test filmpje ktm 2008

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

Niet dat ik krentemik fan ben, maar uit dat rijtje wat daar opgesteld staat, zou ik best graag een uitzondering willen maken, leuk spul zo..
voor de proefrit 2009 mogen ze me gerust bellen..

maar dan nog een vraag, worden ze ook in lime green geleverd? 8)
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Nog even wachten :cry: 'k heb er een besteld. Zo'n mooie 300 exc-e met startmotor.
Scheelt een heleboel aantrappen in bijv. Frankrijk als je i D-systeem staat te wachten. :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Leuk filmpje. Kon net zo goed een 2007 model zijn, wat door die singletrack reed :)
Het leek in iedergeval een 2006 stuur ;)
Redski, frankrijk rijdt je toch niet in d-systeem?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Redski, frankrijk rijdt je toch niet in d-systeem?
Jazeker wel, in april met Enduro-Raid.be net boven Lyon gereden. Een aantal forummers ontmoet (Stefaan525, Dennis Blue Magic, Sjikkentip).

Door het grote aantal rijders veel wachten op elkaar dus motor uit.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

stefaan525 schreef:voor de ktm liefhebbers http://www.motorrad-videos.com/ktm_exc2008_test.wmv
Nice 8)

Zou ook graag eens op zulk terrein rijden :P
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Redski schreef:
Redski, frankrijk rijdt je toch niet in d-systeem?
Jazeker wel, in april met Enduro-Raid.be net boven Lyon gereden. Een aantal forummers ontmoet (Stefaan525, Dennis Blue Magic, Sjikkentip).

Door het grote aantal rijders veel wachten op elkaar dus motor uit.
Reski, wat heb jij voor de 300 gereden,ik ben nog steeds aan het twijfelen, of een 450,525 of een 300 E.

Adje,wat denk jij wat het best bij mij past ?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Prijs kwaliteits verhouding is ongunstig bij een 4takt, maar als geld geen rol speelt, dan koop je gewoon de best stuurende, rijdende, en/of lichtste enduro die je kunt kopen ;)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Die heb ik :wink:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nee , die heb ik toch :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Houten Klaas schreef:
Redski schreef:
Redski, frankrijk rijdt je toch niet in d-systeem?
Adje,wat denk jij wat het best bij mij past ?
Als je met een groep in Frankrijk bij Jos v Vugt gaat rijden dan is dat ook altijd in D-systeem.

@Klaas , Vogende keer als je weer bij ons komt rijden dan moet je toch maar eens op mijn Honda rijden :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:ik ben nog steeds aan het twijfelen, of een 450,525 of een 300 E.
Je zou toch nog een jaar met de 525 doen? Of is dat alweer oude info? Ik denk dat ik gewoon de 530 pak. Tenzij er binnen net al te lange tijd hele goede berichten over de nieuwe 450 komen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Tja hersenspinsel ?
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Klaas, dit wordt mijn 3e 300 exc. Hiervoor altijd 125cc en 250cc tweetakt. Na enkele crossers,in 1992 een XR600 gehad. Erg veel plezier aan gehad maar helaas gestolen :twisted: . Toen weer een CR250 gekocht en sindsdien altijd 2-takt.

Ik heb alle vertrouwen in KTM's 2-takt ontwikkeling.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Acid Burns schreef:voor de proefrit 2009 mogen ze me gerust bellen..
Dan zie ik je volgend jaar juni wel bij de presentatie van de 2009-modellen :wink:
Filmpje is gemaakt in Oliano (Spaanse Pyreneeën), einde juni. Ik was daar ook :D :D .

Limegroen ga ik binnenkort rijden (de nieuwe Kawa 450 enduro komt eraan !! ) Joehoe !!

Jo VdB
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

mag je dan zelf ook "proberen"?

en jo.. KXFout is niets, je moet KX man! kx!! ;)
weet jij trouwens of het groene en het rode in 2008 met 2takts komen? zowel kawa als honda hebben namelijk nog geen 2takts gepresenteerd :(

honda was al langer sprake van dat ze gingen stoppen met 2 takts.. maar kawa? niets van gehoord.. :(
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Acid Burns schreef:mag je dan zelf ook "proberen"?


weet jij trouwens of het groene en het rode in 2008 met 2takts komen?
Tuurlijk rij ik die ook allemaal zelf !
Voor 2008 komt Kawasaki in België met volgende line-up
Motoren: KX65, KX85, KX125, KX250, KX250F, KX450F en KLX450R enduro (gehomologeerd).
Quads (gehomologeerd): KFX450R, KFX700, KVF650 en KVF750.

Jo VdB
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

WANNEER?! datum? evt. kosten?
Jo je hebt me zojuist het beste nieuws van dit jaar gebracht: 2008 met een KX250.. was al zowat in mijn broek aan het schijten dat ze geen 2takt gingen maken
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Sorry, maar die testen is enkel voor motorsportjournalisten (ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn antwoord :? )

En laat dit nu net een van mijn hobbies zijn :wink:

Testen gaan medio augustus door op de Horensbergdam te Genk (dus ditmaal valt de locatie wel wat tegen ....)

