off road rijders arnhem en omgeving :O ? (animo check)

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

ik ben wel eens benieuwd of er nog meer off road rijders aanwezig zijn?
Het lijkt me leuk om keer met een groepje te gaan rijden.
soort van meeting+ ritje
in het weekend ofzo?
wie ziet het ook wel zitten?
stuur een foto van je bike en je naam

ben jeffrey 20 jaar jong sinds 25juni bezit van me rijbewijs
en this is my ride cr500
Afbeelding
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

The black POWER :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

adje schreef:The black POWER :lol:
idd .. van de 1 tot 4 plat op het stuur liggen en autowheely .. in de 5 als je beetje naar achter zit ook nog :D ..
65pk 70nm *althans zeiden ze op het mf cr500 topic*
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Er is in de buurt van Arnhem een mooi militair oefengebied, of mag je daar ook niet komen.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

Rolando schreef:Er is in de buurt van Arnhem een mooi militair oefengebied, of mag je daar ook niet komen.
daar is cker een heel leuk terrein ..
maar helaas niet legaal .
het ligt naast de crossbaan bij terlet/schaarsbergen.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Jeffrey, als je érgens in Arnhem je motor afgepakt wilt hebben moet je daar gaan rijden ................ betere plek om gepakt te worden bestaat er hier bijna niet!
Plus dat de er naast zittende motorclub MCA niet echt blij met je zal zijn, ze worden er min of meer op aangekeken als er mensen op de tankbanen gaan rijden. Er wordt ze dan snel door defensie verweten dat door de aanwezigheid van de motorclub er aldaar illegaal gereden wordt.
Gewoon lid worden van MCA en met die dikke CR gaan crossen daar, in dat mulle zand komt het vermogen van de CR je goed van pas.
In de omgeving van Arnhem is weinig leuks legaal te doen kan ik je zeggen, veel leuke plekjes bestaan niet meer, zijn afgezet, of worden goed in de gaten gehouden.
De goeie ouwe tijd in Arnhem is voorbij dat je in omgeving van MCA werkelijk overal mocht rijden is helaas voorbij, gelukkig heb ik dat nog meegemaakt.
Het is wel krom hoor want Leopard tanks en de Lucht Mobiele Brigade rijden er ook met hun motoren (onder leiding van Erik Eggens) maar wij mogen er niet komen ......................en het zijn onze beasting centen.
In de aanbouw van de Betuwe route kon je bij Elst nog redelijk legaal / illegaal rondscheuren op die lange vlaktes (heerlijk met zo'n dikke tweetakt) maar ook die is klaar inmiddels en is het over met de pret.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

@Hein,

Zelfde verhaal geldt voor de Oirschotse hei. Veel tankgeweld, maar wel natuurgebied.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

Hein schreef:Jeffrey, als je érgens in Arnhem je motor afgepakt wilt hebben moet je daar gaan rijden ................ betere plek om gepakt te worden bestaat er hier bijna niet!
Plus dat de er naast zittende motorclub MCA niet echt blij met je zal zijn, ze worden er min of meer op aangekeken als er mensen op de tankbanen gaan rijden. Er wordt ze dan snel door defensie verweten dat door de aanwezigheid van de motorclub er aldaar illegaal gereden wordt.
Gewoon lid worden van MCA en met die dikke CR gaan crossen daar, in dat mulle zand komt het vermogen van de CR je goed van pas.
In de omgeving van Arnhem is weinig leuks legaal te doen kan ik je zeggen, veel leuke plekjes bestaan niet meer, zijn afgezet, of worden goed in de gaten gehouden.
De goeie ouwe tijd in Arnhem is voorbij dat je in omgeving van MCA werkelijk overal mocht rijden is helaas voorbij, gelukkig heb ik dat nog meegemaakt.
Het is wel krom hoor want Leopard tanks en de Lucht Mobiele Brigade rijden er ook met hun motoren (onder leiding van Erik Eggens) maar wij mogen er niet komen ......................en het zijn onze beasting centen.
In de aanbouw van de Betuwe route kon je bij Elst nog redelijk legaal / illegaal rondscheuren op die lange vlaktes (heerlijk met zo'n dikke tweetakt) maar ook die is klaar inmiddels en is het over met de pret.
ik ben er jaren geleden al keer gepakt .. toen der tijd 120piek boete..
maarja der is idd weinig over waar je leuk off road kan gaan vandaar dat ik het via deze weg probeer om in contact te komen met meerdere off road routes en rijders.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Laatst nog een gesprek met een official over gehad en ze schijnen tegenwoordig direct over te gaan tot in beslag name.
Je zult je motor best wel terug krijgen maar met een prent van 120 euro zul je dan niet meer wegkomen, plus dat je constant achterom moet kijen of je politie ziet en kamikaze streken van wandelmafkezen op tijd moet kunnen herkennen want staaldraden op hoofd hoogte en gegraven gaten zul je op je pad vinden ...............
Ook justitie (én defensie omdat je op hun terrein rijdt) zullen je genadeloos hard aanpakken want ze hebben een beetje behoorlijk de pest aan off road rijders.
Je kunt kijken of je lid kunt worden van off road club de Nop die hier in de omgeving van Arnhem nog behoorlijk legaal actief is, zetten ritjes uit e.d
www.denop.nl is hun site.
Er schijnt wel een wachtlijst te zijn want het is een populaire club met een maximum aantal leden.
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

