maar omdat een bowdenkabel van binnen gevoerd is.klomp schreef:ik heb ook gehoord dat je kabels nooit mag smeren, omdat ze daardoor juist stroever gaan lopen . Dat zou komen doordat er van de fabriek uit al grafiet in zit.
Nou vraag ik me af of dat idd klopt....iemand?...
Dat zou nl dan ook een verklaring kunnen zijn...
Die "voering" is van kunststof en juist dat kunststof kan niet tegen alle smeermiddelen. Bij contact met sommige smeermiddelen zet het kunststof uit waardoor de kabel er stroever doorheen loopt.
Gr Mark
bij sommige kabels zit er inderdaad een teflon binnenlaag in, smeren met bevoorbeeld WD40 betekend zijn dood. Maar je kan hem bevoorbeeld uitspoelen met brake cleaner en achteraf inspuiten met teflon olie.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ik ben daarom liefhebber van helemaal geen koppeling meer in te hoeven trekkenSjokske schreef:Meestal inderdaad gevalletje koppelingskabel versleten. Ben daarom liefhebber van hydraulische bediening.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
inderdaad ad, maar gebruik toch graag men koppelingshendel op sommige momenten maar leuk ding die rekluse
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
koppelings kabeltje even vervangen, kost je even 10 euro, heb je een teflon gecoate.. en kan je er weer een hele poos tegenaan.. en soepel
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Misschien, heel misschien komt er op m'n volgende brommert zo'n spinnekes-apparaatadje schreef:Ik ben daarom liefhebber van helemaal geen koppeling meer in te hoeven trekkenSjokske schreef:Meestal inderdaad gevalletje koppelingskabel versleten. Ben daarom liefhebber van hydraulische bediening.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!