Jo VdB
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

en wanneer is dat precies in augustus of zijn pottekijkers verboden :lol:
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

heb je niet toevallig zo een pers kaartje over? ;) laat mij het nu helemaal niet erg vinden om er een artikeltje over te moeten schrijven.. haha

nee.. wel jammer, mare..... mag je wel komen kijken? of is dat verbode? ;)
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Jo VdB schreef: Filmpje is gemaakt in Oliano (Spaanse Pyreneeën), einde juni. Ik was daar ook :D :D .
Jo VdB
Jo,

Wat zijn je bevindingen over de EXCF 250 en de EXCF 450 :?:
De 400 maken ze momenteel niet meer :cry:

Ik rij momenteel met een EXC400 factory 2005 en zou willen een nieuwe aanschaffen.

Ik ben destijds met een EXC400 2001,nadien een EXC450 2004 en nu dus sedert mei 2005 terug nen EXC400.
Ik ben terug naar ne 400 gegaan omdat ik de 450 destijds niet lineair vond en iets te veel power,ik heb deze wel gekocht op 01-08-2003 en deze was naar het schijnt nog uitgerust met de oude CDI,het was wel model 2004 met achterspatbord en zijnummerborden in 1 stuk.

Is de nieuwe 450 lineair en heeft hij veel meer power dan de 400 :?:
Staat er ook een powerregeling op (2 standen) :?:

In maart heb ik in Spanje een 3 tal uur met nen EXCF 250 2007 gereden maar vond dat deze onderin veel te weinig koppel heeft.Iedere bocht of bult dien je te schakelen of te pitsen met de koppeling...Heeft de EXCF 250 2008 meer koppel onderin dan de 2007 :?:
Natuurlijk mag je deze niet vergelijken met ne 400/450.Het rijgedeelte vond ik wel aangenamer en lichter dan mijne 400,zeker in de technische gedeeltes in de bergen.

PS: even vermelden dat ik 1m70 'groot' ben en 90 kg 'spieren' en regelmatig een meerdaagse rij of ballades,geen competitie.

Alvast bedankt.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

@ Sjikkentip,

de 250 dien je inderdaad op toeren te houden, zeker als het ietwat bergop gaat. Ik heb de indruk dat hij meer koppel onderin heeft (vorig modeljaar viel de 250 soms stil bij vertrekken in 2de versnelling, dat deed hij dit jaar niet meer) De 250 is een fijne moto die absoluut niet vermoeit tijdens het rijden, maar je moet inderdaad VEEL schakelen en soms ook wel de koppeling erbij nemen. Voor balades e.d. DE machine. Ook voor lichtere rijders (dan jij en ik) ook interessant (maar dan spreek ik over mannekes van 65 kg)

De 450 (met het nieuwe blok) is redelijk agressief m.i. Motor is wel lineair, en verdraagt de lagere toerentallen goed. Ik vind het wel een moto waar je constant alert bij moet zijn ! Dit heb je niet bij de 530 ! Deze vergeeft veel meer, en kan je "lui" berijden ! In jouw geval, ga voor de 530 . Lineair, bergen koppel, lage toerentallen geen probleem, ....

Jo VdB
boer125
Berichten: 224
Lid geworden op: di jan 09, 2007 09:03
Locatie: maastricht
Contacteer:

Jo VdB schreef:Sorry, maar die testen is enkel voor motorsportjournalisten (ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn antwoord :? )

En laat dit nu net een van mijn hobbies zijn :wink:

Testen gaan medio augustus door op de Horensbergdam te Genk (dus ditmaal valt de locatie wel wat tegen ....)

Jo VdB
hey messchien kom ik even langs genk is idd niet het idiale terein om te testen maar zeker 1 leuke baan rij er weekelijks. is de baan dan afgesloten of niet??
staatscrossbeheer gaat als een speer
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Jo VdB schreef:@ Sjikkentip,

de 250 dien je inderdaad op toeren te houden, zeker als het ietwat bergop gaat. Ik heb de indruk dat hij meer koppel onderin heeft (vorig modeljaar viel de 250 soms stil bij vertrekken in 2de versnelling, dat deed hij dit jaar niet meer) De 250 is een fijne moto die absoluut niet vermoeit tijdens het rijden, maar je moet inderdaad VEEL schakelen en soms ook wel de koppeling erbij nemen. Voor balades e.d. DE machine. Ook voor lichtere rijders (dan jij en ik) ook interessant (maar dan spreek ik over mannekes van 65 kg)

De 450 (met het nieuwe blok) is redelijk agressief m.i. Motor is wel lineair, en verdraagt de lagere toerentallen goed. Ik vind het wel een moto waar je constant alert bij moet zijn ! Dit heb je niet bij de 530 ! Deze vergeeft veel meer, en kan je "lui" berijden ! In jouw geval, ga voor de 530 . Lineair, bergen koppel, lage toerentallen geen probleem, ....

Jo VdB
Jo,bedankt reeds voor de informatie.
Begin september ga ik een 6-daagse rijden in de Pyreneën en zou ik de kans hebben om eens een dagje met een EXCF 250 2008 te rijden.Nadien ga ik ook eens proberen via een dealer om eens met de 450 en /of 530 2008 te rijden,bij Dam misschien?Al men KTM's heb ik daar aangekocht,dus het proberen waard...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Plaats reactie