hoe kom jij zo in gesprek met dat volk wat daar over gaat?

werk je erbij of?

zal eens kijken op de site :)
bedankt alvast :) eindelijk iemand met info voor de zeldzame off road rijders..
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

@ rolando.. inderdaad..
dat is the place to be hier wil je je motor kwijt raken idd, wel heeel mooi terein.. whoops voor jeeps, overal.. landsard en oirschot zijn allebij wel leuke crossbaantjes..

echter, op dat hei gebied controleerd de marchaussee.. met KTM exc's (staan ook op marchaussee site) maar op een of andere manier, ontdekte ik er ook een 2takt tussen, en enige crf's?!.. groep van circa een dozijn wit geklede crossers, met witte motoren..

die wisten me uit te leggen:
*natuurgebied = inbeslagname
*boete = 1ste keer €75.. en na een tijdje je motor terug krijgen
2de keer.. hoge boete + motor naar domein.. mag je er op bieden..
*niet verzekerd.. (duh? )
*bij aanrijding van een persoon (blabla.. zouden militairen in de tankbaan ingegraven zitten, yeah.. right.. denk dat zo een leopard meer pijn doet dan een crossbrommertje) zou je aangeklaagd worden voor poging tot doodslag.. beetje overdreven door meneer agent?

al met al meer een bangmaak preek dan serieuze info vind ik..

maar denk dat het daar ook zo gesteld is met het militaire terrein

militair oefen terrein is in 90% van de gevallen natuur gebied.

Hier mag je niet offroad, vanwege:
gevaar voor letsel
gevaar als je crasht dat niemand je vind (daarom heb je een maat bij?)
luchtvervuiling (uit mijn 2takt komt echt niet meer roet dan die leopards zonder roetfilter)
je rijd de baan kapot (leopard doet meer schade? + wordt bij sporen recht getrokken)
geluids overlast (crossende tanks, geweervuur, artillerie simulaties maken geen herrie?)
Militairen hebben overlast tijdens de oefening..
gevaarlijk voor voetgangers / honden / MTB's / militairen..

waarom doen ze zo moeilijk, stel gewoon een bepaald traject open, buiten oefeneningen om.. klein stukje baan, verboden voor voetgangers.. desnoods entree.. net zoals in frankrijk bij Haguenau is gedaan, ex militair oefenterrein opengesteld voor enduro (wel met vergunning, maar is makkelijk aanvragen schijnt.. voor vergoeding)

maargoed, dit is nederland..

en @ hein, kan idd zijn dat die voortaan verhoogd zijn die boetes idd, mijn geval is 3? jaar geleden

en zo een staaldraad (waslijn) heeft een maat van me een dwarslaesie opgeleverd
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Jeffrey, nee ik ben niet niet bij de politie en dus niet één van hun.
Ik bedoelde een official van MCA waar ik mee gesproken heb.
Misschien is er wel meer bangmakerij bij, net wat Acid Burns al zei maar het maakt de gedachte dat je onbezorgd kunt rijden wel een stuk minder fijn.
Het is gewoon lastig om legaal en onbezorgd hier in de omgeving te rijden want er zijn voldoende boswachters en marchaussee ambtenaren die je graag vangen.
En dat van die geschifte natuurfreaks die allerlei levensgevaarlijk streken uithalen om je van je motor af te "torpoderen" is geen bangmakerij maar helaas de werkelijkheid.
De natuur is van iedereen zeggen deze freaks maar daar horen wij schijnbaar niet bij en hetzelfde geldt voor die lekkere tankbanen op Terlet waar je met een dikke tweetakt heerlijk kun scheuren.
Waarom wel met tanks en niet met een motor ?
Defensie heeft trouwens plannen om dit gebied terug te geven aan de natuur (maar dat zeggen ze al jaren .....).
Er loopt trouwens een rare scheiding daar op Terlet, een deel is van defensie en een deel is van Staatsbosbeheer (van hun is het deel waar het zweefvliegen zit en Staatsbosbeheer is een stuk makkelijker).
Mocht je toch in de omgeving van Arnhem willen gaan rijden doe dat dan zo vroeg mogelijk, een uur of 7 á 8 s'ochtends moet je dan op pad zijn, dan slapen de wandelaars en de ruiters nog.
Om een uurtje of 10 a 11 moet je dan klaar zijn en heb je met mensen de minste problemen.
Succes.
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

Nooit langer dan een half uur ergens wezen, maar blijven bewegen.. een bos is leuk..

maar natuurlijk wel een bos pakken dat "openbare weg" is.. anders mag het niet ;)

ff paar bossen achter elkaar pakken.. niet ergens blijven steken, voor je het weet staat meneer de bloemkoolwacht voor je neus..

én.. ALTIJD eerst een verkenningronde

enige dingen die ik inmiddels ben tegengekomen:

KUILEN 50x cm x tot 1,5m breed x 30 cm diep.. diep genoeg voor je voorvork te molesteren..

Waslijnen, remkabels, touw op voorvork op hoofdhoogte..
raken = onthoofden bij sommige.. een maat van mij is een keer tegen een waslijn aangereden.. dwarslaesie vanaf borst hoogte..

beton ijzers.. die zat door mijn radiateur, mijn zijkap.. en helaas mijn broek+been.. nouja, mijn been werd geschamt.. maar nog lijp genoeg.. __/___ op die manier.. bijna onzichtbaar, dus verkenningsronde RUSTIG rijden.. max 40 zullen we zeggen.. maakt ook niet zoveel herrie.. dus heb je later iets langer plezier..

hang ouderen en ruiters/MTBers.. die gewoon voor je blijven staan en verrekken aan de kant te gaan, en agressief worden (ja dan kan je zelf ook niet netjes blijven)
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Even voor de goed orde Jeffrey,
We willen je niet ontmoedigen of bang maken maar bovenstaande reacties behoren helaas tot de werkelijkheid :(
Het zou een beetje wrang zijn als je dit moet overkomen en wij achteraf tegen je zouden zeggen dat wij dat wel wisten en je dit van tevoren hadden kunnen vertellen.
Het is heden ten dagen nou eenmaal een zware opgave om een paar uurtjes onbezorgd te kunnen off road rijden.
Het is trouwens één van de redenen dat ik in de bossen in de omgeving van Arnhem al jaren niet meer kom met de Huskie en lekker rustig trial bij MCA.
Ik had het liever anders gezien, net als de meesten hierzo op het forum.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Ik kom ook graag wel eens zonder motor in het bos. Bijvoorbeeld om te wandelen met de familie. Lig ik er nu uit hier op het forum ?
Ik geloof (en hoop) dat het wel een beetje meevalt met die booby traps zoals touwtjes enzo. Gelukkig zijn mensen doorgaans niet zo leip.
Zo niet, doen jullie aangifte van zoiets ?
Burns: je schreef hier laatst dat iemand een touwtje had gespannen en dat je wist wie. Heb je daar aangifte van gedaan ?
Als je het mij vraagt is dat nl. poging tot doodslag, en die mensen horen niet los rond te lopen.
Als ik van iemand wist dat ie zoiets deed dan denk ik dat diegene daar binnenkort wel mee zou stoppen...

Ik vraag me trouwens wel een beetje af of zo'n cr 500 iets is voor een beginner. En of je uberhaupt eigenlijk wel wil gaan off road rijden met zo'n monster. Ik heb zelf vroeger ook wel eens een KTM 500 2 takt gehad. Ik moet zeggen dat mensen inderdaad heel anders reageren op mijn EXC 450 met standaard uitlaat. Het merendeel reageert in ieder geval normaal, of ze het nou leuk vinden of niet.
Jouw motor maakt wellicht stationair al genoeg geweld om een paard op hol te jagen ? Dat zal een ruiter je dan niet in dank afnemen. Of ik hem dan zo'n grote zeikerd vind ? Ik weet het nog niet.
Ik neem je daarom liever niet mee op 'mijn' rondje. Voor je het weet heeft er volgende week iemand een kuil gegraven....
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

@ folie.. dat touw..

Nee geen aangifte, maar even goed op aangesproken om het zo maar te zeggen.

p.s: je maakt over het algemeen op de meeste plekken geen kans met poging tot doodslag.. op zijn hoogst overlast..

... aangezien je met je motor niet door bossen mag rijden

maar als je gelooft dat het wel meevalt, zal ik wel eens een keer foto's maken van hier in de omgeving.. vooral het Sonsebos tussen Son&breugel en Best.. stikt het van de "boobytraps"

geloof je me niet .. dan moet je eens voor de grap langs de A50 brug over het kanaal even over dat stuk braakliggende terrein rijden.. en daar achter het bos in duiken..

kuilen, boomstammen, draden..

gelukkig ben ik pas 6x touw/draad tegen gekomen (6x teveel) en 1x beton ijzer (1x veelste teveel :x)

maar ik zal eens voor de lol met mijn MTB (oké folie, we worden samen uit de club gegooid dan.. ;) ) eens rond fietsen om picca's te maken.. altijd als ik ze tegenkom, ruim ik ze op..

echter, de kuilen ligt geen hoop zand langs.. dus valt moeilijk dicht te gooien, dus we leggen er vaak een boomstronk in, zodat het opvalt
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

1.ik rijdt idd nooi alleen .. stel dat er iets gebeurd.
2.me cr maak niet zo heel veel herrie doma demper errop vandik halve meter lang
3.een cr500 is idd een monster maarja voor gekozen omdat ik ook graag setje sm wielen erbij ga kopen (word winter project. crf 06'' kont errop)
en heb ook nog een kawasaki 125 staan met kenteken.
moet toegeven die 125 rijdt en stuur stukken fijner dan die cr monster.maarja voor op de weg is de 125 te licht vind ik ..
kawa is te koop 1250€ .. moet er een van de 2 weg doen van pa en ma.
prijs is aardig gezakt gister maar gedaan..ook nog 3 reserve achterbanden!

http://motor-brommer.marktplaats.nl/mot ... nieuw.html
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:( Woon zelf rond de mooie posbank, het walhalla zou het kunnen zijn voor een offroad rijder :shock: heide, bospaden, klimmen/dalen :? echt, mijn maatje ging vroeger van Rheden naar arnhem en noem maar op.
Dat was vroeger, nu heb je een mountainbike route (hele Mooie) en daar mag je god op je blote knieen voor danken. :evil: ondanks zeikerds van diverse andere bosgebruikers (wil niemand tekort doen).
Ik zou zelf niets anders willen, maar ik moet me beheersen en genieten van de plaatselijke crossbanen van Arnhem, Hummelo en Vorden.
Gelukkig begint over 2 maandjes het enduro seizoen weer :twisted:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Oh ja Jeffrey, het belangrijkste hebben we je nog niet verteld als je gaat spelen met een CR 500 ................... neem een fitness abonnenement op de sportschool om je armen te trainen :wink:
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

Hein schreef:Oh ja Jeffrey, het belangrijkste hebben we je nog niet verteld als je gaat spelen met een CR 500 ................... neem een fitness abonnenement op de sportschool om je armen te trainen :wink:
tjah :P dat komt vanzelf met de tijd.. ben hobby matige bestuurder dus val wel mee...
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

helaas houd een CR500 daar geen rekening mee als je zijn gasschuif kieteld ;)
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: za aug 04, 2007 16:48
Locatie: arnhem

nieuwe voetpakking halen .. zag zaterdag ineens olie over me blok lopen..
gister heb ik een geheel complete set sm wielen weten te bemachtigen :D
merk akron. 3.25 voor 4.25 achter ..helaas geen 5 maarja..
ohlins voorvork,remklauw leiding en potje,wielen,tandwiel,remschijven,sm spatbord,breed stuur,sm handkappen en veel banden :)
net effe snel foto's gemaakt zal morgen betere maken :( cam is leeg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Dat zijn hele vette wielen Jeffrey !!!
Plaats reactie